Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

2 van de 3
2
Veronica 192 stream via mobiel
Gepost: 09 maart 2009 10:43 PM   [ Negeer ]   [ # 16 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  11
Geregistreerd  2009-01-27

Ik ben benieuwd.
Bij mij was ie na een paar minuten weg.

Signature 

Veel muziek, weinig gemier

Profiel

Gepost: 09 maart 2009 10:50 PM   [ Negeer ]   [ # 17 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1235
Geregistreerd  2009-01-25
Aad - 09 maart 2009 10:43 PM

Ik ben benieuwd.
Bij mij was ie na een paar minuten weg.

Morgen vroeg zet ik ‘m aan als ik in de auto stap…. reistijd is ca 1 uur…

Verslag volgt.

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 10 maart 2009 07:32 PM   [ Negeer ]   [ # 18 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

Wel, na 50 meter viel ‘ie weg…. ohh  Bleek in de instellingen van m’n mobiel te zitten: WIFI werd gebruikt…  Stom, stom, stom! red face

Nu ligt het apparaat alweer een uurtje te spelen op de kast… Na een paar minuten stopt ‘ie dus zeker niet. cool smile

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 10 maart 2009 09:19 PM   [ Negeer ]   [ # 19 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

En inmiddels speelt ‘ie via m’n audio installatie in de woonkamer.  cheese

Klinkt trouwens helemaal niet verkeerd! ohh

Signature 

Profiel

Gepost: 25 maart 2009 11:06 PM   [ Negeer ]   [ # 20 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

Vanavond, onderweg naar huis, viel de Nokia stil. : Wil ik nog luisteren naar Veronica192, dan moet ik betalen.

Het was te verwachten.
Maar Iphones blijven gewoon werken? Raar hoor.

Signature 

Profiel

Gepost: 12 mei 2009 06:45 PM   [ Negeer ]   [ # 21 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  10
Geregistreerd  2009-02-10

Beste Allemaal, of deze vraag hier thuis hoort weet ik niet, maar ik gok het er op:
als ik de stream via mijn ipod touch, binnen het bereik van wifi netwerk wil beluisteren, zegt mijn iPod dat safari het bestand niet kan downloaden. Misschien een speciale app. nodig?

(Ter vergelijk: het “andere” Veronica (die van de SBS groep) gaat wel goed.)

Wie helpt?

Gr.

Mark

Signature 

Storm maar, beuk maar, de Norderney die blijft voor mij het mooiste schip dat er bestaat.

Profiel

Gepost: 13 mei 2009 12:43 PM   [ Negeer ]   [ # 22 ]
Administrator
RankRank
Totaal Aantal Posts  61
Geregistreerd  2008-01-27

Beste Mark,

Gewoon een van de gratis (of betaal) radio apps downloaden via iTunes. Bijvoorbeeld Tunin.FM iCar Radio.

Signature 

And the beat goes on.

Profiel

Gepost: 13 mei 2009 06:25 PM   [ Negeer ]   [ # 23 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  10
Geregistreerd  2009-02-10

Hi Per!
Het blijkt dat ik de juiste app idd al wel had, maar gebruikte de verkeerde zoek opdracht….
Veronica 192 schalt nu via de touch in de huiskamer, net als vroegâh met de kleine Philips transistor radio.
“Nee meneer Harry van Doorn, u krijgt Veronica nooit klein”.......

Per bedankt!!

Gr.,

Mark

Signature 

Storm maar, beuk maar, de Norderney die blijft voor mij het mooiste schip dat er bestaat.

Profiel

Gepost: 22 juni 2009 12:05 PM   [ Negeer ]   [ # 24 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

Inmiddels luister ik, na een paar update’s op mijn Nokia 5800 gedaan te hebben, alweer enige dagen regelmatig naar de stream.

De Real-audio stream werkt goed. Heel af en toe moet ‘ie even bufferen, maar verder gaat het uitstekend.
Hoeveel dataverkeer dit genereerd weet ik niet….  Gelukkig heb ik een onbeperkte verbinding…. wink

Signature 

Profiel

Gepost: 21 januari 2010 12:12 AM   [ Negeer ]   [ # 25 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  22
Geregistreerd  2009-01-24

Even een update over ‘stream via mobiel’. Sinds 31/12 me een iPhone aan laten meten via T-Mobile. Schitterend apparaat. Voornaamste reden voor aanschaf was om Veronica 192 ongelimiteerd te kunnen ontvangen (ik blijf een kind), maar werkt perfect met e-mail, internet en tal van andere mogelijkheden, je kan er zelfs mee bellen. Helaas nog steeds geen multi-tasking (overweeg om te jailbreaken, maar is offtopic).

Als autoradio heb ik VDO MS4100 zonder usb aansluiting. Dus: een (legaal) mini FM zendertje (Mini-Fly) eraan gehangen met batterij (AA) en 12V aansluiting. iPhone in de houder, zendertje op de uitgang en in de buurt van de autoradio gehangen. Vrije FM frequentie zoeken en V192 sprankelend op de autoradio in gans het land! Daarbij: vanwege de batterijvoeding het zendertje (incl. iPhone) in huis in de buurt van een portable of normale audio installatie leggen en ook in huis V192 in alle glorie te beluisteren. Al is de audio op kabelnet aangesloten, maakt niet uit. Vrije frequentie zoeken op tuner, in de buurt van de tuner of kabel leggen en hij pakt het signaal op.

Bij de Tunin gebruikers misschien reeds bekend, maar in de betaalde versie kan je voorkeuzes instellen i.t.t. de light versie. Eénmalig € 2,99 in de app. store, maar dubbel en dwars waard. Na eventueel bufferen start de stream weer automotatisch op trouwens.

Ik was al blij met de V192 stream op de desk- en laptop, maar nu een nog blijer mens. Ik blijf de technieken die dit alles tegenwoordig mogelijk maken wonderschoon vinden. In de jaren 60-70 konden we er zelfs niet van dromen. Nu werkelijkheid en Veronica 192 leeft als nooit (sinds 1974) tevoren!

Groeten,
Paul

P.S. Per, mocht je dit lezen, jouw eerste bericht in deze draad was in feite de aanzet voor aanschaf van iPhone

Profiel

Gepost: 22 januari 2010 03:26 AM   [ Negeer ]   [ # 26 ]
Administrator
RankRank
Totaal Aantal Posts  61

Ik lees met veel genoegen dat een kwartje blijkbaar lang kan rollen. Mijn iPhone is straks 2 jaar oud en nog steeds is dit mijn beste aankoop ooit. De/Je wereld in je broekzak. En V192, ongelimiteerd. En nog ontzettend veel meer.

groet,
Per

Signature 

And the beat goes on.

Profiel

Gepost: 22 januari 2010 12:31 PM   [ Negeer ]   [ # 27 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

Maar waarom is het op de Iphone wel gratis en op de, bijv., Nokia niet?

Signature 

Profiel

Gepost: 23 januari 2010 12:19 AM   [ Negeer ]   [ # 28 ]
Administrator
RankRank
Totaal Aantal Posts  61

Iphone abo’s zijn vaak inclusief data. Bij andere toestellen kan je het bijkopen. Van andere toestellen weet ik niet zo goed wat de abo-mogelijkheden zijn.

groet,
Per

Signature 

And the beat goes on.

Profiel

Gepost: 23 januari 2010 01:23 AM   [ Negeer ]   [ # 29 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

Nahja… ik heb onbeperkt internetverkeer in m’n abbo.
Maar na enkele minuten stream is het over en uit met de pret…

Ik ga me er toch nog eens in verdiepen!

Signature 

Profiel

Gepost: 13 maart 2010 06:17 PM   [ Negeer ]   [ # 30 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  7
Geregistreerd  2009-02-23
Annerob - 23 januari 2010 01:23 AM

Nahja… ik heb onbeperkt internetverkeer in m’n abbo.
Maar na enkele minuten stream is het over en uit met de pret…

Ik ga me er toch nog eens in verdiepen!

Sinds 2 weken in het bezit van een Iphone 3gs 16gb. met T-Mobile abbo, speciaal voor Veronica 192 aangeschaft.
Super!! Tunin (gratis) gedownload en spelen maar. Geen enkel probleem gehad. Wat is het toch mooi dat je
Veronica weer gewoon in de auto kan ontvangen!!

Profiel

2 van de 3
2

‹‹ philips mengtafel      Telefunken M24 ››