Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.
Linkend naar en inhakend op het bericht van onze onvolprezen Per in het oude gastenboek (Logboek zo u wilt) van 17 januari jl.: Weet iemand hoeveel Mb’s gedownload worden per uur Veronica192 audiostream (bij 128 kbps) op een mobiel? 128x60x60 = 460Mb??
Reden van deze vraag: Onlangs een factuur ontvangen van Hi-KPN voor (overwegend) audio-streaming gedurende enkele uren in drie dagen van € 1.100,- (!) (Inmiddels teruggedraaid, maar toch).
Wordt de stream van Veronica192 via de app van tunin.fm gecomprimeerd (dus minder Mb’s??) en zo ja, hoeveel Mb’s per uur blijven er dan over?
Gr. Paul
P.S. Volgens ‘zeggen’ valt audio-streaming bij KPN buiten de zgn. ‘Zorgeloos Internet’ bundel (en dat gewraakte zogenaamde ‘zorgeloos’ internet op zich is misschien een reden om eens aan te kaarten bij de Opta…)
Ik had het in ieder geval over de iPhone aanbiedingen zoals ze officieel door T-Mobile worden aangeboden. Bij de iPhone in het T-Mobile pakket heb je ongelimiteerd toegang tot het internet en zijn er geen databeperkingen. Dit gaat op voor GPRS, 3G en Wifi. Dus alle internetdata komt zonder meerkosten binnen. Bij de meeste andere providers heb je mogelijkheden om een extea uitbreiding op je abo te nemen voor dataverkeer. Vaak is dit toch beperkt tot een bepaalde hoeveelheid. 3G dataverbindingen komen in de buurt van Wifi snelheden. Wifi gebruik ik in huis/tuin of bij vrienden in huis en dergelijke. 3G gebruik je waar dekking is buitenshuis. GPRS komt aan bod als er geen of slechte 3G dekking is (bepaalde plekken op de Veluwe bijvoorbeeld). Het mooie van de gratis Tunin app voor de iPhone is dat je kunt kiezen uit 2 bitrates. 29k en 128 kbps. Die eerste is geoptimaliseerd en geeft behoorlijke kwaliteit. Dit is dus zelfs geschikt voor het luisteren naar streams met een GPRS verbinding. Zodra je in het buitenland moet je natuurlijk erg uitkijken met data want dat kan hard oplopen. Voor andere mobieltjes zijn er ook interessante apps natuurlijk. Alleen moet je wel altijd even goed kijken welke beperkingen er gelden voor dataverkeer naar en van je telefoon bij je eigen GSM-abo (KPN, etc.). Uiteindelijk bleek dat bij gelijkwaardige oplossingen de Iphone in combi met een T-mobile abo de beste aanbieding bleek te zijn. Dus ongelimiteerd dataverkeer in combi met de ongekende talloze andere mogelijkheden van de iPhone.
Bedankt voor de uitleg Per. Jammer dat dus alleen T-Mobile echt onbeperkt dataverkeer levert. Gezien mijn ervaringen met de telefoondekking van T-Mobile wil ik daar (nog) niet aan. Na het debacle met KPN zet ik e.e.a. maar even in de ijskast totdat ik er zelf ook wat meer over weet.
De N95 staat in de lijst, weet ik.
Ik bedoelde dat ik de stream niet in de gratis lijst van tunin had gezien.
De vraag was: staat deze alleen bij de betaalzenders?
Ik zie geen betaalde zenders, je zou het kunnen proberen om het te testen.
Wat niet prettig is dat je geen favorieten kunt vast zetten, je moet steeds via Oldies
naar Veronica192, niet zo handig als je in de auto het station wil selecteren.
Is inderdaad vervelend dat je geen favorieten kunt aanmaken. Maar ik vermoed dat dit gaat komen in de nieuwe update, mogelijk tegen een geringe vergoeding ofzo.
Ik zoek altijd snel via het loepje en tik ‘192’ in. Via oldies kom je er ook. Veronica 192 staat gelist als ‘Radio Veronica 192. Een van de leuke dingen van deze app en ook van V192) is dat je dus ook de songinfo doorkrijgt op je scherm.
Het zou nog handiger zijn om een eigen iPhone ‘app’ te hebben met het streamadres. Dit gaat bijvoorbeeld via quicktime op de iPhone met een embedded url. Zo doet de Nederland fm webapp dat ook dacht ik. Met 1 klik zet je vanaf de website een icoon op je iPhone. Deze klikken en luisteren. Je hebt hier speciale Quicktime software voor nodig om dit te maken (anders dan Quicktime Pro dacht ik). Het grote voordeel is dat je dan de soundplayer naar de achtergrond kunt drukken en iets anders doen (op je iPhone). Pas in juli is echt multitasken mogelijk op de iPhone. Nu alleen de audioapps en nog zowat.
wat doe ik dan fout?
Als ik op tunin fm kijk staat de stream inderdaad bij oldies, maar ik kan maar een paar minuten gratis luisteren of moet member worden.
Dat was dan weer niet de bedoeling.
Wat doen jullie anders??
Ik heb mij aangemeld, en inderdaad kost het de eerste week niets.
Daarna € 3,50 per maand. En daarvoor luister ik helaas weer net te weinig via de mobiel.
Kan deze stream niet bij de gratis streams?
Ik luister in de auto via mijn Iphone naar de Stream ( Tunin FM ) maar ik hoef niets te betalen.
vreemd dat jij moet betalen.
Als via een HTC telefoon op http://wap.tunin.fm kijk zie ik geen Veronica192 staan, wel andere stations.
Waar kan ik deze vinden, ik zie wel dat Arrow en vele andere stations gratis zijn.
Wil jij zeggen dat je nooit ergens de melding hebt gezien dat de top stations gratis onbeperkt te beluisteren zijn, maar de overige uit de aparte lijst alleen voor members is?
En member worden kost euries.
Wellicht dat jij nog een membership heb uit de “oertijd” van tunin.fm, en daarom gratis luistert?
Of zit ‘t hem ergens in het voordeel van luisteren via de Iphone?
Hoe lang dat is, kan ik nog nergens terugvinden. Een kwartiertje heeft ‘ie inmiddels alwel gespeeld….
Erg veel zal ik er voorlopig niet mee naar de steam luisteren, maar zodra hij wegvalt, zal ik het posten.