Ik ben geboren op 25 januari 1967. Ik was zo’n beetje 6 of 7 jaar toen ik naar Veronica op de radio luisterde. Ik luisterde niet bewust de buizenbak stond gewoon de hele dag aan. Het grappige is dat ik me de stranding op Kijkduin en vlagen van televisiefragmenten goed kan herinneren. Oude buizenradio’s, speakers, versterkers, muziek dat was en is mijn ding. Je kon met niet blijer maken dan met een stel printen of een set speakers. Wat de radio betreft luisterde ik later altijd naar de Top 40 Ik nam de Top 40 op op mijn Mono TK 124 TR Grundig Bandrecorder die ik van m’n opa gekregen had in 1977. Helaas vond ik de binnenkant ook erg interesant en kreeg het apparaat later niet goed meer aan de praat. In 1979 Kreeg ik een buizenversterker van een oom van mij een K+H telewatt V65 van 2 x 20 watt wat een geluid zat daarin. In combinatie met een grote set orgelspeakers drukkamerkastjes en losse mid en hoogspeakers klonk Top 40 waanzinnig. Later volgde er nog 2 x Lenco L75 draatafels en een Alecto mengpaneel wat een trots. DJ dat wilde ik worden…. Helaas voor weinig mensen weggelegt om er prima boterham aan te verdienen. Na de MTS kwam de drive in show en die bestaat nog steeds al was ie er bijna niet meer geweest omdat de collega er mee stopte. Het nieuwe Veronica daar gebeurde het voor ons. Countdown etc. Na wat omzwervingen in de verkoop ben ik tussen 1997 en 1999 ben ik werkzaam geweest bij het KLPD van 1999 tot 2004 ging dit over in het TIC alwaar de verkeersinformatie kant en klaar gemaakt werd. Via internet wordt dit nog steeds naar de afnemers verzonden (ANWB etc.) In 2004 ben ik van start gegaan met met eigen onderneming. Verkoop van pro-audio, het verhuren en installeren ervan. Ik bleef als freelancer bij de VID in dienst om files voor te lezen op Radio M Utrecht en Noord Holland. Verder was ik soms met foto te zien in het ontbijtnieuws van RTL4 met Jan de Hoop of Femke Wolthuis
Henk Hoogeveen |
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||