Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.
Ik had gisteren iemand van K-PO op bezoek en 1 van de eigenaren (Eric van Willegen) blijkt een nogal afwijkende hobby te hebben. Hij blijkt ongelofelijk veel materiaal van Wolfman Jack te hebben en mixed dat ook regelmatig in elkaar wat ook wordt uitgezonden. Ik had Eric enige tijd geleden al eens gesproken en hem toen de volledige service manual van de Urban Optimod AM toegestuurd. Hij blijkt nu samen met nog enkele mensen de zendlokatie aan de Trintelhaven te hebben afgehuurd en inmiddels blijkt daar ook een 10KW middengolfzender te staan. De zendfrequentie wordt/is 1395KHz. Ook de Bigh L gaat er weer gebruik van maken. Zij hadden die lokatie al eerder met 20KW in gebruik maar moesten wegens geldgebrek de uitzendingen staken. Lange tijd stond er aan de Trintelhaven dan ook alleen een antennemast met antennes en een tuning unit.
Als Niels geluk heeft, branden bij hem in Blokker straks de TL lampen zonder ze aan te doen!
We gaan best wat doen hoor. Maar ik ben even druk met prive zaken.
Wel heb ik schemas van philips versterkertjes aangevraagd. Gewoon, om te proberen te achterhalen wat er nu in zat…
Voolrlopig heb ik echter nog geen antwoord ontvangen.
Weinig overleg hier… maar wel druk met andere zaken.
In ieder geval is wel duidelijk geworden dat de voorversterkers zoals ze nu in Rockart liggen, 100% zeker niet het type zijn die er ooit in de mixer zaten.
Maakt mij niet zoveel uit, maar ik wilde het gewoon zeker weten.
Wat het wel was, is me nog niet duidelijk. Maar dat wordt het nog wel, als het goed is!
Ik had gisteren iemand van K-PO op bezoek en 1 van de eigenaren (Eric van Willegen) blijkt een nogal afwijkende hobby te hebben. Hij blijkt ongelofelijk veel materiaal van Wolfman Jack te hebben en mixed dat ook regelmatig in elkaar wat ook wordt uitgezonden. Ik had Eric enige tijd geleden al eens gesproken en hem toen de volledige service manual van de Urban Optimod AM toegestuurd. Hij blijkt nu samen met nog enkele mensen de zendlokatie aan de Trintelhaven te hebben afgehuurd en inmiddels blijkt daar ook een 10KW middengolfzender te staan. De zendfrequentie wordt/is 1395KHz. Ook de Bigh L gaat er weer gebruik van maken. Zij hadden die lokatie al eerder met 20KW in gebruik maar moesten wegens geldgebrek de uitzendingen staken. Lange tijd stond er aan de Trintelhaven dan ook alleen een antennemast met antennes en een tuning unit.
Als Niels geluk heeft, branden bij hem in Blokker straks de TL lampen zonder ze aan te doen!
Wat wordt het weer mooi op de middengolf!
Urban Optimod, die is nieuw voor me
Afhuren Trintelhaven? Lijkt me sterk, is gehuurd door BP van Novec, de eigenaar, voor BigL - Birmingham.
Staat nog een generator van hun op het terrein.
Die 1o kW zender staat daar gewoon buiten?
Er is geen hok of zo, moet je zelf meenemen.
En waarom zenden ze dan niet uit
Overigens werd er vroeger met 50 KW gezonden, dus die 10 kW wordt een mager signaaltje.
Flinterdun zelfs
Althans zo klinkt het nu, ik hoor niets.
Gelukkig ook in deze nieuwsgroep mensen met te veel fantasie, houdt het levendig.
Ik heb het ook maar van horen zeggen. Juul krijgt gewoon in deze gelijk, kan niet anders zeggen. Bij deze kan Juul een extra sigaartje opsteken.
Zag overigens ook op internet het e.e.a. betreffende dit onderwerp.
Dat het e.e.a. te huren is aan de Trintelhaven zou mij niet verbazen. Ben er 1,5 jaar geleden geweest en toen stond er alleen een mast en een tuner. Staat er nu een generator dan staat er in iedergeval al meer. Volgens de gegevens die ik heb gelezen heeft de BigL toen der tijd met 20KW gezonden echter zal het mij een enorme zorg zijn.
Inderdaad ROB, voor zover ik het uit heb kunnen pluizen,
zijn het de voorversterkers die ik geschonken heb, het in iedergeval NIET.
Maar ik weet bijna voor 100% ZEKER, dat het de R6514 en de R6505 moetten zijn.
dit licht het meest voor de hand ookal om het fijt dat deze bouwpakketten van Philips al in 1966 verkrijgbaar waren.
Nu nog een schema van deze bouwpakketten en klaar is Klara. (ook dit moet niet al te moeilijk zijn).
Ik zal eens wat rond gaan bellen, misschien dat ik wat wijzer wordt.
Ik heb een vraag aan Juul.
U maakte destijds verschillende IRAA correcties voor de MD elementen van de draaitafels voor zover ik het begrepen heb.
Heeft U deze ook gemaakt voor de boord mengtafel?
Als dat zo mocht zijn, dan zat er mogenlijk alleen de R6514 in de mengtafel
met daar achter de zelfgemaakte IRAA correctie.