Dat de aanvang van de sloop/verbouwing niet al begonnen zou zijn bij van Marel kan ik niet verklaren als ik het onderstaande bericht van Jeroen lees:
Jeroen | email
heel goed Bart V. dit schreef ik ook al op 4 juli j.l.
kom beste mensen laten we niet te dramatisch doen. komende maand is het 34 (!) jaar geleden dat de zender vanuit zee stopte. ik maakte tochten in ‘73 en ‘74 langs het schip, liep op het strand in Kijkduin in april ‘73, zag het schip in Wieldrecht,en ‘s-Gravendeel in ‘79 ,en stond op de Norderney in Viane (schouwen duiveland,zeeland)in ‘81 bij sloperij v/d
Marel. wat zag de Norderney eruit! het prachtige plankendek volslagen kapot, alle planken losgetrokken, de keuken vernield, de wc pot aan diggelen, via balken in de romp van het schip naar het voorschip, de voormalige studio: totaal gesloopt! overal glas, stukken kabel, de bekende draaistoel was nog herkenbaar.. nee het schip was in ‘81 al niet meer ons mooie oude zendschip van toen. we hebben allemaal onze herinneringen aan de oude tijd, genoeg zou ik zeggen, laten we die koesteren en ons niet druk maken om zo’n oude schuit die eigenlijk aan niets meer doet denken aan de Norderney van voor 1974! Groet Jeroen
4 Juli 2008 - Appingedam
Toch zou ik graag foto’s zien van het schip op deze werf