Ik ben geboren in 1954, en kan herinneren dat ik van het prille begin naar Radio Veronica geluisterd heb. Mijn oom was vaste luisteraar van Joost vanaf het begin. Ikzelf kreeg in 1964 de radio vonk, of misschien de televisie vonk door het REM eiland. Ook de Engelse pirate zenders schalde vanaf 64 door ons huis. In 1968 was het opeens gedaan met de Engelse zeezenders, In die tijd luisterde ik vaak naar Klaas Vaak en ook Lex en natuurlijk Robbie Dale. In februari 1970 was daar opeens RNI vanaf die prachtige MEBO 2, eigenlijk vanaf dag een was ik een RNI fan. Ik weet dus eigenlijk niet of ik wel lid kan zijn van dit mooie forum?
Talloze uren heb ik in die dagen op mijn eerste bandrecorder vastgelegd. Na die donkere augustus maand in 1974 was er eigenlijk alleen nog maar Radio Caroline om naar te luisteren, Radio Mi Amigo was niet echt mijn “cup of tee”. Mijn belangstelling voor radiotechniek werd wel geprikkeld, het in elkaar zetten van kleine en steeds grotere FM zendertjes en het uitzenden van muziek zorgde daarvoor natuurlijk. De radio was uitgesproken saai en niet het aanhoren waard in die dagen…ik kreeg meer belangstelling in het luisteren op de kortegolfbanden. In 1981 behaalde ik mijn amateur zendvergunning, en kreeg ik mijn call PD0LQA. Ik kreeg in die dagen ook meer belangstelling voor computers en alles daaromheen. In 1983 was er weer muziek vanaf de Noordzee, iets waarvan ik tot 1990 veel plezier gehad heb. In 2001 heb ik samen met Harm Koenders de zeezender downloadclub op de rails gezet. Iets waar ik veel plezier nog altijd beleeft, al die oude programma’s terug horen voert je ook weer terug in de jaren toen je nog jong was en alles nog mogelijk was! O nog wat biografische gegevens, ik werk als bibliothecaris en ben sinds 2002 vader van dochter Kim.