Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

2 van de 2
2
Continental Electronics 316C
Gepost: 27 maart 2011 07:48 PM   [ Negeer ]   [ # 16 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1290
Geregistreerd  2009-01-25

Als ze de zenders dan meteen ff meegeven aan de Marine…

Maar goed, da’s allemaal fantasie.

Dit vond ik op de site van CNBC:

BENGHAZI, Libya - When Muammar Gaddafi demanded to make a speech in the middle of the night, engineers at Benghazi’s state radio station were terrified. If a hastily arranged broadcast had problems it could cost them their lives.

Since anti-Gaddafi forces shook off the “Brother Leader’s” four-decade rule in the eastern third of the country, broadcasters in Libya’s second city have been euphoric at the chance to say what they want for the first time.

The station—renamed “Voice of Free Libya” by the broadcasters—is now trying to counter remaining state media by spreading word of the revolt to their countrymen and playing songs about freedom to keep spirits high.

“They (Gaddafi’s men) would call you by telephone and tell you ‘Come now’ at 3:00 or 4:00 a.m.—anytime. ‘Come by car, leave your house’. If there were any problems in the studio, maybe you wouldn’t see the light of day again,” said Abubakr Boukhatallah, the station’s chief engineer.

“We worked here with so much fear,” he said. “Now there is freedom, I can say anything I want.”

Posters advertising the aims of the “17th of February Revolution” line the walls of the station. Medium-wave transmitters, some dating back to the 1960s, now broadcast revolutionary “communiqués” and the songs of Egyptian icon Umm Kalthoum as far as Algeria and Syria.

The state has tried to jam the station’s signal by broadcasting on the same frequency and has bombarded Libyans with propaganda denouncing the popular uprising, the broadcasters said.

Hmm…
“back to the 60’s”..

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 28 maart 2011 07:04 PM   [ Negeer ]   [ # 17 ]
Stipnotering
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  109
Geregistreerd  2010-05-17

‘t is jammer dat er geen station voor de kust kan liggen voor een vredes boodschap. de norderney er heen sturen met een nieuwe zender? hebben onze f16 jongens ook weer een baken in zee.
Cheers,
Arjan

Signature 

Onze geliefde vrijheid hield op toen we een radiostationnetje op een bootje wilde hebben….

Profiel

Gepost: 28 maart 2011 07:19 PM   [ Negeer ]   [ # 18 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  497
Geregistreerd  2009-07-30

Het enige wat Gadaffi doet met zendschepen voor zijn kust is,, ze de grond in boren. tongue rolleye

Signature 

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.

Profiel

Gepost: 28 maart 2011 08:25 PM   [ Negeer ]   [ # 19 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  752
Geregistreerd  2009-01-27
Arjan - 28 maart 2011 07:04 PM

‘t is jammer dat er geen station voor de kust kan liggen voor een vredes boodschap. de norderney er heen sturen met een nieuwe zender? hebben onze f16 jongens ook weer een baken in zee.
Cheers,
Arjan

Tjaaaaaaaa, 192 the Voice of Peace, zal ik vast een jingle maken, haal jij de Norderney even uit Antwerpen, met dat vlakke dek van nu past er ook nog een helicopter op big surprise

Signature 

Power to all our friends, to the music that never ends….. (Dolf Coppes, PPR, 1973)

Profiel

Gepost: 28 maart 2011 10:25 PM   [ Negeer ]   [ # 20 ]
Stipnotering
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  109
Geregistreerd  2010-05-17

ik neem mijn generator mee, las apperaatje en buitenboord motor, je kan alles van me zeggen behalve dat ik geen gevoel voor avontuur heb. wel even plannen dat de wind goed staat en ankeren boven de mebo2. :p
zonder gekheid, voice of peace deed in mijn ogen wel goed werk met het kweken van begrip.
een dj zal ik noit worden, maar techniek is wel mijn ding.
cheers,
Arjan

Signature 

Onze geliefde vrijheid hield op toen we een radiostationnetje op een bootje wilde hebben….

Profiel

Gepost: 01 december 2011 06:08 PM   [ Negeer ]   [ # 21 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

Deze foto kwam ik vandaag tegen. Ik kende hem nog niet.

Een ex Veronica 316c in de zenderkamer van de MeboII!

Bestanden
mebo13.jpg  (Grootte: 60KB - Downloads: 99)
 Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 01 december 2011 06:39 PM   [ Negeer ]   [ # 22 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  728
Geregistreerd  2009-01-05

Ik weet niet of het een “ex Veronica” zender is-was. Hangt van de datum af wanneer de foto genomen is.
Na 1975?

Juul

Signature 

“Kijk, we hebben maar één doel voor ogen: Veronica een station met een happy-sound voor iedereen…”

Rob Out 11 maart 1971

Profiel

Gepost: 01 december 2011 09:37 PM   [ Negeer ]   [ # 23 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

1977, Juul.

Deze foto is van nét voordat de MeboII naar Libië vertrok.

Groeten,
Rob

Signature 

Profiel

Gepost: 01 december 2011 10:14 PM   [ Negeer ]   [ # 24 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  728
Geregistreerd  2009-01-05

Ok Rob,

Dan zou het zo maar kunnen.

Juul

Signature 

“Kijk, we hebben maar één doel voor ogen: Veronica een station met een happy-sound voor iedereen…”

Rob Out 11 maart 1971

Profiel

Gepost: 02 december 2011 09:53 PM   [ Negeer ]   [ # 25 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  497
Annerob - 01 december 2011 06:08 PM

Deze foto kwam ik vandaag tegen. Ik kende hem nog niet.

Een ex Veronica 316c in de zenderkamer van de MeboII!

Deze foto staat achter op de LP hoes van “De geschiedenis van de ZEEZENDERS” (CNR 540.070)

DE foto heeft als bijschrift; Mebo II: Edwin Bollier, ex-Veronica transmitter, januari 1977.

hopende U hiermede voldoende ge-infomeerd te hebben tongue rolleye was getekend;  wink

Signature 

Profiel

Gepost: 03 december 2011 02:23 AM   [ Negeer ]   [ # 26 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

Kijk, dat wist ik dus niet…
Ik kwam het plaatje toevallig op ‘t www tegen!  Dank voor je aanvulling!

Groeten,
Rob

Signature 

Profiel

Gepost: 03 december 2011 10:10 AM   [ Negeer ]   [ # 27 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  497

Ik zou het dus ook niet geweten hebben, als niet toevallig een deel van mijn LP rek was ingestort. cool grin
Zodoende moesten alle LP’s tijdelijk verhuizen en heb tevens de kans maar gegrepen
om een overszichtelijkere(wateenwoord) indeling te maken.
Nou is dat met een dikke 3000 LP’s nog best wel een klus, alhoewel het best leuk is om door het verleden te graven
en zo tussendoor nog eens een plaatje op te zetten. smile

Signature 

Profiel

2 van de 2
2

‹‹ Tape      Akai PT6011 ››