Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.
de mooiste veronica reclame ?? dat denk ik niet.
maar wel de opmerkelijkste en dat is de spot van skol internationaal bier, in gezongen door patricia paay.
de recklame spot duurde plus minus 3 of 4 min.
zelf heb ik hem niet, juul kan ons er denk ik wel aan helpen.
al vast bedankt
ja en nee het eerst stukje met paay maar de gesproken tekst niet.
maar wel bedankt voor je inzet van deze download flamingo….de reclamespot van skol is echt goed 4 min. lang.
ik denk dat jij deze spot en hij is bijzonder mooi flamingo, ook in zijn geheel nog wel eens wil downloaden.
moeten we juul nog maar eens lief aan zien als die even in de verhuisdozen duikt voor een link hier op dit forum.
ja deze commercial is het, en ja de tijdsduur wist ik ook niet meer precies.
wat wel uniek is dat hij lang is voor een commercial de meesten zijn 10 a 15 sec.
Ik heb de laatste tijd nogal wat oude programma’s beluisterd, en als ik dan voor het eerst na tientallen jaren zo’n oude reclame terughoor, word ik overvallen door een overweldigend gevoel van ‘o-ja-zo-was-het’.
Zingen jullie allemaal even mee?
‘Alles wat je ziet,
In de Indesit,
alles wat je ziet,
in de Indesit!’
ja en nee het eerst stukje met paay maar de gesproken tekst niet.
maar wel bedankt voor je inzet van deze download flamingo….de reclamespot van skol is echt goed 4 min. lang.
ik denk dat jij deze spot en hij is bijzonder mooi flamingo, ook in zijn geheel nog wel eens wil downloaden.
moeten we juul nog maar eens lief aan zien als die even in de verhuisdozen duikt voor een link hier op dit forum.
juul alvast hartelijke dank
groet van henk
Deze muziek is destijds op een single uitgebracht.
Iemand biedt het plaatje momenteel te koop aan op Marktplaats.
Omdat ik pas 2 dagen lid ben kan ik nu pas hierover berichten. Een leuke reclame vind ik bijvoorbeeld een door ik denk Rob Out ingesproken reclame uit 1974 over een FIAT 127 waar hij zegt tijpen in plaats van typen. Natuurlijk ook de (nu verboden ) sigarettenreclame’s. De sigaretten kosten toen 1,50 of 1,75 gulden per pakje dus minder dan een euro. Mijn rokende collega’s op het werk betalen nu geloof ik 6 euro of zoiets dus die zijn best wel jaloers. Ook een reclame van Amstel Pils Prachtpils uit 1969 hoor ik graag evenals die man die uit zijn werk komt zijn vrouw wacht met heerlijke Unox rookworst (1969). Wacht dacht je van de Voor Veiligheid Comfort Citroen Reclame uit 1974? Ook de reclame’s voor verzamelelpees bekoren mij wel. Ik vond vooral de stem van Tom Collins hiervoor prima. En natuurlijk ook de bekendste (?) reclame’s zoals Lois en Berdy. Wacht dachten jullie van de bierpullen van Mobil gesproken door Jos Brink (?) (1972) !?. Trouwens vorig jaar lagen er in diverse supermarkten nog kousen van Nur Die! Groeten van Maarten van der Lippe