Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

En nu rock ik…
Gepost: 05 april 2009 08:56 AM   [ Negeer ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  349
Geregistreerd  2009-01-28

16 April is de premiere van The Boat That Rocked maar, morgen 6 april: is er eerst de Swingende première The Boat That Rocked

Terug naar de jaren ‘60 met de swingende première van The Boat That Rocked op maandag 6 april bij Pathé Tuschinski. De sterren van de cast & crew zullen hierbij ook aanwezig zijn!

Onder meer regisseur Richard Curtis (Love Actually), producent Hilary Bevan Jones en acteurs Philip Seymour Hoffman, Bill Nighy, Nick Frost, Talulah Riley en Tom Sturridge zijn present tijdens de première.

En na heel veel mailen, bellen, netwerken… JIPPIEAJEE… heeft deze Veronica-gek het voor elkaar en sta ik op de officiële gastenlijst. Samen met BertjeM zullen we als speciale gasten aanwezig zijn bij dit bijzondere event.

Toen ik het afgelopen zaterdagmiddag officieel hoorde stond ik als een klein kind van 12 jaar deze wereld in te lachen. De glimlach zit vast op mijn bekkie en da zal vast nog wel enkele dagen zo blijven denk ik.

Dus in de loop van aankomende kan ik dus al aan jullie laten weten wat ik van de film vind… TE GEK… en samen met BertjeM zal ik jullie zeker op de hoogte houden. Dankzij het huidige Veronica zit ik morgen eerste klas in Tuschinski. WAUW!

En jullie mogen dan allemaal vanaf de 16e…

Plaatjes
theboatthatrocked_poster_1.jpg
 Signature 

HUUBgoud

http://www.HUUBgoud.wordpress.com

Profiel

Gepost: 05 april 2009 10:08 AM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1290
Geregistreerd  2009-01-25
HUUB - 05 april 2009 08:56 AM

16 April is de premiere van The Boat That Rocked maar, morgen 6 april: is er eerst de Swingende première The Boat That Rocked

Terug naar de jaren ‘60 met de swingende première van The Boat That Rocked op maandag 6 april bij Pathé Tuschinski. De sterren van de cast & crew zullen hierbij ook aanwezig zijn!

Onder meer regisseur Richard Curtis (Love Actually), producent Hilary Bevan Jones en acteurs Philip Seymour Hoffman, Bill Nighy, Nick Frost, Talulah Riley en Tom Sturridge zijn present tijdens de première.

En na heel veel mailen, bellen, netwerken… JIPPIEAJEE… heeft deze Veronica-gek het voor elkaar en sta ik op de officiële gastenlijst. Samen met BertjeM zullen we als speciale gasten aanwezig zijn bij dit bijzondere event.

Toen ik het afgelopen zaterdagmiddag officieel hoorde stond ik als een klein kind van 12 jaar deze wereld in te lachen. De glimlach zit vast op mijn bekkie en da zal vast nog wel enkele dagen zo blijven denk ik.

Dus in de loop van aankomende kan ik dus al aan jullie laten weten wat ik van de film vind… TE GEK… en samen met BertjeM zal ik jullie zeker op de hoogte houden. Dankzij het huidige Veronica zit ik morgen eerste klas in Tuschinski. WAUW!

En jullie mogen dan allemaal vanaf de 16e…

Proficiat!!!!  surprised

Heel veel plezier gewenst!  Enne, we lezen het verslag wel….  cheese

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 05 april 2009 10:13 AM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  349

zeker weten… heb er echt veel zin. Leuk detail trouwens, in Engeland stelde de verslaggever van de BBC bij de start van de premiere aldaar, in haar verslag dat de film gaat over radio Caroline… dus niet gebaseerd maar meer. De schrijver stelt: gebaseerd, niet meer en niet minder. En bij de officiële première in Londen was o.a. Sir Paul McCartney aanwezig, niet een echte kleine jonge dus…

Signature 

HUUBgoud

Profiel

Gepost: 07 april 2009 01:25 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  349

en hoe het was… GEWELDIG!. Een hele goeie film, zonder meer, samen met BertjeM bijzonder genoten. De film is voor onze doelgroep echt geweldig. Redelijk goed verhaal, heel veel goede muziek en veel herkenning, veel komedie met af en toe zelfs even een snikmomentje. Nee, jullie moeten echt gaan. En het eind van de film, nou daar kan de Titanic nog wel een puntje aan zuigen hoor.

De première ontvangst was super, samen over de rode loper en genieten in een heel mooi theater. En als slagroom er boven op nog even Adje Bouwman de hand mogen schudden die samen met Rene Mioch mijn gekregen boeke van Auke Kok met plezier wilde signeren.

Nee, al het geneuzel over deze film hoort thuis in de prullebak. pretentieloze goede humor. En de aanwezig cast maakte het hele gebeuren nog officiëler.  Dus ga allemaal want het is een oprecht mooi portret van een mooi tijdsbeeld. Nogmaals, wij hebben genoten, nu jullie nog!

Signature 

HUUBgoud

Profiel

Gepost: 07 april 2009 02:38 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  728
Geregistreerd  2009-01-05

En wat vond Caroline en Radio London dj Tony Blackburn ervan?

http://features.gmgradio.com/gmg/web/Tony Blackburn-1.wmv

Juul

Signature 

“Kijk, we hebben maar één doel voor ogen: Veronica een station met een happy-sound voor iedereen…”

Rob Out 11 maart 1971

Profiel

Gepost: 07 april 2009 06:22 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1290
Geregistreerd  2009-01-25

Tony verwoord eigenlijk mijn openingspost in mijn topic over deze film. Geschiedkundig zuigt de film dus.

Maar goed, de geschiedenis weergeven zal nooit de bedoeling van de film zijn geweest.

We hebben in ieder geval de eerste recentie op het forum. En als ik die zo lees, kan het best zijn dat ik ‘m ga bekijken.
Maar dan wel met de woorden van Tony in het achterhoofd!  wink

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 07 april 2009 10:01 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  349

maar zelfs geschiedkundig kloppen sommige zaken helemaal… en natuurlijk het is een document zeker niet, maar wel een hele mooie film at een prachtige tijd met en mooie knipoog in beeld brengt. In je acherhoofd mag j alles houden… maar als je gaat kijken zie je een mooie film die zelfs door echte kritsche kijkers goed gekeurd al worden… geloof me.. het is de moeite waard.

Signature 

HUUBgoud

Profiel

Gepost: 15 april 2009 08:48 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  1
Geregistreerd  2009-03-23

http://frontpage.fok.nl/review/9395
Ik wilde ‘t al eerder opschrijven maar dat kwam er door omstandigheden niet van.

Wat mij is opgevallen is dat er met geen woord word gerept over de zender aan boord en ook het typerende geluid van een ronkende generator ontbreekt totaal.
Nou is het sowieso geen film om naar toe te gaan als je een historisch verantwoord verhaal wilt zien, dan kun je beter een documentaire opzetten, en ik vind ook alle vergelijkingen met bestaande personen en gebeurtenissen volledig mank gaan.
Zoals ze op Radio Caroline zelf zeggen: “The film is very, VERY slightly based on…(veelbetekendende stilte)”
Nee, ‘t is een ongelooflijk leuke feel-good-comedy die zich toevallig op een zendschip afspeelt, maar die zich net zo goed in een (ik noem maar even wat) een hotel had kunnen afspelen.
Enfin, zelf zien is geloven.
Ik wilde trouwens nog wat mensen bedanken die ‘t mogelijk hebben gemaakt dat ik, Radiohooligan (proest) de eer mocht hebben samen met HUUB TABAKSPOT over die rode loper heen te schreiden…
Gaat-ie:

Universal USA
Universal UK
Veronica
Dj Sven
Tessa (Nog bedankt voor die schitterende boeken!)
en natuurlijk:
HUUB TABAKSPOT! (Bedankt, broertje!)

Tot slot nog twee waardeloze filmpjes van de premiere (ik ben tenslotte geen Steven Spielberg en ik heb maar een simpel rits-rats-klik-cameraatje), maar voor ons een dierbare herinnering die ik niet gemist zou willen hebben!

http://www.youtube.com/watch?v=r9xd3hK7rys
http://www.youtube.com/watch?v=p2pWsvxG9ls

Have fun,

Bertje (zaterdag hoogstwaarschijnlijk afwezig, sorry)

Profiel

Gepost: 15 april 2009 10:59 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  3
Geregistreerd  2009-04-10

Ik heb de film nog niet gezien maar uit de trailers kan ik al opmaken dat het niet gaat om nu specifiek te kijken naar de jaren 60 stations die uitzonden vanaf een schip.
Het is naar mijn mening puur een komische film met bekende acteurs waarvan er vast en zeker bij zijn die waarschijnlijk nog nooit van een zendschip hebben gehoord.
De “zeezender” Radio Rock staat op zich.
Maar desalnietemin lijkt het me best een hele leuke film en ook ik wil hem graag een keer bekijken.
Al is het maar om het schip te zien waarvan diverse foto’s op internet zijn opgedoken.
En natuurlijk, als zeezender freak trekt het je toch meer aan dan een andere film, al weet je dat het er vroeger heel anders aan toe ging.
Toen was het hard werken aan boord van zo’n schip en had je weinig tijd voor feesten.
Dus wat mij betreft vind ik Tony’s verhaal goed onderbouwd.
Veel kijkplezier !

Profiel

Gepost: 16 april 2009 10:47 AM   [ Negeer ]   [ # 9 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  349

precies… een goeie komische film die toevallig (?) afspeelt op een bootje… en daarom gewoon bijzonder is. Ik heb genoten en ik denk vele met mij. En het klopt dat de meeste van de spelers nog nooit op een zendschip hadden gezeten of er zelfs vanaf wisten. Dat gaven de acteurs tijdens de officiële première ook heerlijk toe. Maar dat kan natuurlijk ook niet want dan waren alle spelers (excuus voor de uitdrukking) ouwe zakken geweest, net als ons dus…
maar de muziek is gaaf, het tijdsbeeld mooi en de locatie… SUPER!

Signature 

HUUBgoud

Profiel

Gepost: 16 april 2009 05:49 PM   [ Negeer ]   [ # 10 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  728
Geregistreerd  2009-01-05

Het lijkt net of Huub naar de première mocht als ie maar veel reclame zou gaan maken….............(hi)

Signature 

“Kijk, we hebben maar één doel voor ogen: Veronica een station met een happy-sound voor iedereen…”

Rob Out 11 maart 1971

Profiel

Gepost: 16 april 2009 07:49 PM   [ Negeer ]   [ # 11 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  396
Geregistreerd  2009-01-27

Ruik ik ook een zekere geur van belangenverstengeling , klevende aan HUUB en deze premiére ??

toch maar weer het kielhalen gaan toepassen , om de geur te kunnen verhullen ,

cq bij aan houden meerdere malen toe te passen .....................????

grin  LOL  wink

Signature 

Het is niet zo dat we dingen niet durven omdat ze moeilijk zijn ,

Ze zijn moeilijk omdat we ze niet durven te doen

Profiel

Gepost: 17 april 2009 10:22 AM   [ Negeer ]   [ # 12 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  349

ja hoor, uiteraard, per topic en per reactie krijg ik door Universal uitbetaald… en jullie allemaal maar denken dat ik hem echt mooi vind… smile smile smile wink...

en kom nou, een kleine zelfstandige moet toch ergens bij kunnen verdienen… smile

beter bekennen dan ontkennen…

Signature 

HUUBgoud

Profiel

Gepost: 17 april 2009 10:43 AM   [ Negeer ]   [ # 13 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  396
Geregistreerd  2009-01-27
HUUB - 17 april 2009 10:22 AM

ja hoor, uiteraard, per topic en per reactie krijg ik door Universal uitbetaald… en jullie allemaal maar denken dat ik hem echt mooi vind… smile smile smile wink...

en kom nou, een kleine zelfstandige moet toch ergens bij kunnen verdienen… smile

beter bekennen dan ontkennen…

dus toch !!  LOL  wink  LOL    ..................................ik ben je man tongue wink

Signature 

Het is niet zo dat we dingen niet durven omdat ze moeilijk zijn ,

Ze zijn moeilijk omdat we ze niet durven te doen

Profiel