Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

3 van de 3
3
het “nieuwspiepje”
Gepost: 01 maart 2009 09:55 PM   [ Negeer ]   [ # 31 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  53
Geregistreerd  2009-03-01

Leuk die morse…Nee, ik bedoelde de nieuwsopener en sluiter (moog). Die staat ook op een officiele BBC jinglewebsite. Die zal dus door Veronica ‘overgenomen’ zijn…:)

Profiel

Gepost: 09 maart 2009 01:16 AM   [ Negeer ]   [ # 32 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1290
Geregistreerd  2009-01-25

Nog ff over die 6 piepjes….

Ik trek geen woord in twijfel, van wie dan ook.
Maar ik heb, natuurlijk wel weer een vraag….  cool smile

Tijdens het bekijken van een aantal door mij in HvH gemaakte foto’s, vanavond, kwam ik bijgesloten foto van de boordstudio tegen.
Toen ik over de carts keek, zag ik een cart met de tekst: “de 6 piepjes”! (zie de uitvergroting op de bijgesloten kleine foto)

Was dat een “nood-backup?  Of…..?

Groeten,
Rob

Plaatjes
DSC_0014k.jpgcarts.jpg
 Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 16 maart 2009 10:46 PM   [ Negeer ]   [ # 33 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  61
Geregistreerd  2009-03-16

De laatste nieuwsjingles (met die moog dus) zijn, zoals wel vaker gebeurde met jingles op diverse zeezenders, even “geleend” van een demotape van een Amerikaans jinglebedrijf. In dit geval Pepper Tanner. De pingels komen uit het pakket “Odyssey” uit 1970. Een pakket dat de BBC o.a. ook gebruikte (wel legaal dus).
Een flink aantal van die Pepper Tanner jingles zijn (samen met diverse uit PAMS demo’s “geleende” jingles) zelfs verknipt en wel nog te koop aangeboden aan diverse DJ’s en disco’s rond 1974-1975 onder de naam DJ Productions ..... waarvoor zelfs op de 538 middengolf nog leuk wat reclame werd gemaakt. (Iedere DJ zijn eigen jinglepakket .... een spot ingesproken door Lex en Tom Collins ... Tel. 02150-13408 voor informatie en bestellingen .... Go Go Go !)

Profiel

3 van de 3
3