Juul - 03 september 2010 12:52 PM
Vrienden, Ik begrijp jullie mooie en gewaardeerde bedoelingen maar het is gewoon geen haalbare kaart om die oude boordtafel te restaureren. Weer maken, en dan???? Daar schuilt ‘em nl het probleem. Want dan is ie gemaakt wat gaat er dan mee gebeuren? Gewoon met de voeten op de grond. Laten staan zoals ie is. Het is een museumstuk.
Juul
Het is simpel Juul, als hij gemaakt is kan hij ook weer dienst doen, kan er een mengtafel minder mee naar Hoek.
Heb je over je eigen conservatorwerk eigenlijk wel eens twijfels gehad? Ik bedoel je had al die aantekeningen ook gewoon geplastificeerd in een map kunnen doen en die op 31 Augustus aan een ketting ter inzage neer kunnen leggen. Maar dat heb je niet gedaan Juul en hoewel je het waarschijnlijk meerdere malen zwaar te moede zal zijn geweest is het uiteindelijk voltooid.
Daar heb je ongetwijfeld voldoening van. Bij deze ook mijnerzijds hulde voor wat m.i. een stuk levenswerk is geworden.
Overigens vind ik dat Niels ook wel enige assistentie kan gebruiken, die jongen levert een heel stuk vrije tijd in en dat zal hij ongetwijfeld met plezier doen, alleen het plezier moet wel blijven. Uiteindelijk draai je met deels verouderde apparatuur en daar zal ook wel is het 1 en ander naar de knoppen gaan.
Dit is dus hulde aan Niels zijn geweldige inzet.
Dan herinner ik me een uitspraak: Waarom de jongens van Mi-Amigo, Caroline, 819, Noordzee niet mee deden. Wel ze deden deze ronde mee en ze waren enthiousiast, bijvoorbeeld over de apparuur die er nog stond. Zo’n prachtige anekdote over dat roest aan een mengtafel veroorzaakt door de tranen van 31 Augustus 1974.
Een geweldige dag moet het geweest zijn, helaas was ik afwezig, niettemin hulde aan de organisatie.
14 pagina’s lang is er door mensen gediscussieerd over alleen de boordmengtafel. Er zijn mensen die op wat voor wijze hun steun hebben aangeboden. Er zijn mensen die graag iets terug willen doen voor hetgeen jullie voor ons deden. Dat het gewaardeerd wordt vind ik prachtig en ik hoop dat mensen daar dan vrede mee hebben alleen had dit niet 14 pagina’s moeten voortkabbelen.
Excuus mocht ik met dit epistel iemand kwetsen, ik heb nog steeds een kater van 31 Augustus. Waarom? Wel niet alleen Veronica is verneukt (ik citeer deels Lex) ook de toenmalige luisteraar is verneukt, en ik was 1 van de luisteraars.
Rob Veld