Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

Platencollectie
Gepost: 03 maart 2009 02:22 AM   [ Negeer ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  54
Geregistreerd  2009-03-01

Heren, waar zijn al die duizenden singles en LP’s van Veronica gebleven? Ik weet van de kelder in het pand aan de Oude Enghweg waar alles dubbel opgeslagen stond. Zijn die stellingen elders neergezet?

Profiel

Gepost: 04 maart 2009 04:19 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  33
Geregistreerd  2009-01-26

De hele verzameling is destijds verkocht aan een opkoper. Die heeft blijkbaar destijds een acceptabel bod gedaan, en heeft zo de hele verzameling in zijn bezit gekregen. Die heeft het waarschijnlijk ook weer doorverkocht, want op rommelmarkten ben ik ze destijds nog wel tegengekomen. Platen in die bekende gele, neutrale Veronica hoesjes. Om de hoes heb ik er ook wel enkele aangeschaft, toptitels stonden daar niet meer bij.

Bij Da Capo op de Oude Gracht in Utrecht staan overigens veel singles te koop uit de collectie van de Stichting Nederlandse Top 40.

Groet,

Evert

Profiel

Gepost: 04 maart 2009 05:12 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  11
Geregistreerd  2009-01-25
Evert - 04 maart 2009 04:19 PM

De hele verzameling is destijds verkocht aan een opkoper. Die heeft blijkbaar destijds een acceptabel bod gedaan, en heeft zo de hele verzameling in zijn bezit gekregen. Die heeft het waarschijnlijk ook weer doorverkocht, want op rommelmarkten ben ik ze destijds nog wel tegengekomen. Platen in die bekende gele, neutrale Veronica hoesjes. Om de hoes heb ik er ook wel enkele aangeschaft, toptitels stonden daar niet meer bij.

Bij Da Capo op de Oude Gracht in Utrecht staan overigens veel singles te koop uit de collectie van de Stichting Nederlandse Top 40.

Groet,

Evert

Tijdens de nachtuitzending naar aanleiding van de vijfde verjaardag van “The Day The Music Died” vertelde Lex dat hij in een discotheek een aantal singles uit de collectie van Veronica tegenkwam en spinnijdig werd.
Hij zelf zou naar het schijnt destijds een bod op de collectie hebben gedaan dat niet werd geaccepteerd.

Ooit zag ik bij iemand een single in een blauwkleurig Veronica-hoesje.

Hartelijke groet,

Bart

Profiel

Gepost: 04 maart 2009 05:17 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  11
Geregistreerd  2009-01-25
Evert - 04 maart 2009 04:19 PM

Groet,

Evert

Had Da Capo geen stand vorig jaar op de 18 aprildag in Lapershoek.
Ik heb daar een paar Veronica-bladen gekocht.

Bart

Profiel

Gepost: 04 maart 2009 05:36 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  22
Geregistreerd  2009-01-29
Bart Van Peer - 04 maart 2009 05:17 PM

Bart

Zou kunnen. Die singles van de Stichting werden ook daar te koop aangeboden.

Profiel

Gepost: 04 maart 2009 09:03 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
Stipnotering
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  218
Geregistreerd  2009-01-07

Bart

10 jaar terug had Da Capo de collectie al overgekocht inclusief de kartonnen doosje uit de discotheek waar ze
in opgeborgen stonden.
Ik heb er toen nog een paar Veronica exemplaren uitgehaald. o.a. She van Charles Aznavour.
(het bekende filmfragment van Stan Haag en Karel vd Woerd)

Niels

Profiel

Gepost: 04 maart 2009 11:11 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  54

Ottenooje, de hele collectie weg…daar stond me toch een verzameling plaatwerk, om van te kwijlen. En alles dubbel aanwezig! Fantastisch.
Ik heb zelf nog ergens een hoesje van de stichting, als relikwie.

Heeft iemand hier ook de top40-klok uit 1987 (12,5 jaar bestaan stichting Nederlandse top40)?

Profiel

Gepost: 05 maart 2009 12:30 AM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  33
Geregistreerd  2009-01-26

Bij mij hangt ie op zolder aan de muur. Wel een apart ding om te hebben, maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de batterijen al een heel poosje leeg zijn….

Groet,

Evert

Profiel

Gepost: 07 maart 2009 11:46 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  54

Leuk! Die klok heb ik ontworpen tgv. 12.5 jaar stichting op 1 maart 1987. De 9 van de klok valt precies op de plek van nummer 9…
De klokplaat is gedrukt in brabant ten tijde van het carnaval (in dat weekend met veel ellende/uitstel gedrukt) en van uurwerk voorzien door een Amsterdamse firma (Nedklok). Nét voor 1 maart is de top40-klok met de post verzonden naar 1150 relaties (platenwinkels, platenmijen e.d.). De tekst op de achterzijde is gemaakt door Lex Harding óf in opdracht van hem destijds…
Het leukste is dat ik het ontwerp nog op zolder heb smile

Profiel