Even een update over ‘stream via mobiel’. Sinds 31/12 me een iPhone aan laten meten via T-Mobile. Schitterend apparaat. Voornaamste reden voor aanschaf was om Veronica 192 ongelimiteerd te kunnen ontvangen (ik blijf een kind), maar werkt perfect met e-mail, internet en tal van andere mogelijkheden, je kan er zelfs mee bellen. Helaas nog steeds geen multi-tasking (overweeg om te jailbreaken, maar is offtopic).
Als autoradio heb ik VDO MS4100 zonder usb aansluiting. Dus: een (legaal) mini FM zendertje (Mini-Fly) eraan gehangen met batterij (AA) en 12V aansluiting. iPhone in de houder, zendertje op de uitgang en in de buurt van de autoradio gehangen. Vrije FM frequentie zoeken en V192 sprankelend op de autoradio in gans het land! Daarbij: vanwege de batterijvoeding het zendertje (incl. iPhone) in huis in de buurt van een portable of normale audio installatie leggen en ook in huis V192 in alle glorie te beluisteren. Al is de audio op kabelnet aangesloten, maakt niet uit. Vrije frequentie zoeken op tuner, in de buurt van de tuner of kabel leggen en hij pakt het signaal op.
Bij de Tunin gebruikers misschien reeds bekend, maar in de betaalde versie kan je voorkeuzes instellen i.t.t. de light versie. Eénmalig € 2,99 in de app. store, maar dubbel en dwars waard. Na eventueel bufferen start de stream weer automotatisch op trouwens.
Ik was al blij met de V192 stream op de desk- en laptop, maar nu een nog blijer mens. Ik blijf de technieken die dit alles tegenwoordig mogelijk maken wonderschoon vinden. In de jaren 60-70 konden we er zelfs niet van dromen. Nu werkelijkheid en Veronica 192 leeft als nooit (sinds 1974) tevoren!
Groeten,
Paul
P.S. Per, mocht je dit lezen, jouw eerste bericht in deze draad was in feite de aanzet voor aanschaf van iPhone