Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

Nostalgie
Gepost: 18 January 2010 02:50 PM   [ Negeer ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  5
Geregistreerd  2010-01-18

Hallo iedereen , mijn naam is Wouter Stoop en woon in Ter Aar . Ben van 1961 , dus vanaf 1966 ben ik mij nog dingen bewust . Woonde toen nog in Den Haag en het eerst wat ‘s ochtends gebeurde was de radio aan , natuurlijk op Veronica . Naar school met de pukkel met daarop stickers van onze favoriete zeezender . Kan me nog goed herinneren het schip op het strand en het laatste uur ......... Lag op mijn bed en heb het op cassette opgenomen . Luister er nog vaak naar en altijd krijg ik weer een brok in mijn keel . Die gebeurtenissen zal ik altijd met me mee blijven dragen . Sowieso alles wat met de jaren zestig te maken heeft , heeft mijn interesse . Veel CD’s , DVD’s en zelfs meubelen ....... The sixties never dies !!

Profiel

Gepost: 18 January 2010 03:02 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1478
Geregistreerd  2009-01-25

Welkom, Wouter!!

Ik ben zelf een jaar of 3 jonger, maar jouw verhaal klinkt zo lekker bekend…

Wie vind er ff een tijdmachine uit?

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 18 January 2010 03:08 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  5

Hoi Annerob , bedankt voor je reactie . Zeg altijd tegen mijn vrouw : mochten ze ooit een tijdmachine uitvinden ; send me back to the sixties ! Wil ze wel mee natuurlijk .....  Hoop nog veel op dit forum te vertoeven !

Profiel

Gepost: 18 January 2010 06:44 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  425
Geregistreerd  2009-01-27

Hallo wouter

Wat de tijdmachiene betreft denk ik dat je achteraan zal moeten sluiten , er zijn nog vele wachtende voor u. wink

Welkom hier , op dit forum , hoor trouwens dat je uit Den Haag kwam , mogelijk hebben we elkaar vroeger bij de jongs haringtent op het Rijswijkseplein gezien of wel op het strand ,zou best kunnen , maar mijn roots lig ook in Scheveningen . dus stadsgenoten zo te zien .
Maar eenzaam zal je hier beslist nooit zijn . dus van harte welkom . grin

Signature 

Het is niet zo dat we dingen niet durven omdat ze moeilijk zijn ,

Ze zijn moeilijk omdat we ze niet durven te doen

Profiel

Gepost: 20 January 2010 10:58 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  808
Geregistreerd  2009-03-31

Tijdmachine bestaat al, het heet Klok! maar kan maar één kant op.
grin.gif

Signature 

R!CK wenst je een prettige dag!
wink
Muziek uit de jaren ‘60 en ‘70, toen muziek nog muziek was en als muziek in de oren klonk!
http://www.rivadi.nl is er weer! muziek/top 40 weetjes

Profiel

Gepost: 20 January 2010 11:26 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  307
Geregistreerd  2009-01-23
R!CK - 20 January 2010 10:58 PM

Tijdmachine bestaat al, het heet Klok! maar kan maar één kant op.
grin.gif

Er bestaan ook klokken die achteruit lopen (links om)maar die gaan ook niet terug in de tijd.

Profiel

Gepost: 21 January 2010 12:07 AM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  808
Geregistreerd  2009-03-31

Jammer hè!!!!

Signature 

R!CK wenst je een prettige dag!
wink
Muziek uit de jaren ‘60 en ‘70, toen muziek nog muziek was en als muziek in de oren klonk!
http://www.rivadi.nl is er weer! muziek/top 40 weetjes

Profiel

Gepost: 21 January 2010 11:45 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1478
Geregistreerd  2009-01-25

Sjit…. weer een illusie armer.  downer

Of…  misschien Hans Klok?  cool smile

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 22 January 2010 10:08 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  5

Zit nu al dagen Radio 192 te luisteren , er komt niets meer uit mijn handen . Koptelefoon op en maar luisteren ........ Heerlijk die sixties muziek , veel nummers die ik al jaren niet meer gehoord heb . Mijn gedachten dwalen dan altijd weer af naar Den Haag in de jaren zestig . Heb ik een kronkel en is dat nog te genezen ? Of zeggen jullie : heel herkenbaar ? Heerlijk om al die verhalen te lezen en het forum door te spitten . Of om het op z’n Haags te zeggen : De kom niks mear uit me kloaweh !

Profiel

Gepost: 25 January 2010 08:56 PM   [ Negeer ]   [ # 9 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  97

Hallo ik ben Maarten van der Lippe woon in Vlaardingen en ben geboren in 1959.  Ik luisterde vanaf ongeveer 1970 regelmatig naar Veronica op mijn slaapkamer (transistorradio). Op 31-08-1974 heb ik wel gehuild op mijn bed en wilde niets eten. Vervolgens was het Radio Mi Amigo met s’avonds Radio Caroline. In 1975 ben ik begonnen met top 40 lijsten te halen en later ben ik de ontbrekende exemplaren gaan zoeken in winkels en beurzen. Inmiddels ben ik compleet vanaf juni 1965. Museum Rock Art uit Hoek van Holland stuurt mij netjes de laatste maanden op daar ben ik lid van geworden. Verder heb ik ooit van iemand 192 en 538 bladen uit de periode 1971-1975 gekregen daar blader ik nog zeer regelmatig in. Sinds 1995 bezoek ik de jaarlijkse Zeezenderdagen van Rob Olthof en Hans Knot eerst in Haarlem nu in Amsterdam (November Hotel Casa400 Amstel Station). Daar heb ik redelijk wat zeezendermuziek en uren kunnen aanschaffen. De organisator van de platenbeurs Neerkant (3 keer per jaar Mart Thijssen) heeft al enkele honderden Zeezenderuren voor mij gebrand hoofdzakelijk Veronica ook een paar van Noordzee en Mi Amigo. Ook ben ik de laatste jaren een aantal keren op Veronicadagen in Hotel Laapershoek in Hilversum geweest. Af en toe draai ik in de auto nog wel eens eens cassettebandje van Veronica.  Trouwens wie top 40 exemplaren spaart moet maar eens naar de TOP 40 dag van Olav van Dijk uit Hillegom gaan. Ik ben daar een paar keer geweest. Die dag was in november in Utrecht. Ik bezit zelf inmiddels een kleine duizend uur zeezendermuziek waarvan zeker 700 uur Veronica. Dat is echter niets vergeleken met Jan Fre Vos uit Groningen die 29.000 uur zou hebben. Ik neem aan dat de meeste Forumleden veel meer uren bezitten dan ik.  Groeten van Maarten van der Lippe

Profiel

‹‹ Top 100 1970      even voorstellen ››