Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

de kopieer recorders
Gepost: 24 January 2009 07:12 PM   [ Negeer ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  813
Geregistreerd  2009-01-05

Ze vragen wel eens welke bandrecorders gebruikten jullie nu om al die oude “zooi” te kopieeren?
Welnu hier wat plaatjes.

De eerste foto is een REVOX PR99 en de tweede de Telefunken M15 van Niels.
Het derde plaatje geeft de DAT recorder en een REVOX B215 cassette recorder te zien. Bovenop een MD recorder.

Plaatjes
revox pr99 - + kern.jpgm15 qth.jpgkopieeropst1.jpg
 Signature 

“Kijk, we hebben maar één doel voor ogen: Veronica een station met een happy-sound voor iedereen…”

Rob Out 11 maart 1971

Profiel

Gepost: 25 October 2009 10:57 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1478
Geregistreerd  2009-01-25

Grappig, ik had dit topic nog nooit gezien. Tijdens mijn speurtocht op het forum naar foto’s van de boordmixer kom ik dit tegen.

Tja, het hart van een tapedeckverzamelaar gaat hier wel ff sneller van slaan… Die PR99 is natuurlijk al een fantastisch deck, maar die M15 is helemaal geweldig!
En nu heb ik minder met cassettedecks, maar die Revox is wel prachtig!!

Het MD en DAT gebeuren…. tja…  red face

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 25 October 2009 11:01 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Moderator
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  295
Geregistreerd  2009-01-07
Annerob - 25 October 2009 10:57 PM

Grappig, ik had dit topic nog nooit gezien. Tijdens mijn speurtocht op het forum naar foto’s van de boordmixer kom ik dit tegen.

Tja, het hart van een tapedeckverzamelaar gaat hier wel ff sneller van slaan… Die PR99 is natuurlijk al een fantastisch deck, maar die M15 is helemaal geweldig!
En nu heb ik minder met cassettedecks, maar die Revox is wel prachtig!!

Het MD en DAT gebeuren…. tja…  red face

Diezelfde M15 staat nu 2 meter naast mij Poster tapes over te zetten.

Niels

Profiel

Gepost: 25 October 2009 11:15 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1478
Geregistreerd  2009-01-25

Genieten!!!!!! cool smile

groeten,
Rob

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 25 October 2009 11:17 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  813
Geregistreerd  2009-01-05

Goed zo Niels !  De PR 99 staat geloof ik, hoop ik, nog in de opslag en anders bij Ad in de studio.

Juul

Signature 

“Kijk, we hebben maar één doel voor ogen: Veronica een station met een happy-sound voor iedereen…”

Rob Out 11 maart 1971

Profiel