Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.
Een stickertje op mijn DAT recorder herinnert aan een taak van dit apparaat, nu 10 jaar geleden.
Samen met de prof. DAT van Juul was deze recorder inderdaad 24 uur per dag
achterin de zaal van Lapershoek aan het opnemen. Deze bandjes draaien nu op de stream.
Toen de DAT cassettes op waren heeft een ReVox A77 het even overgenomen.
Inderdaad, was ik al weer bijna vergeten de SONY PCM2500, we hadden er toen toch 2?
Nog wel een fotootje….............
Je had deze DAT mee, met een paar losse trafo’s gesoldeerd op de XLR ingangen om de boel symetrisch te maken.
En een Denon prof. MD recorder naast de consumenten spelers.
Maareh… doe mij de AKAI machines van vroeger maar. Ok, ik geeft het toe: Ik ben bandrecorderfreak!
De voordelen van de DAT machines zijn natuurlijk legio, maar over 15 jaar kent niemand het meer terwijl tapedeck’s over 100 jaar nog draaien, let maar op!
Zijn de DAT tapes van destijds trouwens ook overgezet naar MP3?
Leuk onderwerp dit. Ik probeer bij de lokatie uitzendingen ook altijd het studio signaal op te nemen. Meestal gebruik ik daar een MD-recorder voor. Ik heb het ook een keer geprobeerd met een stereo-video recorder, je kan dan 8 uur in een keer opnemen.
Weet inmiddels wel iemand die de de oude AKAI Aircheck recorder misschien kan op knappen , maar ja , de toestemming moet natuurlijk wel van stichting NORDERNEY komen , en enige reactie zou welkom zijn .
Weet inmiddels wel iemand die de de oude AKAI Aircheck recorder misschien kan op knappen , maar ja , de toestemming moet natuurlijk wel van stichting NORDERNEY komen , en enige reactie zou welkom zijn .
het is erg stil aan de overkant ( geintje )
De recorder mist een deel van het frontpaneel en een van de twee verlengarmen is weg.
Dat zal dus van een donormachine moeten komen.
En aangezien dit model X355 “verzamelaarswaarde” heeft, zijn ze niet te betalen.
Ik weet wie Dirk bedoeld… Ik doelde al eerder op ‘m
Hij heeft zelf ook een x355, in perfecte staat. ( op youtube kun je hem vinden, opgenomen op een tapedeckmeeting)
Maar er waren destijds 2 recorders… daarvan is er nog maar één, begrijp ik?
De onderdelen zijn inderdaad onbetaalbaar. De armen werden laatst nog ergens aangeboden, maar de prijs was niet mals…
Als ze er 25 euro voor gevraagd hadden, was de stichting ze nu rijker geweest
Mijn vraag : het toerental van de recorders werden die geregeld door de beinvloeding van de hertz in de stroomkring ?
de opnamesnelheid was bijzonder laag heb ik begrepen . :roll:
staat deze regeling tussen de beide recorders opgesteld ? zoals te zien is op de foto ?
Bestaat er een tekening van de reverseschakeling tussen de beide recorders ?
Verliep deze schakeling via de aansluiting van de remote control ?
Dat zijn een hoop vragen , maar ik ben nu in blijde verwachting van het antwoord :-)
MVG Dirk
De snelheid van de recorder(s) werd bepaald door de netfrequentie, in dit geval 50 Hz. Die is altijd constant. De andere zaken kun je min of meer regelen door de dikte van de capstan te veranderen.