Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

cassettes gehad
Gepost: 29 december 2009 05:43 PM   [ Negeer ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  696
Geregistreerd  2009-01-05

Piet van Eijk uit het Zeeuwse Sluis verraste ons nog net voor de jaarwisseling met een aantal cassettes met daarop opnamen uit 1974 van o.a. de Top 1000.

Ik wil Piet daarvoor hartelijk bedanken en jullie weten het, wil je van je oude cassettes af, denk aan ons. Net als Piet.

Juul

Plaatjes
cassettes2.jpg
 Signature 

“Kijk, we hebben maar één doel voor ogen: Veronica een station met een happy-sound voor iedereen…”

Rob Out 11 maart 1971

Profiel

Gepost: 17 mei 2010 08:33 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Stipnotering
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  106
Geregistreerd  2010-05-17

die gene die opnames hebben en ze niet kwijt willen zijn gekopierde bandjes zeker ook goed?
liever een opname dubbel dan een opname verloren?
mvg,
Arjan (mijn oude heer was veronica luisteraar en zal eens spitten in zijn collectie)

Signature 

Onze geliefde vrijheid hield op toen we een radiostationnetje op een bootje wilde hebben….

Profiel

Gepost: 19 mei 2010 05:04 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  40
Geregistreerd  2009-01-29

Arjan, het is tegenwoordig vrij gemakkelijk om het geluid van oude cassettebandjes in mp3’s om te zetten. Ik weet niet waar je woont, maar als je daar tegenop ziet, is hier vast wel iemand op het forum die je zou willen helpen. Kun je de bandjes gewoon zelf houden.

Paul

Profiel

Gepost: 21 mei 2010 04:35 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Stipnotering
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  106
Geregistreerd  2010-05-17

Helaas te vroeg gejuicht.
wat er op de casette stond aan schrift, bleek eind jaren 80 gewist te zijn.
sorry, jammer :-(
m.v.g.
Arjan
(ps, om een mp3 te maken van tape, is een snoer van de casette dek uit naar pc geluids in poort voldoende?)

Signature 

Onze geliefde vrijheid hield op toen we een radiostationnetje op een bootje wilde hebben….

Profiel

Gepost: 22 mei 2010 09:49 AM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1235
Geregistreerd  2009-01-25

Ja, en dan heb je nog een stukkie software nodig natuurlijk…

Overigens heb ik nog een hele stapel bandrecorderbanden liggen welke ik nog door moet luisteren. Zodra er iets middengolfsachtigs op staat, ga ik beter luisteren…

Tot nu toe zonder succes overigens…  Maar er liggen nog een stuk of 100 banden te wachten…

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel