Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

Dick Offringa
Gepost: 11 maart 2009 10:10 PM   [ Negeer ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  2
Geregistreerd  2009-03-11

geboren: 22 januari 1947. Thuis stond vaak de radio aan; op de NCRV en de KRO. Hilversum 1 dus; of Hilversum 2; want dat ging per 3 tot 4 maand om en om; vanwege de slechte ontvangst van de middengolf in de winter; de 747 of de 1008. Eigenlijk resp. 402 en 298 m. Op mijn veertiende kreeg ik de oude buizenradio van mijn ouders. En toen ontdekte ik Radio Veronica en Radio Luxembourg.  Het was fantastisch! Maar niet eigenlijk. Want Veronica draaide hele maffe platen; Luxembourg draaide halve platen. maar de fascinatie was geboren. Het duurde nog drie jaar toen ik echt radiofiel werd. Dat kwam door de komst van Radio Caroline; snel gevolgd door Radio Atlanta. En wat er daarna allemaal kwam; London, Scotland, 390, Swinging Radio england, het kon niet op. Temeer daar ik inmiddels een transistor radio op batterijen had. Draagbaar dus. Alles gevolgd van Radio caroline tot het eind op 3 maart 1968. Ik moest even slikken toen ik weer bij de bandjes van Veronica terecht kwam. Maar toen was daar ineens Radio noordzee. Tweemaal aan boord van de MEBO 2 geweest. Wat een belevenis! Na 1974 had ik Mi Amigo vaak aanstaan maar ik vond het niet veel bijzonders. Radio Caroline kwam nog een paar keer terug; ook in 1983. Maar ik luisterde niet zoveel meer; ook niet naar Hilversum 3. Het vuur was bijna gedoofd. Totdat ik in augustus 1999 in hotel Laapershoek kwam. Veronica 25 jaar uit de lucht. sinds die tijd was ik weer enthousiast. En maakte er zelfs een internet bladzijde over. http://www.offringa.nl/radioveronica.htm.  Op dit moment beluister ik veel oude programma’s via internet en eigen opnamen. Daarnaast is het Radio 1, Business News Radio, Radio 5 en tot gisteren ook Arrow Classic Rock. Ik wil hierbij de complimenten maken voor Ad, Juul, Niels en Per. Hulde!!

Plaatjes
veron33.jpg
Profiel

Gepost: 12 maart 2009 01:01 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  396
Geregistreerd  2009-01-27

Hallo Dick

Al een hele historie achter de rug zo te lezen , maar schaam je er vooral niet voor wink

Op dit forum krijg je genoeg kansen om je vroegere wetenschappen over zeezenders aan te vullen , of op te schonen,

grijp je kans hier met beide handen aan ,

Van harte welkom   grin

Signature 

Het is niet zo dat we dingen niet durven omdat ze moeilijk zijn ,

Ze zijn moeilijk omdat we ze niet durven te doen

Profiel

‹‹ Paul Solleveld      keesradio ››