Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

Een wilde gedachte…
Gepost: 28 januari 2010 12:01 PM   [ Negeer ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  465
Geregistreerd  2009-07-30

Zou het niet mogelijk zijn SPONSORS te werven om de NORDERNEY te kopen en te onderhouden?
In mijn omgeving ken ik er mindstens 2 (behoorlijk vermogend) die er mogelijk wel geld in willen stoppen.
T’is zo maar een idee….....

Dat er nog meer bij komt kijken is mij wel duidelijk maar dat moet volgens mij te regelen zijn.

Signature 

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.

Profiel

Gepost: 28 januari 2010 03:21 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  59
Geregistreerd  2009-01-24
Silvester - 28 januari 2010 12:01 PM

Zou het niet mogelijk zijn SPONSORS te werven om de NORDERNEY te kopen en te onderhouden?
In mijn omgeving ken ik er mindstens 2 (behoorlijk vermogend) die er mogelijk wel geld in willen stoppen.
T’is zo maar een idee….....

Dat er nog meer bij komt kijken is mij wel duidelijk maar dat moet volgens mij te regelen zijn.

De gedachte is heel mooi, maar de huidige eigenaar blijft de hoofdprijs vragen. Naar ik begrepen heb rond de 1 miljoen euro!!. En dan komt er nog onderhoud, liggeld, belasting, verzekering, brandveiligheidseisen etc. jaarlijks nog bovenop. Als je hier aan zou beginnen, hoe graag ik het ook zou zien, ben je al failliet voor je überhaupt 1 stap aan boord kunt zetten.

Signature 

Bij het afscheid nemen van Veronica sterft ook een beetje de democratie in Nederland. Dat spijt mij voor Nederland

Rob Out 31-08-1974

Profiel

Gepost: 28 januari 2010 05:11 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  808
Geregistreerd  2009-03-31

Belachelijk dat die eigenaar het schip liever laat wegrotten, big surprise  dan er minder dan een miljoen voor te willen.
Even miljonair worden.  mad

Maar ja zolang die “domme” fans het nog over “het schip” hebben, blijft die eigenaar hoop houden.
Binnenkort moet ze wel weg uit Antwerpen….. big surprise

Signature 

R!CK wenst je een prettige dag!
wink
Muziek uit de jaren ‘60 en ‘70, toen muziek nog muziek was en als muziek in de oren klonk!
http://www.rivadi.nl is er weer! muziek/top 40 weetjes

Profiel

Gepost: 28 januari 2010 07:42 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  66
Geregistreerd  2009-02-01

Zolang de eigenaar(s) liggeld blijft betalen zal de"norderney” niet weg moeten in het kempisch dok.Sponsers vinden voor de"norderney” aan te kopen zal zeker niet makkelijk zijn en zeker niet in tijden van crisis,een sponser moet daar broodwinning in zien.tel maar op wat dit gaat kosten,de aankoop van het schip,de versleep,de ombouw(want nu is het maar voor de helft afgewerkt),onderhoud,liggeld,je moet nog een plaats vinden om aan te meren,en dat is nu al zo goed als onmogelijk,je ziet hier zijn heel wat euro’s voor nodig,groeten

Profiel

Gepost: 28 januari 2010 09:10 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  808

Wordt dat liggeld wel betaald dan?

Een poos geleden was er een papier op de boot gehangen over betalingen?

Signature 

wink
Muziek uit de jaren ‘60 en ‘70, toen muziek nog muziek was en als muziek in de oren klonk!

Profiel

Gepost: 28 januari 2010 09:28 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  66
Geregistreerd  2009-02-01

dat papier was voor de schade aan de kade,toen moest de eigenaar(s) zich melden.groeten

Profiel

Gepost: 28 januari 2010 09:32 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  808
mario - 28 januari 2010 09:28 PM

dat papier was voor de schade aan de kade,toen moest de eigenaar(s) zich melden.groeten

OK, dank je voor de uitleg

Signature 

wink

Profiel

Gepost: 17 mei 2010 11:03 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
Stipnotering
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  106
Geregistreerd  2010-05-17

nadat het ship kan worden gekocht,
wat zou er aan moeten worden gedaan?
bedrading, laswerk,ontroesten,schilderwerk,etc?
vrijwilligers en materiaal om in te zamelen.
hoeveel foto’s zijn er van het origineel, tekeningen, waar we van af kunnen werken voor maat bepalingen?
en de apperatuur.. welke generator sets en wat meer?
mvg,
Arjan

Signature 

Onze geliefde vrijheid hield op toen we een radiostationnetje op een bootje wilde hebben….

Profiel

Gepost: 17 mei 2010 11:18 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1235
Geregistreerd  2009-01-25

Er is zeer veel “verkracht”.
Dek is omhoog gebracht (wel het originele dek, gelukkig) alle dekapparatuur en opbouwen zijn zo’n beetje weg.
Interieur is weg, dekhuis verbouwd, tanks eruit, enz enz.

Kortom: Een giga klus! Niet ondoenlijk, maar wel enorm. En… niet geheel door vrijwilligers uit te voeren, vrees ik.

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 18 mei 2010 12:45 AM   [ Negeer ]   [ # 9 ]
Stipnotering
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  106
Geregistreerd  2010-05-17

hallo Rob,
ik zit zelf in de restauratie,en weet wat de kracht van vrijwilligers kan zijn.
hoe zeewaardig moet het schip zijn en belangrijker, wat voor materiaal diktes zijn er gebruikt voor diverse opbouwen?
al is het eerst preserveren van wat er over is, voordat het stukje geschiedenis verdwijnt.
ik ben helaas nooit dicht bij het schip zelf geweest om te zien wat er over is, of hoe het was.
het is begrijpelijk dat mensen een beetje bang zijn van de risico’s die zo’n prioject meebrengt, als we het schip in de stichting hebben brengt het kosten mee, en als niemand helpt, materiaal schenkt is het niet beter af dan waar ze nu light.
het laten zakken van het dek, geeft dat problemen met de huidige norm van sta hoogte?
welke regels zijn er voor rampen preventie in combinatie met hoeveel mensen aanboord komen?
combinatie met een ander museum een optie om samen meer bezoekers te trekken?
zoveel vragen om uit te zoeken voordat er inzicht is in de haalbaarheid.
mvg,
Arjan

Signature 

Onze geliefde vrijheid hield op toen we een radiostationnetje op een bootje wilde hebben….

Profiel