Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

4 van de 4
4
De mooiste Veronica-reclame?
Gepost: 10 februari 2011 11:06 PM   [ Negeer ]   [ # 46 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  67
Geregistreerd  2011-02-10

Berdi is wel een van de favorieten hier.
Ik als nieuwkomer (dit is mijn eerste post op het forum) zal ff uitleggen hoe en wat: tijdje terug via het ftd forum een zooi uur 192 en voornamelijk 538 binnengehaald. Mijn zoontje van 7 is een fan van beatmuziek en na het zien van The Boat That Rocked ook een fan van zeezenders (en dan met name Veronica in de 192-tijd). Hobbyisten als wij zijn, hebben we zelf programma’s “gemaakt”, dwz hij grotendeels de muzieksamenstelling en ik de montage (gewoon via Windows met gebruik van WavePad Soundeditor.
We hebben er ook reclames tussengezet (omdat Krypton, zoals ons “station” heet een 60s zender is zijn die bijna alle afkomstig van Veronica) en eigenlijk zijn de hits hiervan (die we dus al maandenlang lopen te zingen) Berdi, Lois, Poets je tanden elke morgen, poets je tanden elke avond met Aronal en niet te vergeten de favoriet van junior: Dash uit 1969. “In de wasautomaat - Dash! Dash wast zo wit, witter kan het niet.” Wereldhit.

Doet niets af aan het feit dat ik me nog kan herinneren toen ik zo’n jaar of 3-4 was, rond 1962, ik altijd meezong met de Fiat reclame “Fiat, Fiat, Fiat” op de melodie van Wheels van Billy Vaughn en Het zakje met de rode ruit: Van Dam chips met A Swining Safari van Bert Kampfert geloof ik, toch?

Sorry voor dit ellenlange verhaal, maar herinneringen ophalen, tsjonge jonge volgens mij zit ik bij jullie wel goed daar?

Grtz

Bestanden
1969 Dash.mp3  (Grootte: 395KB - Downloads: 183)
Profiel

Gepost: 02 maart 2011 12:13 PM   [ Negeer ]   [ # 47 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  752
Geregistreerd  2009-01-27

Ik geef me meteen op voor de fanclub, dit is het einde qua wasmiddel reclame LOL

Signature 

Power to all our friends, to the music that never ends….. (Dolf Coppes, PPR, 1973)

Profiel

Gepost: 18 maart 2011 01:50 PM   [ Negeer ]   [ # 48 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  36
Geregistreerd  2009-02-10

Doe mij maar die van Croma “Prachtig bruin, prachtig bruin”. Ik ben wel benieuwd of het inleidende muziekje voor de spot is geschreven of dat het, zoals toen veelal gebruikelijk, een stukje uit iets bestaands is. Iemand?

Signature 

“Ik denk dat de kracht van de formule de horizontale programmering is

<Rob out in de tweede kamer 18 april 1973>

Profiel

Gepost: 01 augustus 2011 06:58 PM   [ Negeer ]   [ # 49 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  1
Geregistreerd  2011-08-01
Wickie - 10 februari 2011 11:06 PM

Berdi is wel een van de favorieten hier.
Ik als nieuwkomer (dit is mijn eerste post op het forum) zal ff uitleggen hoe en wat: tijdje terug via het ftd forum een zooi uur 192 en voornamelijk 538 binnengehaald. Mijn zoontje van 7 is een fan van beatmuziek en na het zien van The Boat That Rocked ook een fan van zeezenders (en dan met name Veronica in de 192-tijd). Hobbyisten als wij zijn, hebben we zelf programma’s “gemaakt”, dwz hij grotendeels de muzieksamenstelling en ik de montage (gewoon via Windows met gebruik van WavePad Soundeditor.

Hallo, ik ben de (inmiddels 8 jaar oude) zoon van Wickie.
Mijn favoriete reclame van het ogenblik zing ik iedere ochtend voordat ik naar school moet in de badkamer.m
Draai bijlage (met dank aan 192 en pa).

Bestanden
Aronal tandpasta 1964.mp3  (Grootte: 177KB - Downloads: 73)
Profiel

4 van de 4
4