Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

1 van de 2
1
Norderney van voor de Veronica periode
Gepost: 19 februari 2009 01:08 AM   [ Negeer ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  32
Geregistreerd  2009-01-25

Zijn er ook foto’s van de Norderney van voor 1964 oftewel toen ie nog als trawler of als breekijser (ja met en S) op zee voer ??

Profiel

Gepost: 19 februari 2009 01:09 AM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1290

Ik heb ooit eens ergens een foto gevonden….  morgen ff zoeken op de andere PC…

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 19 februari 2009 10:34 AM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

Gevonden.

Geen idee in welk jaar deze foto genomen is of waar ik ‘m ooit gevonden heb.

Plaatjes
Norderney pre Veronica.jpg
 Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 19 februari 2009 10:42 AM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  32

Prachtig, Ik had het schip me heel anders voorgesteld en zeker niet met een middenbrug. Zo te zien lag ie een stuk dieper in het water als in de Veronica periode.

Bedankt,

Henk

Profiel

Gepost: 19 februari 2009 10:59 AM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

Ik moet je eerlijk zeggen Henk, dat ook ik destijds niet wist wat ik zag! Maar het staat er echt op: “Norderney”.
Ook ik dacht altijd dat de brug achterop zou hebben gezeten. Maar aan de andere kant was het natuurlijk een stoomschip, en zit je dan dus tegen die pijp aan te kijken… Die middenbrug was dus achteraf wel te verwachten….  smile

Je kunt in ieder geval gerust stellen dat er nogal wat aan het schip is veranderd voordat Veronica haar ging gebruiken.
Wel heb ik ergens gelezen dat het schip op moment van aankoop al was ontdaan van schoorsteen, brug, stoomketels en aandrijving.
Misschien dat er ergens in het archief nog foto’s van haar zijn zoals ze was bij aankoop?

Signature 

Profiel

Gepost: 19 februari 2009 06:24 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  349
Geregistreerd  2009-01-28

prachtig om te zien… mooie plaat nog nooit eerder tegenkomen. Dank!

Signature 

HUUBgoud

http://www.HUUBgoud.wordpress.com

Profiel

Gepost: 27 februari 2009 10:58 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  15
Geregistreerd  2009-02-22

Van de Borkum Riff kan nog vermeld worden dat het in 1911 feitelijk al een “radiozendschip"was met
een 38 meter hoge mast voor uitzendingen op 300 en circa 600 meter middengolf in telegrafie.
600 meter it overigens net een stukje buiten de hedendaagse middengolf. Muziek ging toen nog niet de ether in.
Mbt de Norderney vermeld ik de oorspronkelijke naam Paul J Muller als trawler. Wie de foto bekijkt
zal zich mischien ook afvragen of het oorspronkelijke dekhuis achterop ook vervangen is. Het dekhuis uit de zendschip periode
lijkt langer en hoger, of is het gezichtsbedrog. Tevens lijkt het er op of de Norderney als zendschip iets is ingekort.
Het is ook mogelijk dat de foto vertekent. Zie http://www.marinebroadcasters.com/veronica/Veronica.htm
We zouden eigenlijk van een bemanningslid uit die periode 1964 het verhaal willen horen over de verbouwing.
Maar ja….

Paul de Haan

Profiel

Gepost: 28 februari 2009 12:36 AM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  63
Geregistreerd  2009-01-23

Hoi Paul de Norderney is niet ingekort want de orginele bouwtekeningen geven dezelfde maten aan als in het zeezender tijdperk je kunt ook heel duidelijk zien waar de voor zijde van het dekhuis stond daar begint het houten dek wat ze gewoon hebben latenzitten wat ik zelf prachtig vind en als je goed kijkt zie je een gedeelte van het dekhuis achter op nog staan en ik heb het vermoeden dat dat verlengt is tot wat wij zo goed kennen al met al een schitterende romp die mij er toe bracht om er een model van te bouwen ,kun je zien hier op de site aan de muur, en dan ook nog met zo,n historie kijk maar eens op de site,s van de modelbouwers er word regelmatig naar tekeningen gevraagt het leeft nog altijd en ik geniet daar van groetjes Henk.

Profiel

Gepost: 28 februari 2009 12:51 AM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  15
Geregistreerd  2009-02-22

Okay Henk, zal het nog eens goed bekijken.

Paul de Haan

Profiel

Gepost: 28 februari 2009 09:59 AM   [ Negeer ]   [ # 9 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  752
Geregistreerd  2009-01-27

Ik had ook nog een foto, nu van opzij en varen op een kanaal zo te zien….

Plaatjes
Norderney voor 1964 opzij kleiner 2.jpg
 Signature 

Power to all our friends, to the music that never ends….. (Dolf Coppes, PPR, 1973)

Profiel

Gepost: 28 februari 2009 02:03 PM   [ Negeer ]   [ # 10 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

Mooi!

Eindelijk ook een idee van hoe de brug eruit zag.

Heb je de foto ook in groter formaat?

Signature 

Profiel

Gepost: 28 februari 2009 02:09 PM   [ Negeer ]   [ # 11 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  752

Die heb ik wel maar past niet in 600 X 600. Kan dus niet op forum

Signature 

Power to all our friends, to the music that never ends….. (Dolf Coppes, PPR, 1973)

Profiel

Gepost: 28 februari 2009 03:10 PM   [ Negeer ]   [ # 12 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

Klopt…

Of even elders hosten en doorlinken….  wink

Signature 

Profiel

Gepost: 28 februari 2009 04:46 PM   [ Negeer ]   [ # 13 ]
Administrator
RankRank
Totaal Aantal Posts  62
Geregistreerd  2008-01-27

De maximale grootte van een afbeelding is nu 1500 x 1500 pixels. De bestandsgrootte blijft maximaal 2000 Kb.

Signature 

And the beat goes on.

Profiel

Gepost: 28 februari 2009 05:16 PM   [ Negeer ]   [ # 14 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Per - 28 februari 2009 04:46 PM

De maximale grootte van een afbeelding is nu 1500 x 1500 pixels. De bestandsgrootte blijft maximaal 2000 Kb.

Nice!!!

Dat geeft op veel foto’s veel meer details!

Bedankt!

Groeten,
Rob

Signature 

Profiel

Gepost: 01 maart 2009 04:16 PM   [ Negeer ]   [ # 15 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  752

ik ga het proberen Per (en het is gelukt) zoals te zien, het achterdeel is heel gebleven, de middenbrug verwijderd, zat op de plaats waar de antenne door het ‘groene blokje’ naar buiten kwam in betere tijden. En natuurlijk de masten, enfin, u vult maar aan grin

Plaatjes
Norderney voor 1964 opzij.jpg
 Signature 

Profiel

1 van de 2
1