Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.
Hallo hier ben ik weer.Omdat ik vandaag een dagje vrij heb en maar een 25 tal kilometer van antwerpen woon ben ik juist terug thuis van het kempisch dok in antwerpen want ik heb een bezoek gebracht aan de norderney.De stand van zaken is als volgt.Omdat de norderney dicht aan de kade licht en er geen stootkussens zijn is de romp ( linker kant ) al behoorlijk beschadigd,verder zijn al wat glazen flessen gesneuveld tegen de romp en is het schip al beklat met vanalles en nog wat.Het dek komt er belabert voor blijkbaar zijn er daar ook al vandaalen op geweest. mijn mening…...... dit is blijkbaar een speelplein voor de jeugd die zich erg verveeld en waar wij als fans van het schip niets aan kunnen doen en dat doet behoorlijk pijn.Als het zo blijft ziet het er triestig uit voor de toekomst,hoe is dit in hemelsnaam zo ver kunnen komen. groeten
ik ben van mening dat de norderney als een stuk vuil word behandeld en dit kunnen we niet over onze kant laten gaan ik wou dat ik hem kon kopen en dan een lig plaats zoeken in scheveningen of ijmuiden en dan haar als simbool terug geven aan de oud dj,s en met vrijwillegers het schip weer in haar waarde maken
Vandaag ben ik nog even bij de Norderney geweest.
En ik heb een paar photootjes met m’n GSM genomen en vastgelegd op deze pagina : Norderney
Het schip ligt er nog steeds hetzelfde bij omringd door honderden vrachtwagens.
Nou Mario, de enige bekladdingen zijn de woorden Veronica en Norderney. Al valt dat ook reuze mee.
Het ziet er nagenoeg net zo uit als een jaar terug. Ja, de masten e.d. zijn gestreken. En de boel is dichtgetimmerd.
Maar daar is in andere nieuwsgroepen en fora voldoende over gezegd.
Bedankt Henk voor de nieuwe foto’s en ik deel de mening van Huub.
Jammer dat ze er zo bij ligt. Maar het is (vooralsnog) niet anders.
ja elke keer als er nieuwe foto’s opduiken wil ik ze zien uiteraard maar elke keer krijg ik dan iets te zien wat er gewoon in totaal niet uitziet helaas. En ik wil het zien… maar het doet altijd weer een beetje pijn. Hoe kunnen mensen en zeker zakenmensen dit voor zich zelf verantwoorden. Kapitaalsvernietiging is al zonde maart als het dan ook nog eens gaat om zo’n belangrijk stuk geschiedenis… AUW!
Afgelopen zondag (17 mei 2009) trof ik een oproep aan, geplakt op de Norderney, van het Gemeentelijk havenbedrijf Antwerpen. Als bijlage heb ik deze toegevoegd. Otto
krijg het gevoel hierbij dat de eigenaar zijn betalingsverplichtingen niet helemaal goed op een rijtje heeft staan. Moet je nog oppassen ook dat zo met een het schip nog op een veiling terecht komt. Moeten we al vast gaan collecteren of…???