Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

Welke auto’s reden de DJ’s ?
Gepost: 22 februari 2009 10:05 PM   [ Negeer ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1235
Geregistreerd  2009-01-25

Ff een zijsprong:

Tegenwoordig rijden de, vaak dikbetaalde, DJ’s van de commercieele en publieke radiostations in riante auto’s. Porche’s, BMW X5, van alles hebben ze… Maar hoe was dat tussen ‘60 en ‘74?
Waar reden onze Veronica helden in ??? Een oude Kadett, of toch een nieuwe BMW 2002?

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 24 februari 2009 10:20 AM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  11

Een interessante vraag.

In de Veronica-herinneringen van Juul heb ik ooit gelezen over de testrits die hij samen met Klaas Vaak in diens Saab maakte, ten tijde van de zenderwisseling 192-538.

En “Veronica, 1 jaar later” verteld dat Tineke begin jaren ‘60 de enige bezitter van een wagen was.
Toen Willem van Kooten in militaire dienst moest bleven zijn programma’s doorgaan omdat er geen vervanger voor hem kon worden gevonden.
S’avonds wachtte Tineke Joost op in haar ronkende eend.  Ik neem aan dat het hier om een Citroën (model 2PK of Dianne (?)) gaat.

Ik blijf verder zoeken.

Hartelijke groet,

Bart

Profiel

Gepost: 24 februari 2009 06:38 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  32

Er stond ook nog een stukje van Juul over de stranding van het schip ergens op het forum waarin vermeld werd dat Lex of Ad bijna de motor van een BMW opblies vanwege de snelheid waarmee naar kijkduin werd gereden ? Ik zoek het ff op !

Kehn

Profiel

Gepost: 25 februari 2009 10:30 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  34
Geregistreerd  2009-01-26

In het Veronicablad heeft ooit een foto gestaan van Klaas Vaak in z’n Saab. Heb ‘m zo 1,2,3 niet bij de hand, maar als ik ‘m tegenkom zal ik ‘m plaatsen.

Wel vond ik een stukje in de Muziek Expres van november 1970. Daarin een artikel over Tom Collins. Hierin wordt o.a. vermeld dat Tom een Simca 1501 GLS Special heeft.

En in een live programma van Arend Langenberg uit augustus 1972 vertelt hij dat hij onderweg naar Scheveningen een raar geluid uit zijn motor hoorde komen. Aangekomen in Scheveningen reed hij eerst naar de Fiat dealer voor een diagnose. Uitgelopen lagers, een kostbare grap van 1200 gulden. Te kostbaar vond Arend, waarop hij in het programma een oproep deed of iemand zijn auto voor een lagere prijs kon repareren! Daarbij vertelde hij dat het om een Fiat Super Sprite GT Extra ging.

Het klapstuk wat vervoer betreft blijft echter onze Juul….... (zie de bijlage)

Groet,

Evert

Plaatjes
JuulPuchVer7_66_b.jpg
Profiel

Gepost: 25 februari 2009 10:49 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  34
Geregistreerd  2009-01-26

Fotootje trouwens afkomstig uit Juul’s eigen archief, met dank!

Grtz,

Evert

Profiel

Gepost: 25 februari 2009 10:52 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  275
Geregistreerd  2009-01-07

Ruud Doets reed in 1966 een groene mini.

Niels

Profiel

Gepost: 25 februari 2009 11:13 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  696
Geregistreerd  2009-01-05

Ik had in 1972 en fiat 600 en daarna en fiat 500. ( maar ja ik was ok geen dj! )
De fiat 500 heb ik destids met het achtruit riiden op de parkeerplaats van Laperhoek “dood” gereden. De motor zit nl achterin.

Signature 

“Kijk, we hebben maar één doel voor ogen: Veronica een station met een happy-sound voor iedereen…”

Rob Out 11 maart 1971

Profiel