Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

1 van de 10
1
Toon hier je nieuwste “Veronica” aanwinst.
Gepost: 03 april 2009 05:20 PM   [ Negeer ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1286
Geregistreerd  2009-01-25

Je nieuwste Veronica (zeezender) aanwinst.

Ik zal zelf beginnen:

Gistern gekregen van een collega, een dubbel LP met vele tunes, jingles en programma fragmenten. Uitgegeven in 1975.
Mét de originele binnenhoezen, waarop reclame voor het boek van Rob Out, Lois, 7-Up en een telefoonnummer voor popnieuws (020-940239, 24 uur per dag)

In erg goede staat.

Plaatjes
Veronica1975.jpg
 Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 03 april 2009 05:37 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  58

Deze heb ik ook gehad, maar ja aan wie ? Vooral “Whats Love” van The Collectors is geweldig. Nog steeds na 35 jaar kippevel als ik dat nummer hoor.

Profiel

Gepost: 03 april 2009 07:03 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

Dat nummer krijg ik ook de kriebels van. Tja, als je het laatste uur weer hoort weet je waarom… hmmm

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 03 april 2009 08:20 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  58

Ik bedoelde eigenlijk “uitgeleend”, maar aan wie ? Maar dat nummer is rijp voor de uitvaart top 10. (Heb ik ook aan mijn kinderen verteld.)

Profiel

Gepost: 03 april 2009 08:39 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  396
Geregistreerd  2009-01-27
Opa Henk - 03 april 2009 08:20 PM

Ik bedoelde eigenlijk “uitgeleend”, maar aan wie ? Maar dat nummer is rijp voor de uitvaart top 10. (Heb ik ook aan mijn kinderen verteld.)

He jakkus !! Moet dat nou opa ??

Heb je geen ander verzoeknummer als de uitvaart top tien , mischien een ander versoekgammelefoonplaatje ??

Hoop doet leven , maar dat wil niet zeggen dat je een hoop herrie moet maken om te leven wink

Signature 

Het is niet zo dat we dingen niet durven omdat ze moeilijk zijn ,

Ze zijn moeilijk omdat we ze niet durven te doen

Profiel

Gepost: 04 april 2009 11:33 AM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  349
Geregistreerd  2009-01-28

ach, alles wat met zeezenders te maken heeft qua muziek mag bij mijn uitvaart hoor…

Signature 

HUUBgoud

http://www.HUUBgoud.wordpress.com

Profiel

Gepost: 04 april 2009 01:16 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

Vandaag gevonden, bij de kringloopwinkel:

1- De LP Veronica Klassiek uit ‘76, samengesteld door Hans Mondt. Natuurlijk niet echt een zeezender item, totdat je de hoes ziet: De Norderney! Dus: Hebbe, hebbe, hebbe!  smile

2- De LP “Goud van Out”, waarvan destijds de baten te goede kwamen aan zwembad Eemeroord. Samenstelling: Adje Bouman en Rob Out.

Samen voor één euro, ach….  wink

Plaatjes
LPs.jpg
 Signature 

Profiel

Gepost: 04 april 2009 02:02 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  396
Geregistreerd  2009-01-27
Annerob - 04 april 2009 01:16 PM

Vandaag gevonden, bij de kringloopwinkel:

1- De LP Veronica Klassiek uit ‘76, samengesteld door Hans Mondt. Natuurlijk niet echt een zeezender item, totdat je de hoes ziet: De Norderney! Dus: Hebbe, hebbe, hebbe!  smile

2- De LP “Goud van Out”, waarvan destijds de baten te goede kwamen aan zwembad Eemeroord. Samenstelling: Adje Bouman en Rob Out.

Samen voor één euro, ach….  wink

Goede vangst annerob

Voor zo’n prijs moet je de nostalgie wel levend kunnen houden , nietan ??  grin

Signature 

Het is niet zo dat we dingen niet durven omdat ze moeilijk zijn ,

Ze zijn moeilijk omdat we ze niet durven te doen

Profiel

Gepost: 07 juni 2009 04:30 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  24
Geregistreerd  2009-01-23

Gisteren op de rommelmarktaan het sneupen geweest want je weet maar nooit. Daarbij zijn de dozen met LP’s altijd het meest intressant. Eerst vond ik al wat LP’s van the Cats en daarna drie LP’s van Veronica! Een daarvan was dezelfde die Annerob hierboven ook gevonden had en twee dezelfde LP’s “Sorry Veronica” 14 jaar Veronica historie. In de ene hoes zat alleen de LP maar in de andere zaten twee Veronica bladen. De ene van 31 augustus 1974 met daarin de geschiedenis van 14 jaar beknopt beschreven. De andere is van 14 september 1974 met daarin met vele foto’s en wat tekst het laatste uur. Vooral de foto’s zijn indrukwekkend, de emoties zijn heel goed in beeld gebracht. De Lp sorry Veronica was ook zeer interessant met fragmenten uit het prille begin. En met het beluisteren van de andere Lp met de vele tunes en jingles toch weer een brok in m’n keel. En dat voor maar 1 euro.
http://i136.photobucket.com/albums/q161/mukkes/veronicalp.jpg
http://i136.photobucket.com/albums/q161/mukkes/veronicabladen.jpg

Signature 

wat is het stil op de middengolf

Profiel

Gepost: 07 juni 2009 05:28 PM   [ Negeer ]   [ # 9 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

Ook een mooie vondst!

Ik denk dat we de topictitel maar moeten gaan aanpassen : “nostalgie voor ‘n euro”...  cool smile

Signature 

Profiel

Gepost: 07 juni 2009 06:12 PM   [ Negeer ]   [ # 10 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  727
Geregistreerd  2009-01-05
gert - 07 juni 2009 04:30 PM

Gisteren op de rommelmarktaan het sneupen geweest want je weet maar nooit. Daarbij zijn de dozen met LP’s altijd het meest intressant. Eerst vond ik al wat LP’s van the Cats en daarna drie LP’s van Veronica! Een daarvan was dezelfde die Annerob hierboven ook gevonden had en twee dezelfde LP’s “Sorry Veronica” 14 jaar Veronica historie. In de ene hoes zat alleen de LP maar in de andere zaten twee Veronica bladen. De ene van 31 augustus 1974 met daarin de geschiedenis van 14 jaar beknopt beschreven. De andere is van 14 september 1974 met daarin met vele foto’s en wat tekst het laatste uur. Vooral de foto’s zijn indrukwekkend, de emoties zijn heel goed in beeld gebracht. De Lp sorry Veronica was ook zeer interessant met fragmenten uit het prille begin. En met het beluisteren van de andere Lp met de vele tunes en jingles toch weer een brok in m’n keel. En dat voor maar 1 euro.
http://i136.photobucket.com/albums/q161/mukkes/veronicalp.jpg
http://i136.photobucket.com/albums/q161/mukkes/veronicabladen.jpg

Hé Gert,

“sneupen” is dat “Fries?”. Ik zag het altijd staan toen ik in Friesland woonde.

Juul

PS mooie LP’s !

Signature 

“Kijk, we hebben maar één doel voor ogen: Veronica een station met een happy-sound voor iedereen…”

Rob Out 11 maart 1971

Profiel

Gepost: 08 juni 2009 05:30 PM   [ Negeer ]   [ # 11 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

En weer een item, vandaag gekregen van een bekende:

De LP “Veronica souvenir” met 40 hits uit 14 jaar Veronica top 40.

Rare titel, want de LP kwam, voor zover ik na kon gaan, in ‘74 uit…  wink

Ach, de Norderney staat op de hoes en de muziek stamt uit ‘64 t/m ‘74, dus: Prima!!

Plaatjes
DSC_0629k.jpg
 Signature 

Profiel

Gepost: 08 juni 2009 09:28 PM   [ Negeer ]   [ # 12 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  24

Inderdaad Juul, het is een typische Friese uitdrukking maar ik dacht dat het ook in andere delen van Nederland bekend was.
En Annerob, je zou haast de topictitel gaan aanpassen. Ach ja zo blijft het leuk, stel je voor dat deze items echte verzamelaarsobjecten worden die bij veilingen duizenden euro’s opbrengen. Dan is voor mij de lol er wel af.

Signature 

Profiel

Gepost: 08 juni 2009 09:55 PM   [ Negeer ]   [ # 13 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  727
Geregistreerd  2009-01-05

Ik woonde tot vorig jaar 2 jaar in Sint Anne, waar zit jij?

Juul

Signature 

“Kijk, we hebben maar één doel voor ogen: Veronica een station met een happy-sound voor iedereen…”

Rob Out 11 maart 1971

Profiel

Gepost: 08 juni 2009 10:13 PM   [ Negeer ]   [ # 14 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
gert - 08 juni 2009 09:28 PM

Ach ja zo blijft het leuk, stel je voor dat deze items echte verzamelaarsobjecten worden die bij veilingen duizenden euro’s opbrengen. Dan is voor mij de lol er wel af.

Jup, helemaal mee eens!

Signature 

Profiel

Gepost: 09 juni 2009 07:08 PM   [ Negeer ]   [ # 15 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  24

Ik woon in Balk, Gaasterland. Ben je uit Friesland verhuisd? Ik kan het me maar moeilijk voorstellen, beter kun je niet wonen toch?

Signature 

Profiel

1 van de 10
1