Ik stel mij ook even voor:
Mijn naam is Koos van Staveren, 45 jaar en woonachtig Dordrecht. Vanaf 2 februari 2009 ga ik werken in de financiƫle detachering, dat zal voornamelijk bij verzekeringsmaatschappijen zijn omdat daar mijn expertise ligt.
Sinds september 2007 ben ik actief op de site van de stichting Norderney en het bevalt heel erg goed. De stream doet mij, ondanks dat ik relatief jong ben, herinneren aan het mooie Veronica zoals het sinds 31 augustus 1974 helaas niet meer bestaat. Ben ook lid van de downloadclub van Offshoreradio.org, van deze site heb ik heel wat gedownload. Het is heerlijk in de auto om het “oude” Veronica geluid te horen wat voor mij nog steeds beter is dan de huidige wirwar van stations die er zijn. Toen op een gegeven moment duidelijk werd dat de heren/dames politici Veronica wilden gaan verbieden ben ik, samen met een nichtje in 1973 handtekening op gaan halen om Veronica in de lucht te kunnen houden. Wat ik mij nog kan herinneren is dat we een paar honderd hantekeningen hadden en deze vol trots naar Veronica hebben opgestuurd.
Ondanks dat wij beiden rond de 10 jaar waren heb ik al vanaf 1969 genoten van Veronica, de zender stond heel de dag aan, en ‘s avonds lag ik stiekem in bed naar de transistorradio te luisteren. Dit is ook de tijd geweest waarin mijn liefde voor de rockmuziek is gevormd. Schrik niet maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar “oude” bands zoals Led Zeppelin, Deep Purple, Uriah Heep, The Zombies en vele bands uit die tijd.
Ik luisterde heel graag naar Lex Harding met de ABTT en Rob Out, maar ook de “Jukebox van Stan Haag” was altijd vaste prik om 6 uur ‘s avonds.
In mijn woonkamer heb ik nog de ingelijste originele poster van de Norderney hangen. Een foto hiervan is te vinden in de rubriek “Aan de Muur” op de site van de Stichting Norderney