Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

2 van de 2
2
Norderney van voor de Veronica periode
Gepost: 13 maart 2009 11:36 PM   [ Negeer ]   [ # 16 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  396
Geregistreerd  2009-01-27
jan van weeterloo - 01 maart 2009 04:16 PM

ik ga het proberen Per (en het is gelukt) zoals te zien, het achterdeel is heel gebleven, de middenbrug verwijderd, zat op de plaats waar de antenne door het ‘groene blokje’ naar buiten kwam in betere tijden. En natuurlijk de masten, enfin, u vult maar aan grin

Perfect Jan !  een mooie opname !! Bedankt smirk

Signature 

Het is niet zo dat we dingen niet durven omdat ze moeilijk zijn ,

Ze zijn moeilijk omdat we ze niet durven te doen

Profiel

Gepost: 15 augustus 2009 05:20 PM   [ Negeer ]   [ # 17 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  9
Geregistreerd  2009-08-07

Het zo mooi zijn als iemand aan de heer Verweij zou kunnen vragen welke firma deze ombouw destijds gedaan heeft.
Wellicht zijn er nog tekeningen,altijd handig voor als het huidige dek weer terug naar de oude (1974) staat moet.
Tevens heb ik begrepen dat de werkzaamheden van de huidige staat (discoboot) in 1976 in Dordrecht zijn uitgevoerd. Mijn vraag is of iemand foto’s van de sloop werkzaamheden uit 1976 heeft. ik heb de onderstaande afbeeldingen reeds gevonden.

Groet,

Wim

Plaatjes
Norderney3.jpgNorderney2.jpg8[1].jpg
Profiel

Gepost: 15 augustus 2009 09:28 PM   [ Negeer ]   [ # 18 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  808
Geregistreerd  2009-03-31

Op plaatje 3, meest rechts, is ook de oude energiecentrale Dordrecht nog te zien.
Is niets meer van over.
Er achter is een gevangenis gebouwd.

Signature 

R!CK wenst je een prettige dag!
wink
Muziek uit de jaren ‘60 en ‘70, toen muziek nog muziek was en als muziek in de oren klonk!
http://www.rivadi.nl is er weer! muziek/top 40 weetjes

Profiel

Gepost: 16 augustus 2009 10:16 PM   [ Negeer ]   [ # 19 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  63
Geregistreerd  2009-01-23

Hoi el84 even een reactie op jou schrijven de ombouw heeft niet in 1976 plaats gevonden maar in naar ik meen in 1980 en wel in Zoutkamp Groningen door de heer Huneman en heeft de eerste jaren in Zoutkamp als discoboot dienst gedaan . Foto,s staan er op de site ook van de Norderney in Zoutkamp ik hoop dat je er wat aan hebt groetjes Henk. ps De ombouw in 1964 is gedaan door de zaanse scheepsbouw mij in zaandam op de site staan de tekeningen van toender tijd.

Profiel

Gepost: 17 augustus 2009 07:25 AM   [ Negeer ]   [ # 20 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  59
Geregistreerd  2009-01-24

Ik woon in Dordrecht en moet nog foto’s hebben van de Norderney hebben. Zal ze opzoeken en scannen en op der site plaatsen.

Er heeft in Dordrecht geen verbouwing plaatsgevonden. Mijn buurman is wel aan boord geweest om in opdracht de generatoren van boord te halen, hier zijn helaas geen foto’s van.

@R!ck klopt helemaal centrale is gesloopt en staat nu idd een huis van bewaring.

Signature 

Bij het afscheid nemen van Veronica sterft ook een beetje de democratie in Nederland. Dat spijt mij voor Nederland

Rob Out 31-08-1974

Profiel

Gepost: 17 augustus 2009 02:23 PM   [ Negeer ]   [ # 21 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  9
Geregistreerd  2009-08-07

Dat de aanvang van de sloop/verbouwing niet al begonnen zou zijn bij van Marel kan ik niet verklaren als ik het onderstaande bericht van Jeroen lees:

Jeroen | email
heel goed Bart V. dit schreef ik ook al op 4 juli j.l.
kom beste mensen laten we niet te dramatisch doen. komende maand is het 34 (!) jaar geleden dat de zender vanuit zee stopte. ik maakte tochten in ‘73 en ‘74 langs het schip, liep op het strand in Kijkduin in april ‘73, zag het schip in Wieldrecht,en ‘s-Gravendeel in ‘79 ,en stond op de Norderney in Viane (schouwen duiveland,zeeland)in ‘81 bij sloperij v/d
Marel. wat zag de Norderney eruit! het prachtige plankendek volslagen kapot, alle planken losgetrokken, de keuken vernield, de wc pot aan diggelen, via balken in de romp van het schip naar het voorschip, de voormalige studio: totaal gesloopt! overal glas, stukken kabel, de bekende draaistoel was nog herkenbaar.. nee het schip was in ‘81 al niet meer ons mooie oude zendschip van toen. we hebben allemaal onze herinneringen aan de oude tijd, genoeg zou ik zeggen, laten we die koesteren en ons niet druk maken om zo’n oude schuit die eigenlijk aan niets meer doet denken aan de Norderney van voor 1974! Groet Jeroen
4 Juli 2008 - Appingedam

Toch zou ik graag foto’s zien van het schip op deze werf

Profiel

Gepost: 17 augustus 2009 03:01 PM   [ Negeer ]   [ # 22 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1290
Geregistreerd  2009-01-25

Volgens mij zijn die wel te vinden. Ik meen daarvan al wel eens een plaatje te hebben gezien.
kan het echter zo snel niet vinden….

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 28 augustus 2009 10:30 AM   [ Negeer ]   [ # 23 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  396
Geregistreerd  2009-01-27

vooral doorgaan !!

blijf zoeken rob grin

Signature 

Het is niet zo dat we dingen niet durven omdat ze moeilijk zijn ,

Ze zijn moeilijk omdat we ze niet durven te doen

Profiel

Gepost: 02 maart 2010 11:42 PM   [ Negeer ]   [ # 24 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  270
Geregistreerd  2009-01-23
Dirk - 13 maart 2009 11:36 PM
jan van weeterloo - 01 maart 2009 04:16 PM

ik ga het proberen Per (en het is gelukt) zoals te zien, het achterdeel is heel gebleven, de middenbrug verwijderd, zat op de plaats waar de antenne door het ‘groene blokje’ naar buiten kwam in betere tijden. En natuurlijk de masten, enfin, u vult maar aan grin

Perfect Jan !  een mooie opname !! Bedankt smirk

Deze is nog mooier

Plaatjes
veronica.jpg
Profiel

2 van de 2
2