Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.
Met in de kop een vraagteken achter de mooiste Veronica-reclame… want zoiets is natuurlijk heel persoonlijk. Van alle Radio Veronica-reclames die ik tot nu toe heb gehoord, vind ik deze de beste: Betuwe Gouden Confiture uit 1973. Als je die ‘s ochtends hoorde /hoort, begint je dag heel goed.
Maar ja, ik genoot ook volop van bijvoorbeeld alle sigaretten-commercials. Maar die van De Betuwe vond ik helemaal geweldig.
Tegenwoordig heb je voor zover mij bekend alleen nog maar gesproken commercials op al die huidige stations.
Golden American, werd heel veel aan het begin van een nieuw uur ten gehore gebracht.
De reclame van Lois door Lex, mijn vader verkocht destijds Lois was een speciale shop. Kreeg toen elke week top-40 bandjes met regelmatig terugkerend de reclame van Lois. Lag lekker in het gehoor en ook nu kan ik de tekst nog steeds heel makkelijk opzeggen.
Wat je niet als reclame moet zien maar wat voor mij ook heel indrukwekkend was, de jingles met “Veronica blijft als u dat wilt”.
Over smaak valt inderdaad niet te twisten.
Persoonlijk vind ik “de Betuwe” niet echt een specifieke Veronica commercial.
Dan denk ik eerder aan “in-house” producties zoals enkele sigaretten reclames en de extern geproduceerde “Berdie” en “LOIS” spots.
Mag ik hier trouwens “sigaren uit eigen doos” plaatsen?
Leuke, waardevolle reacties van iedereen. Ach, bijna alle Veronica-commercials waren erg mooi (vind ik hoor).
Ze hadden veel impact in elk geval. Televersum laat op de homepage min of meer weten dat deze zaak haar bekendheid aan Radio Veronica te danken heeft, http://www.televersum.nl.
doordat ik nog elke dag naar oude programma’s luister zijn al die reclame’s ook heel eigen geworden. Voor mij zijn ze dus onlosmakelijk verbonden met Veronica en kan ik ze allemaal vlekkeloos mee zingen. Daarom is het ook zo jammer als mensen de reclames er uit knippen want voor mijn gevoel vermink je dan gewoon de hele opname.
Dus de mooiste? Tja, hoeveel zou ik er wel niet kunnen noemen?