Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.
Een must, zeker voor alle Veronica fans.
Foto’s van de opening vanmiddag, zondag 5 juli 2009, door Minister Plasterk en de onthulling van de maquette voor het nieuwe Popmuseum in Scheveningen.
Namen en rugnummers plaats ik z.s.m.
Maar nu vast even genieten van de opening en de vele oude Veronica medewerkers.
Jan van Veen, Anuschka, Kees Manin’t veld, Bart van Leeuwen, natuurlijk Juul, Ad en vele boordmederwerkers.
Nu even kijken en dan op naar Museum Rock Art in Hoek van Holland, het is de trip waard.
Een stukje video volgt later.
Dank voor de reacties heren en mooie foto’s en filmpjes ook Douwe.
Hier de beloofde clips van de opening zondag 5 juli.
Helaas is het focus pulling niet helemaal goed gegaan doordat ik ook nog getracht heb aardige foto’s te maken
Het moet in twee delen aangezien het totaal over de 10 minuten komt.
Hopelijk geeft het een goed idee van de opening van de tentoonstelling 50 jaar Radio Veronica in Museum RockArt in HvH.
En nu snel zelf gaan kijken?????
Ik denk ook dat het “neppers” zijn. Ik heb collega’s gevraagd maar niemand kan zich herinneren dat ze uitgegeven zijn.
Ik was het vergeten maar zal ze in RockArt nog even mailen.
Tijdens de opening van de expositie Veronica 50 jaar in Museum RockArt was er ook een filmploeg van de WOS, de Westlandse Omroep Stichting aanwezig.
Plustelevisie heeft interviews opgenomen met o.a. minister Ronald Plasterk en Jan van Veen.
De uitzending van ongeveer 18 minuten heb ik op YouTube gezet met toestemming van de makers:
Ton Kolmeijer, Kees Bouwhuizen en Klaas Kelderman .
Dank aan de heren voor hun medewerking.
Veel plezier bij het kijken.
Deel 1 http://www.youtube.com/watch?v=5Mwl7IRNIdY
Ik ben vandaag in Museum Rockart geweest.
Voor de eerste keer de studio’s met eigen ogen te zien was werkelijk een geweldige ervaring.
Ik kende ze natuurlijk van de foto’s en de filmarchieven, maar om ze nu zo in het echt te zien en te horen…..heel bijzonder.
De medewerkers waren ook super enthousiast en wisten er van alles over te vertellen.
Wat ik niet wist is dat het museum afhankelijk is van een groot aantal vrijwilligers om de boel op te zetten en onderhouden, iets wat straks na verhuizing waarschijnlijk wel zal veranderen.
Verder natuurlijk genoten van alle andere Veronica items en o.a de grote collectie gitaren.
Na het bezoek aan het museum heb ik in de shop het boek “herinnert u zich deze nog” en de DVD “zeezenders in woelig water” gekocht.
Voor een ieder op het forum die de tentoonstelling nog niet heeft gezien zou ik zeggen, ga kijken, het is echt een hele bijzondere ervaring.
Gisteren een bezoek gebracht aan het Rock Art Museum.
Zodra je de drempel overgaat, ga je terug in de tijd.
Je voelt de historie, de geschiedenis, iets wat ik niet kan omschrijven.
De sfeer die je daar proeft is gewoon geweldig
Wat daar is neer gezet en gemaakt door mensen handen, is gewoon geweldig.
Dat er in die 50 jaar nog zoveel bewaard is gebleven, dat verbaasd mij zo.
En dan niet de single’s en LP’s, maar wat dacht je van de vele documenten.
En wat dacht je van de diverse bladen, tape’s, speldjes, enz, enz.
Maar ook dingen waar ik nog nooit het bestaan vanaf wist, ik viel van de ene verbazing in de andere.
De diverse studio’s die waren nagebouwd, aan de hand van foto’s of beeldmateriaal, waren een lust voor het oog.
En dat het nog werkt is helemaal te gek.
Ik wil dan ook iedereen bedanken die dit mogelijk hebben gemaakt, zodat wij even terug in het verleden kunnen kijken.
Daarom raad ik ook iedereen aan om zeker naar Hoek van Holland te gaan.