Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

Lichtvlekmeter
Gepost: 08 september 2009 12:15 AM   [ Negeer ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1235
Geregistreerd  2009-01-25

Wie kan mij vertellen ho de lichtvlekmeter in de boordstudio werkte?
Niels gaf me al eens aan waar hij voor diende, maar hoe werkt ‘ie en hoe ziet dat eruit?

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 15 januari 2010 11:38 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  13
Geregistreerd  2009-02-01

Hier een schema en een afbeelding van een lichtspotmeter, door de geringe massa van het busje met lens dat om de lichtbron draaide was dit in het verleden de snelste mannier pieken in audio te laten zien.

http://www.dumpyourphoto.com/files/22563/dQrva1.jpg

Groet Nico Huijg

Profiel

Gepost: 16 januari 2010 07:46 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1235
Geregistreerd  2009-01-25

Gaaf!

D’r zit nog een hele schakeling voor zeg!

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 16 januari 2010 10:22 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Moderator
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  275
Geregistreerd  2009-01-07
Nico - 15 januari 2010 11:38 PM

Hier een schema en een afbeelding van een lichtspotmeter, door de geringe massa van het busje met lens dat om de lichtbron draaide was dit in het verleden de snelste mannier pieken in audio te laten zien.

http://www.dumpyourphoto.com/files/22563/dQrva1.jpg

Groet Nico Huijg

Dat is een interessant boek, Nico, waar je dit uit hebt:
“Tonstudio technik. Schallaufname und wiedergabe bei rundfunk, fernsehen, film und schallplatte.”
van Ing. Johannes Webers. Ik heb het te leen van A.B. te L.

Niels

Profiel

Gepost: 16 januari 2010 10:51 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  13
Geregistreerd  2009-02-01

Ja Niels inderdaad, komt uit de tijd dat alles degelijk was gemaakt dus voor intensief gebruik en voor jaren! met een hoge kwaliteit.
Tegenwoordig is het allemaal toch wat minder en voor kortere tijd, maar de vooruit gang gaat ook sneller.
Ik heb het van een technicus van de ziekenomroep Rano gekregen die het in 1968 gekocht had, de aankoopbon zit er nog in.

Groet Nico, die het zuinig bewaard.

Profiel

Gepost: 17 januari 2010 12:04 AM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
Moderator
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  275
Geregistreerd  2009-01-07
Nico - 16 januari 2010 10:51 PM

Ja Niels inderdaad, komt uit de tijd dat alles degelijk was gemaakt dus voor intensief gebruik en voor jaren! met een hoge kwaliteit.
Tegenwoordig is het allemaal toch wat minder en voor kortere tijd, maar de vooruit gang gaat ook sneller.
Ik heb het van een technicus van de ziekenomroep Rano gekregen die het in 1968 gekocht had, de aankoopbon zit er nog in.

Groet Nico, die het zuinig bewaard.

Hier een foto van het boek met daar bovenop een Danner fader uit een Philips paneel.

Niels

Plaatjes
Afb0333.jpg
Profiel