Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

Mardi Kamphuis.
Gepost: 06 augustus 2009 09:29 PM   [ Negeer ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  465
Geregistreerd  2009-07-30

Hallo fans van VERONICA en aanverwante artiekelen.

Om te beginnen, mijn naam is Mardi Kamphuis en 56 jaar jong.
Dus heb VERONICA bewust van af het begin mee gemaakt. De intresse voor radiozenders is mij met de paplepel ingegoten
omdat mijn vader (leeft nog en is 90 jaar!) een echte middengolf piraat was en deze hobby al in 1955 bedreef.

Uit zijn verhalen over het zenden op de middengolf kan ik opmaken dat RADIO VERONICA zijn freqentie gepikt heeft.
Niet dat hij dat erg vond trouwens, want het krokodillendekje op een ander oogje op de zendspoel, en hij was weer
glansrijk te horen op een andere freqentie (de zender heb ik nog in mijn bezit deze heeft een toilet papier rol omwikkeld met gelakt koperdraad met hier en daar een gesoldeerd oogje. Ook bevond zich op dit zelfbouw gebeuren een EL81 dit moest dan ongeveer een zendvermogen geven van 8 tot 10 watt. Daarbij hoorde ook nog een buizen mengversterker)

Maar goed, de intresse, vooral voor zeezenders, is atijd groot geweest en tarte mijn fantasie behoorlijk.
Na wat piraterij en geklooi op de FM band en de 27Mc had ik besloten om mijn zendmachtiging te halen wat vlot lukte
(call, PD0RAG) vooral ook om de kosten te drukken (tot twee maal toe was mijn apperatuur in beslag genomen)
Uit deze periode stamt ook de nick name “Silvester” die ik bij deze gebruik.

Ook het rommelen met bandrecorders is mij niet geheel vreemd.

De intresse voor het verleden van de zeezenders (vooral Veronica) is onderandere door deze site weer behoorlijk aangewakkerd en volg de verschillende forems met grote aandacht en weenmoet, want wat is het toch heerlijk
om weer eens even weg te dromen naar de onbezorgde tijd van toen.

Signature 

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.

Profiel

Gepost: 12 augustus 2009 07:19 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  396
Geregistreerd  2009-01-27

Hallo Silvester

Dat de kriebels er al vroeg in zaten , is dus geen toeval , zeker niet nu het begint te jeuken tongue wink

GEEN ZALF OPSMEREN !!

Beleef het geheel zoals het komt grin er zijn u al vele voor gegaan

Van harte welkom hier cool smile

Signature 

Het is niet zo dat we dingen niet durven omdat ze moeilijk zijn ,

Ze zijn moeilijk omdat we ze niet durven te doen

Profiel