Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.
Lex Harding tot en met 12 mei 1989. Daarna Erik de Zwart en Gijs Staverman via 3FM. Radio 538 nam de lijst over, en dat betekende wederom Erik de Zwart. Daarna Wessel van Diepen, en nu Jeroen Nieuwenhuize.
Lex Harding tot en met 12 mei 1989. Daarna Erik de Zwart en Gijs Staverman via 3FM. Radio 538 nam de lijst over, en dat betekende wederom Erik de Zwart. Daarna Wessel van Diepen, en nu Jeroen Nieuwenhuize.
Evert
Bedankt voor de aanvulling Evert.
Alleen interesseert de hele top 40 van de laatste jaren me totaal niet meer.
Ik luister niet eens meer naar de radio.
Het enige wat bij mij nog aanstaat is de stream van de Norderney club.
Dat ik niet meer naar de radio luistert, zorgt er ook voor dat er een verzadigingspunt is ontstaan in het aanschaffen van hedendaagse muziek.
(pappie is blijven hangen in de 70’s )
nou ik heb nog iets mee genomen van de jaren 80 en doordat ik kinderen heb die altijd met muziek bezig zijn dwarrelt er af en toe toch nog wel eens iets nieuws bij me naar binnen zoals Mika, Amy McDonald, de 3J’s, Rufus Wainwright… of zeggen deze jullie allemaal niets?
O, jawel hoor. Ik vind sommige nummers van tegenwoordig best lekker klinken.
Alleen denk ik dat het geen “blijvertjes” meer zijn. Sommigen daargelaten.
Kijk in een top 40 uit begin jaren 70, en je kent vrijwel elk nummer. Veel ervan worden nog steeds regelmatig gedraaid. Maar de muziek van nu is na 3 jaar vergeten. Pak maar eens een top 40 uit 2003 ofzo….
Maar in de auto luister ik vrijdags altijd naar de top 40. Gewoon, omdat je iedere week naar de top 40 luistert, zeg maar.
Alleen ehhh… wanneer gaat Lex ‘m weer presenteren?
Maar laten we eerlijk zijn, vroeger hadden we natuurlijk ook veel artiesten die geen blijvertje bleken. Dus dat zal altijd wel zo blijven maar namen zoals Mika, Amy McDonald, de 3J’s, Rufus Wainwright zijn inmiddels toch wel behoorlijk gevestigde namen hoor… dus dat zullen echt wel blijvertjes blijven…
En muziek van nu na 3 jaar vergeten, dan denk ik toch dat je de jeugd niet goed kent hoor. Gelukkig is er qua beleving echt weinig verandert hoor.
Nee, ook de huidige jeugd leeft met muziek zoals wij deden alleen is het wereldje sneller geworden door de vele ontwikkelingen… maar muziek blijft en zal altijd blijven. En dat is ook echt nog van toepassing op de huidige jeugd-groep.
Ik denk dat je gelijk hebt Huub. Al jaren neem ik om de zoveel weken een Top 40 op, gewoon voor in het archief. Zo heel af en toe heb ik er dan eentje aan staan uit de laatste jaren, en mijn zoons kennen de nummers feilloos. Mij zegt het meeste niets meer, maar dat lijkt me ook logisch.
Toch zitten er altijd wel wat lichtpuntjes in. En de muziek uit de jaren “nul” spreekt me nog meer aan dan de muziek uit de jaren 90. Dat tijdperk was vergeven van de house en aanverwante vergissingen. De muziek van de laatste 10 jaar is weer veel melodieuzer.
Mijn favoriet uit het huidige tijdperk: Amy Winehouse. Dat is voor mij tijdloze muziek!
Kijk helemaal mee eens. Met name Amy Winehouse en alweer een Amy, Amy McDonald zijn in mijn ogen tijdloos. Had nbet zo goed in de jaren 70 opgenomen kunnen zijn… heerlijke muziek… die we zeker over tientallen jaren, mits we er dan nog mogen zijn, zullen draaien.
Tja, over (goede) smaak valt niet te twisten.
Alhoewel, ik het idee heb, dat we hier op dit forum allemaal zo’n beetje de zelfde smaak hebben wat muziek betreft.
En één groot voordeel, alle jonge muziekanten hebben meestal een oudere idool wat hun voorbeeld is.
Dus op deze manier komt er aaltijd wel iets herkenbaars in hun muziek terug ook al voegen zij hun eigen ideeen daar aan toe.
En dat kan soms heel verfrissend werken.