Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

Vraagje voor HUUB!
Gepost: 25 maart 2009 09:20 PM   [ Negeer ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  30
Geregistreerd  2009-03-02

Vraag aan HUUB:

“Welke sigaretten uit de Veronica tijd bestaan nu nog?”

Ik heb het idee dat er best wat merken zijn gesneuveld in de laatste 45 jaar… wink

Signature 

18 april dat gaan we toch proberen!!

Profiel

Gepost: 26 maart 2009 12:43 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  345
Geregistreerd  2009-01-28

oeps, das een directe vraag… dus een direct anwoord:
marlboro, chesterfield, camel, lucky-strike, stuyvesant, dunhill, caballero,  gladstone en belinda.

Allemaal producten die ik nog elke dag verkoop, sommige producten zijn ook wel weer eens als nieuw terug gekomen zoals bijvoorbeeld lexington, bestaat dus weer maar verkoop is bijna nihil.

En vergeet niet, Lexington had voor de komst van marlboro, ca, 1967 een marktaandeel van meer dan 68 %. Dat is nu toaal weg. Grootste merk in nederland is nu dan ook marlboro. En dit merk is dan weer van Phillip Morris, die dan ook weer chesterfield en L@M tot haar familie mag rekenen.

Met name in de eindtijd van Veronica waren de tabaksfabrikanten eigenlijk de grootste donatoren van Veronica qua reclameboodschappen.

En ja, er komt elke maand wel weer een nieuw merk sigaretten bij maar die verdwenen vaak nog sneller dan een zinkend zendschip. En dat laaste gebeurt gelukkig zelden. Ik zie trouwens liever een sigarettenmerk minder en dus zinken want qua aanbod van verschillende merken kunnen wij haast door de golven de zee niet meer zien.

Signature 

HUUBgoud

http://www.HUUBgoud.wordpress.com

Profiel

Gepost: 22 augustus 2010 08:55 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Stipnotering
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  106
Geregistreerd  2010-05-17

naast de grote merken waren er ook veel uit Turkse en Egypte ofwel de oosterse hoek?
en de merken de de americanen meenamen als lucky strike?
ik kom nog wel eens van die kleine pakjes tegen op het werk, tot af en toe oude blikjes als Cordon Bleu   Mara-Maris uit alexandrie,
en Douwe egberts??
dat is het mooie van mijn vak, uit de gewelven door de oude lagen zoeken naar leuke spullen.
mvg,
Arjan

Signature 

Onze geliefde vrijheid hield op toen we een radiostationnetje op een bootje wilde hebben….

Profiel

Gepost: 08 mei 2011 04:17 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  53
Geregistreerd  2011-02-10

Zie ook mijn reacties bij het volgende draadje:

http://www.norderney.nl/EE/index.php/forums/viewthread/772/P30/

Profiel

Gepost: 09 mei 2011 04:25 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  14
Geregistreerd  2010-05-01
Arjan - 22 augustus 2010 08:55 PM

naast de grote merken waren er ook veel uit Turkse en Egypte ofwel de oosterse hoek?
ik kom nog wel eens van die kleine pakjes tegen op het werk, tot af en toe oude blikjes als Cordon Bleu   Mara-Maris uit alexandrie,
en Douwe egberts??
dat is het mooie van mijn vak, uit de gewelven door de oude lagen zoeken naar leuke spullen.
mvg,
Arjan

Silky,runner,hunter,croydon(zaten vliegtuigplaatjes in) cross,Tree Castle (hele lichte verginia) Dr.dusskind,Peter Stuyvesant,belinda(meisje met lange blonde haren en sigaret in de hand)Murrati.
ja allemaal kankerstokken (heb trouwens nooit gerookt)
Oh,ja bij Peter stuyvesant zat een hele mooie tune bij.

Signature 

“VRIENDEN"Zijn FAMILELEDEN die je zelf uitzoekt! wink

Profiel

Gepost: 11 mei 2011 02:03 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  61
Geregistreerd  2011-02-04
Dikie-Dik - 09 mei 2011 04:25 PM
Arjan - 22 augustus 2010 08:55 PM

en Douwe egberts??
mvg,
Arjan

Silky,runner,hunter,croydon(zaten vliegtuigplaatjes in) cross,Tree Castle (hele lichte verginia) Dr.dusskind,Peter Stuyvesant,belinda(meisje met lange blonde haren en sigaret in de hand)Murrati.
ja allemaal kankerstokken (heb trouwens nooit gerookt)
Oh,ja bij Peter stuyvesant zat een hele mooie tune bij.

En wat dacht je van de dranken reklame’s daar zaten ook juweeltjes bij.
Grolsch,heineken,coca cola. cool smile

Signature 

Leer Van Gisteren,Droom Van Morgen En Leef Vandaag hmmm

Profiel

Gepost: 15 mei 2011 05:36 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  61
Geregistreerd  2011-02-04
wim1957 - 15 mei 2011 05:28 PM

geen reclames voor sigaren? past juistzo goed bij een sigarenforum

Sigaren zijn juist zeer goed voor de gezondheid.
En vooral Cubanen!

Signature 

Leer Van Gisteren,Droom Van Morgen En Leef Vandaag hmmm

Profiel

Gepost: 16 mei 2011 07:35 AM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  36
Geregistreerd  2009-02-10

Heb wel een reclame voor sigaren voorbij horen komen op radio192 van de week. Senoritas

Signature 

“Ik denk dat de kracht van de formule de horizontale programmering is

<Rob out in de tweede kamer 18 april 1973>

Profiel