Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

5 van de 17
5
beetje jammer.
Gepost: 28 oktober 2009 01:39 PM   [ Negeer ]   [ # 61 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  728
Geregistreerd  2009-01-05

Volgens mij is het styrolflex condensatoren. Zijn lekker stabiel en ik gebruikte ze in m’n VFO op 18 mc voor m’n 144 mc zender.  ik heb nog een bak vol van die dingen.

Juul

Signature 

“Kijk, we hebben maar één doel voor ogen: Veronica een station met een happy-sound voor iedereen…”

Rob Out 11 maart 1971

Profiel

Gepost: 28 oktober 2009 06:24 PM   [ Negeer ]   [ # 62 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  396
Geregistreerd  2009-01-27
bulletje - 28 oktober 2009 10:22 AM
Dirk - 28 oktober 2009 08:56 AM

Daar kan je wel gelijk in hebben rob , maar dat engelengezang aan mijn oren is dan beslist geen top 40 rolleyes

nou okye z,on droom moet werkelijkheid worden toch en z,on top 40,, plaatjes daarvan worden nog steeds gedraaid toch.. dan wel of zijnde niet op z,on boord tafel,, maar wel met een bizzar goeie sound..
en daar moet naar toe gewerkt worden,,of met steriflex c,s in de terug koppeling of in de tegenwordige tijd,,mkp,s in de riaa correctie aan de basis van de bc 107,,maak er wat moois van ,,nou bij deze greetzzzzzzz,,jim..
ps,,jan van kloppenburg zou zeggen neem er een neeveltje bij komt et zeker goed..

HOI Jim

Ben blij dat je er toch bijgebleven bent smile

Je merkt dat nu van alle kanten de conversatie gaat losbarsten , alleen nu de zaken op rij zetten , en afspraken maken om een overzicht te maken om de renovatie op een goede manier aan te pakken met elkaar .

Ook hier gaat weer tijd in zitten , begrijp je , niet iedereen woont dicht in de buurt van HvH dus dat kost ook tijd .

zo kan het nog ff duren voordat we de zaken voor elkaar goed op de rails hebben

Maar het belangrijkste is dat iedereen nu gemotiveerd is , DUS DAT HET GEBEURD IS MET ZEKERHEID ( dank zei jou ! besef je dat ?? )

welkom terug en niet zo snel aanbranden s.v.p. grin  grin

Signature 

Het is niet zo dat we dingen niet durven omdat ze moeilijk zijn ,

Ze zijn moeilijk omdat we ze niet durven te doen

Profiel

Gepost: 28 oktober 2009 08:39 PM   [ Negeer ]   [ # 63 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  49
Geregistreerd  2009-10-13
Dirk - 28 oktober 2009 06:24 PM
bulletje - 28 oktober 2009 10:22 AM
Dirk - 28 oktober 2009 08:56 AM

Daar kan je wel gelijk in hebben rob , maar dat engelengezang aan mijn oren is dan beslist geen top 40 rolleyes

nou okye z,on droom moet werkelijkheid worden toch en z,on top 40,, plaatjes daarvan worden nog steeds gedraaid toch.. dan wel of zijnde niet op z,on boord tafel,, maar wel met een bizzar goeie sound..
en daar moet naar toe gewerkt worden,,of met steriflex c,s in de terug koppeling of in de tegenwordige tijd,,mkp,s in de riaa correctie aan de basis van de bc 107,,maak er wat moois van ,,nou bij deze greetzzzzzzz,,jim..
ps,,jan van kloppenburg zou zeggen neem er een neeveltje bij komt et zeker goed..

HOI Jim

Ben blij dat je er toch bijgebleven bent smile

Je merkt dat nu van alle kanten de conversatie gaat losbarsten , alleen nu de zaken op rij zetten , en afspraken maken om een overzicht te maken om de renovatie op een goede manier aan te pakken met elkaar .

Ook hier gaat weer tijd in zitten , begrijp je , niet iedereen woont dicht in de buurt van HvH dus dat kost ook tijd .

zo kan het nog ff duren voordat we de zaken voor elkaar goed op de rails hebben

Maar het belangrijkste is dat iedereen nu gemotiveerd is , DUS DAT HET GEBEURD IS MET ZEKERHEID ( dank zei jou ! besef je dat ?? )

welkom terug en niet zo snel aanbranden s.v.p. grin  grin

hoi dirk nou daar wordt ik toch wel vrolijk van..
van jou reactie,,geweldig..
en wat betreft hvh ik heb hellaas geen vervoer om daar heen te komen,, ik zou haarst zegge,, ja wel beetje jammer.. haaaa haaa..maar goed hier ken ik wat mee,,en mij bedanken,,ijgenlijk m,n zus bedanken want die zij mij,, zet het gewoon op et norderney forum ..dat is de bron..nou bij deze zijn we er toch met z,n alle een beetje uitgekomen,,en nu de kreet greetzzzzzzz,,jim..ps,,mooi mooi ..nou in iedergeval m,n bulletje saartje kijkt al uit naar de grote geluids chec..

Plaatjes
507904120_6_F_xr.jpg635945891_5_PpcM.jpg
Profiel

Gepost: 28 oktober 2009 11:19 PM   [ Negeer ]   [ # 64 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  270
Geregistreerd  2009-01-23
Annerob - 27 oktober 2009 11:37 PM

Ach, dan klinkt zo’n tafel “hemels”  grin

En dan kunnen we met z’n alle zingen’‘Made in heaven’‘......oh sorry,die is van na 1974,foutje.

Profiel

Gepost: 29 oktober 2009 01:31 PM   [ Negeer ]   [ # 65 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  49
Juul - 28 oktober 2009 01:39 PM

Volgens mij is het styrolflex condensatoren. Zijn lekker stabiel en ik gebruikte ze in m’n VFO op 18 mc voor m’n 144 mc zender.  ik heb nog een bak vol van die dingen.

Juul

hoi juul,,
die zijn zekers zeer stabiel,,en inderdaat styroflex,,m.n type is niet zo best haaa haaaaa..
en ik gebruik ze nog steeds hoor die c,ss,,vooral in toonregelingen..
jij kent et wel de bekende baxandall regelingen hebbe een heel linear verloop,,trouwens zat er een toonregeling in die boordtafel,,of werd het signaal gewoon kaal uitgestuurd naar de audio processor..
want dat weet ik niet meer..
nou ik hoor et wel,,greetzzzzzzzz,,jim..
ps,,ik heb trouwens nog een mooie staan audio processor,,de orban optimod 8100a-fm..
ik gebruikte hem toendertijd bij ons piratenstation radio fortuna..jaren 80..
ze waren er ook voor de AM,,radio caroline had er zo eentje staan..

Plaatjes
521377176_6_ERMe.jpg
Profiel

Gepost: 29 oktober 2009 07:22 PM   [ Negeer ]   [ # 66 ]
Moderator
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  277
Geregistreerd  2009-01-07
bulletje - 29 oktober 2009 01:31 PM
Juul - 28 oktober 2009 01:39 PM

Juul

hoi juul,,
die zijn zekers zeer stabiel,,en inderdaat styroflex,,m.n type is niet zo best haaa haaaaa..
en ik gebruik ze nog steeds hoor die c,ss,,vooral in toonregelingen..
jij kent et wel de bekende baxandall regelingen hebbe een heel linear verloop,,trouwens zat er een toonregeling in die boordtafel,,of werd het signaal gewoon kaal uitgestuurd naar de audio processor..
want dat weet ik niet meer..
nou ik hoor et wel,,greetzzzzzzzz,,jim..
ps,,ik heb trouwens nog een mooie staan audio processor,,de orban optimod 8100a-fm..
ik gebruikte hem toendertijd bij ons piratenstation radio fortuna..jaren 80..
ze waren er ook voor de AM,,radio caroline had er zo eentje staan..

De boordtafel had geen toonregeling, alles ging “recht” door de drie (Belgische)SAIT lim/com’s.

Niels

Profiel

Gepost: 29 oktober 2009 07:39 PM   [ Negeer ]   [ # 67 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  497
Geregistreerd  2009-07-30

Hoeveel voorversterkers zijn er eigenlijk nodig?

Signature 

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.

Profiel

Gepost: 29 oktober 2009 10:52 PM   [ Negeer ]   [ # 68 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  49

okye niels nou het klonk in die tijd echt bizzar goed,,trouwens het recht door ,,kaal uitsturen van audio signalen is altijd het beste.. je kan wel iets bij kleuren,,maar dat moet de luisteraar maar doen..
en je hebt minderkans op vervormingen..met het kaal uitsturen van de audio,,
trouwens ben wel benieuwd op het andwoord op de vraag van silvester..
greetzzzzzzzzzzzz,,jim..

Profiel

Gepost: 29 oktober 2009 11:43 PM   [ Negeer ]   [ # 69 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1290
Geregistreerd  2009-01-25
Silvester - 29 oktober 2009 07:39 PM

Hoeveel voorversterkers zijn er eigenlijk nodig?

Daarvoor zouden we op het schema moeten kijken.
Uit m’n hoofd ( ik bouwde in de jaren 70, samen met m’n pa, zelf al eens een mixer met deze versterkertjes) per kanaal één en een somversterker.
In principe dus 10. Tenzij de output van de Akai’s dusdanig hoog is dat het zo over de faders kan.

Nogmaals: uit m’n hoofd…

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 30 oktober 2009 12:08 AM   [ Negeer ]   [ # 70 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  396

jij kon wel eens heel dicht bij de waarheid zitten Rob .

aprepo !

kom jij zondag ook naar H.v.H. ? ( wordt er wel weer voor )
daar is mischien wel een leuke verrassing voor je , .........................neen ik verklap niets wink

Signature 

Profiel

Gepost: 30 oktober 2009 01:00 PM   [ Negeer ]   [ # 71 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  49

hoi heren nou ik heb toch vervoer om ook naar rockart te komen,,
ik had zo gedacht al die printje,s hebben toch diesel olie nodig brandstof dus haaa haaa,,of te wel een gestabiliseerde voeding,,ik heb effe snel een mooi voeding,s printje gemaakt,,simpel maar werkt als een speer 2 elco,s en een 7809 stab,,zal alleen effe een mooi trafootje opzoeken,,neem et hele spul wel mee voor jullie,,
mijn vraag is nog hoelaat zijn jullie daar????????
ik kom uit rotterdam en jullie herkenne mij aan m,n eenorme sleutelbos met kykoorts..ik verhuug me er toch wel een beetje op..trouwens rob ik zou het signaal van de akai,s niet koud over de fader,s laten lopen,,zou het voorversterker printje gebruiken ,,zekers voor imp verschillen,,emittervolger hoefd dan niet te versterken,,is alleen voor het impedantie verchil op te heffen..tegen woordig gebruik ik daar een ic voor,, multiplijer,,nou ik zal er maar niet te diep op doorgaan haaa haaa..
kan er wel uren over praten ,,moet ook nog wel te snappen blijve,,en nog iets m,n type is niet zo best sorry daarvoor,,nou laat het maar effe weten ,,tot zondag dan,,greetzzzzzz,,jim..

Profiel

Gepost: 30 oktober 2009 08:58 PM   [ Negeer ]   [ # 72 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  396

Hallo BULLETJE !! oftewel Jim
=======================

RockArt is a.s. zondag geopend van 13.00 t/m 17.00 uur
                      ==============================
Toegang kost € 3.50 per persoon

MVG Dirk

Signature 

Profiel

Gepost: 30 oktober 2009 09:15 PM   [ Negeer ]   [ # 73 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1290
Geregistreerd  2009-01-25

Ik heb zondag “oppasdienst”....  Maar, ik probeer wat te regelen.
M’n dochter meenemen, hoe leuk ook, is geen optie.

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 30 oktober 2009 10:16 PM   [ Negeer ]   [ # 74 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  396

persoonlijk hoop ik dat het lukt .

Kan de dochter niet uit logeren ? Fam / Vriendin wink

ik zie het wel .  grin

Signature 

Profiel

Gepost: 30 oktober 2009 11:20 PM   [ Negeer ]   [ # 75 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  49

hoi dirk,,
hoelaat ben jij daar??????
tnkxxxxx nog voor je reactie..nou dat wordt echt wel een leuke dag,,en zeker om die veronica spullen te bekijken..
geweldig..nou ik zie je daar wel,,en mischien rob ook nog wel,, kunnen we effe praten over de mengtafel boord studio..nou bij deze greetzzzzzzzzzz,,jim..

Profiel

5 van de 17
5