Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

Even voorstellen !
Gepost: 30 augustus 2009 12:51 AM   [ Negeer ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  6
Geregistreerd  2009-08-29

Ik ben Jos Smits geb 1968 in Leiden.
Van Radio Veronica 1959-1974 heb ik eigenlijk alleen het laatste jaar bewust meegemaakt.
Het feit dat ik ondanks mijn toen jonge leeftijd dit nog kan herinneren heeft er zeker mee te maken dat mijn ouders de radio hadden vergrendeld op de bekende Veronica frequentie.
Zo’n grote buizen radio met het bekende “oranje oog” in het midden stond echt de hele dag te spelen.

Ik denk dat het ook de basis is geweest voor mijn interesse in vrije radio in het algemeen.
Zo was ik als 11 jarig ventje al actief op de 27 mc en bouwde ik zo rond mijn 14e al diverse fm zendertjes en antennes.
De opkomst van de zogenaamde landpiraten waaronder ook de commerciƫle stations hebben bijzonder veel indruk op mij gemaakt en in die tijd zat ik dan ook hele dagen aan de radio gekluisterd.
Ook de laatste zeezenders zoals Caroline, Laser, Monique ben ik tot het eind blijven volgen tot het uiteindelijk stil werd op de am en fm.

En dan…......ontwikkeld zich in de loop van de jaren 90 het internet.
Zeker in het begin had ik geen idee van de mogelijkheden van dit nieuwe medium, maar al snel is duidelijk dat er dus heel veel mogelijk is.
En zo luister ik tegenwoordig weer naar Veronica 192 via mijn internet radio op de stereo in de huiskamer.
De oude buizenradio met “oranje oog” heeft plaats gemaakt voor afspeelaparatuur uit deze tijd.
Ik luister naar de historische programma’s uit de jaren 60 en 70 en geniet ervan.
Gewoon lekker languit op de bank, je sluit je ogen en laat je fantasie de vrije loop en voilla…....het goeie ouwe radio gevoel is er weer.

Al een tijdje volg ik de onderwerpen op dit forum en ben er achter gekomen dat vrije radio nog steeds leeft bij veel mensen.
Ook tijdens de Veronica dag op 18 april j.l in Hotel Lapershoek heb ik een aantal mensen gesproken en veel boeiende verhalen gehoord.
En nu heb ik mij aangemeld op het forum en hoop ik in de toekomst nog meer te lezen en horen over Radio Veronica.

Mvg,
Jos Smits

Profiel

Gepost: 30 augustus 2009 04:26 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  807
Geregistreerd  2009-01-25

Welkom op dit gezellige forum van gelijk(af)gestemden, Jos!!

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 31 augustus 2009 06:23 AM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  53
Geregistreerd  2009-01-24

Jos,

Vanuit Dordrecht, hartelijk welkom aan boord.

Koos

Signature 

Bij het afscheid nemen van Veronica sterft ook een beetje de democratie in Nederland. Dat spijt mij voor Nederland

Rob Out 31-08-1974

Profiel

Gepost: 11 september 2009 10:57 AM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  372
Geregistreerd  2009-01-27

Hoi Jos

een beetje late reactie ( i.v.m. vacantie )

desondanks welkom in deze ( goede verslaving’s ) club waar je je zeer snel thuis zal voelen .

Dus hoe meer zielen,  hoe meer vreugd grin

Signature 

LOL  HUMOR is een drijfveer !! LOL

Profiel

Gepost: 13 september 2009 10:14 AM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  254

Hoi Jos, ik denk dat je een groen oog bedoelt cheese

Deze dus…..als je er op klikt zie je ‘m afstemmen smile

groet, Jan

Plaatjes
EM80.gif
 Signature 

Power to all our friends, to the music that never ends….. (Dolf Coppes, PPR, 1973)

Profiel

Gepost: 14 september 2009 09:46 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  6
Geregistreerd  2009-08-29
jan van weeterloo - 13 september 2009 10:14 AM

groet, Jan

Hey Jan,

Jaaa…die bedoel ik dus.
Oranje of groen oog…..het is maar een kleur, maar je hebt helemaal gelijk !

Groeten,
Jos grin

Profiel

Gepost: 13 maart 2010 02:09 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  7
Geregistreerd  2010-03-13

i.v.m. een vergeten wachtwoord en een nieuwe e-mail heb ik me even opnieuw geregistreerd.
Ik heb me dus al eerder voorgesteld.

Profiel

Gepost: 17 maart 2010 12:34 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  372
jan van weeterloo - 13 september 2009 10:14 AM

groet, Jan

naar waarschijnlijkheid bedoel je iets wat wij vroeger als katteoog benoemde smile

Signature 

LOL  HUMOR is een drijfveer !! LOL

Profiel

‹‹ JP / Heemstede      MW1 en MW 2 ››