Berdi is wel een van de favorieten hier.
Ik als nieuwkomer (dit is mijn eerste post op het forum) zal ff uitleggen hoe en wat: tijdje terug via het ftd forum een zooi uur 192 en voornamelijk 538 binnengehaald. Mijn zoontje van 7 is een fan van beatmuziek en na het zien van The Boat That Rocked ook een fan van zeezenders (en dan met name Veronica in de 192-tijd). Hobbyisten als wij zijn, hebben we zelf programma’s “gemaakt”, dwz hij grotendeels de muzieksamenstelling en ik de montage (gewoon via Windows met gebruik van WavePad Soundeditor.
We hebben er ook reclames tussengezet (omdat Krypton, zoals ons “station” heet een 60s zender is zijn die bijna alle afkomstig van Veronica) en eigenlijk zijn de hits hiervan (die we dus al maandenlang lopen te zingen) Berdi, Lois, Poets je tanden elke morgen, poets je tanden elke avond met Aronal en niet te vergeten de favoriet van junior: Dash uit 1969. “In de wasautomaat - Dash! Dash wast zo wit, witter kan het niet.” Wereldhit.
Doet niets af aan het feit dat ik me nog kan herinneren toen ik zo’n jaar of 3-4 was, rond 1962, ik altijd meezong met de Fiat reclame “Fiat, Fiat, Fiat” op de melodie van Wheels van Billy Vaughn en Het zakje met de rode ruit: Van Dam chips met A Swining Safari van Bert Kampfert geloof ik, toch?
Sorry voor dit ellenlange verhaal, maar herinneringen ophalen, tsjonge jonge volgens mij zit ik bij jullie wel goed daar?
Grtz