Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.
Beste….. ( ik vind het vervelend om te corresponderen met iemand waar ik de naam niet van weet)
Wij hebben wel doc. Foto’s van onze M24’s en een groot artikel uit Radio Bulletin incl schema. Het is een nogal groot bestand 75 mbyte….........
Ik weet niet wat onze Niels heeft…..........
Dit kom je nu ook tegen bij de Veronica M24 recorders:
Door het bijregelen van de weergavekop is het schroefdraad versleten
van het boutje waarmee de bevestigingsplaat van de kop vastgezet is.
Gelukkig zit er een reserveplaatje in de kophouder.
De M24 kon met een dia-synchroon (Telechron)kop uitgerust worden
en is op deze kop na hierop voorbereid. Plaatje omruilen, probleem verholpen.
Mooi trouwens die stropdas, ik was de enige zo bij Veronica. Links achter trouwens het karretje en de regelbare M24 die hoofdzakelijk bij programma’s van Henk van Dorp werd gebruikt.
Mooi trouwens die stropdas, ik was de enige zo bij Veronica. Links achter trouwens het karretje en de regelbare M24 die hoofdzakelijk bij programma’s van Henk van Dorp werden gebruikt.
Wat was er regelbaar aan die M24 Juul?
Ik heb hier wel de M24 met dikke poelie die 38 loopt.
Maar wat die recorder op dat karretje betreft: Werd daar wat speciaals mee gedaan? Of was het gewoon een extra machine die van studio naar studio gereden kon worden?
Vraagje aan de techneuten van vroeger én nu:
Hoe stelde je de azimuth van een volspoor machine af? Halfspoor machines doe ik met scoop en testband, waarbij je de fase van het kopsignaal gelijktrekt. De kop staat dan altijd recht ( Mits de testband goed is natuurlijk….)
Maar bij volspoor gaat dat natuurlijk niet…. Dus maximum amplitude?