Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.
Even het programma bekeken, en ik ga alles op alles zeten om er te zijn.
Probleem is dat ik om 18:30 in de kerk van Beuningen moet zijn, voor het Vormsel van een nichtje..
Dus tot het einde zal ik er niet zijn, maar van 11:30 tot 15:00 moet haalbaar zijn!
Juul, dat is dan geen RADIO VLOOIENMARKT in Rosmalen. (die is ook op 13 maart).
Het was voor mij ook moeilijk kiezen, maar ga toch naar de radio vlooienmarkt,(is voor mij dichter bij)
misschien vind ik daar wel de verloren aircheck recorder.
Juul, dat is dan geen RADIO VLOOIENMARKT in Rosmalen. (die is ook op 13 maart).
Het was voor mij ook moeilijk kiezen, maar ga toch naar de radio vlooienmarkt,(is voor mij dichter bij)
misschien vind ik daar wel de verloren aircheck recorder.
groet, Mardi.
Alleen een extension arm zou al mooi zijn. En mocht er ergens een front van een X355 liggen….
Nou ROB, hoewel de kans klein is de benodigde onderdelen daar te vinden,
zal deze nooit uitgesloten zijn, gezien de hoeveelheid mattereaal (schrijf zooi ) die daar uitgestald licht.
Als je het op een hoop zou gooien, valt de Houterberg daarbij volledig in het niet.
Desalnietteplus, altijd reuze gezellig en je komt er dingen tegen waar van je afvraagt,
welke “idioot” het voor elkaar heeft gekregen zoiets ooit uittevinden.
In het tijdperk van deze recorders werd de kop omgeschakeld met lange slide schakelaars die door een solenoid werden bediend. Wanneer de recorder bromgeluiden produceerd en de VU meters ontembaar in de hoek slaan hebben die dingen problemen. Let op! Het is mogelijk dat dit “brommen” ook op de tape wordt gezet en dus de oorspronkelijke opname wordt beschadigd of zelfs gedeeltelijk gewist! Je kunt de schakelaars voorzichtig uit elkaar halen, reinigen en met wat zuurvrije vaseline weer in elkaar zetten. Daar ik vroeger als audio/video monteur veel Akai recorders heb gerepareerd (Toen was Vodor importeur) heb ik nog wel van die schakelaars nieuw in de bak liggen (NOS). Moet ik alleen even weten welke er in gaan. Zelf heb ik nogsteeds 2 stuks huis-tuin-en keuken Akai 210 recorders en deze hebben het zelfde probleem. Moet ze dus nogsteeds “even” vervangen.
Er is alleen niets zo definitief als tijdelijk.
Ook hanteer ik altijd het gezegde: Een fietsenmaker rijdt op een fiets zonder licht.
Dus vandaar een Akai 210 met nogsteeds het bekende probleem.
Weet iemand bij toeval een adres waar je nog goede nieuwe tapes kan kopen?
Tapes.nl is ook een goed adres. Voor mensen met een bedrijf: G&G (http://www.spita.nl)
Overigens werkt de X355 niet met zo’n schuifschakelaar als de GX210d (en oa z’n voorlopers/opvolgers: X200d, X201d, M10, GX215d enz.)
De 355 heeft relais die dat regelen. Wel wordt de kop op en neer verplaatst