Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.
Het nieuwspiepje had ik al in mijn verzameling. Is het mogelijk om de originele oude en nieuwere begin en eind jingles van het nieuws te plaatsen ? Ik heb ze zelf wel in erbarmelijke cassettebandjes kwaliteit maar een betere uitvoering zou leuk zijn. Verder hoor je ze niet op de programmabanden omdat een en ander los stond van elkaar. Nu ik er zo over nadenk ontdek ik dat de nieuwsjingles ook weer samenhangen met het Veronica gevoel.
P.S. Er ging iets niet goed met het plaatsen van dit bericht. Ik moest opnieuw inloggen en vervolgens was alle tekst weg. Gelukkig had ik het op het klembord geplakt .
Nou nog even een vraag over deze jingle. Is het muziekje ooit speciaal gecomponeerd of is het van een plaat afgehaald ?
(ik ben niet nieuwsgierig, ik wil gewoon alles weten ...)
De eerste nieuwstune is het intro van Johnny one note -Ted Heath orchestra
Tussen de berichten door de pingel die later voor het popjournaal gebruikt zou worden.
En in 1969 kwam daar een weerberichtjingle bij. Een knipje van Pams en Tom Collins. (10 Gold gebruikte deze later ook)
De eindkleun was toen ook al Dragnet van Frank Chacksfield
De tweede nieuwstune is inderdaad Frank Chackfsield met Rawhide en dezelfde eindkleun.
Daar hoort de nieuwsblieb bij die Juul al aanbood.
De weerberichtjingle is een montage van, ik vermoed, produktiemuziek en de weerberichtjingle
uit het pakket van Marian de Garriga.
De nieuwstune die op 30 september 1972 in gebruik werd genomen komt van een demotape van een jinglebedrijf.
Met dezelfde nieuwsblieb en weerjingle.
Als ik de nieuwspiepjes wil downloaden krijg ik steeds het bericht dat de pagina niet kan worden weergegeven. Heeft iemand enig idee waardoor dit kan gebeuren?.
Als je met je rechtermuisknop klikt op de link (bijv: het cryptische ‘vernwspiepje kopie.mp3’ bovenaan) krijg je dan geen menuutje met mogelijkheden tot bewaren of openen met ... etc.?
Als je met je rechtermuisknop klikt op de link (bijv: het cryptische ‘vernwspiepje kopie.mp3’ bovenaan) krijg je dan geen menuutje met mogelijkheden tot bewaren of openen met ... etc.?
Per,
Dat is iets waar ik helemaal niet aan gedacht heb, lekker slim. Dat krijg je met blonde mensen.
Mooi, dit nieuwe forum. Dit is mijn eerste bijdrage.
Vergeef me mijn grote onwetendheid, maar hoe zit dat eigenlijk met het tijdsein? Waar kwam dat dan vandaan? Stond dat ook op een bandje, of is het een soort elektrische klok die elk uur afgaat? En hoe ziet zo’n klok er dan uit? Ik neem aan dat de nieuwslezer bij Veronica die steeds in de gaten moest houden, want hij moest precies voor het hele uur klaar zijn.
ff off topic: Echt geweldig dit Forum, zo houden we het “oude” VERONICA alive..
Volgens mijn geheugen (correct me if i’m wrong) zond Veronica (zeker in het begin) niet de gehele 24 Uur uit, om 6 Uur begonnen de uitzendingen (volgens mij). Maar VOORDAT de uitzendingen begonnen was er een tune die gedurende een een X tijd om de zoveel seconde werd herhaald..
Enig idee wat dat was en waar ik dat nog kan vinden…
Waarom ?
Vroeger was mijn nachtkastje een ouderwetse buizenradio, ik viel met Veronica in slaap en werd wakker tijdens die tune ....en die tune kan ik tot op de dag van vandaag nog neurien…
zou het originele tune best wel eens terug willen horen..
Mooi, dit nieuwe forum. Dit is mijn eerste bijdrage.
Vergeef me mijn grote onwetendheid, maar hoe zit dat eigenlijk met het tijdsein? Waar kwam dat dan vandaan? Stond dat ook op een bandje, of is het een soort elektrische klok die elk uur afgaat? En hoe ziet zo’n klok er dan uit? Ik neem aan dat de nieuwslezer bij Veronica die steeds in de gaten moest houden, want hij moest precies voor het hele uur klaar zijn.
Het tijdsein, de 6 piepjes, kwamen volgens mij van een ontvanger die gelockt was op een tijdsein zender. Ik weet niet meer precies weke. Je hebt er verschillende, op 77,5 kHz en 60 kHz enz.