Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.
Even een vraag aan de technici van “vroeger” en nu…
De tapes met programma’s hadden bij mijn weten allemaal een nummer. Klopt dat?
En zo ja, is er dan nog ergens een administratie bijgehouden met wat er op welke tape gestaan heeft?
Ik heb bijvoorbeeld een lege spoel, met nummer “202” ... Wat heeft die spoel ooit naar ‘t schip gebracht?
Maar hier zijn ze… de 202 en de 216, waarvan ook de indexkaart ( een kennis heeft deze tape, helaas zonder Veronica opnamen, voor zover ik weet. Wel met een paar brieven van Dureco om wat carnavals nummers en enkele singles op “Pink Elephant” aan de man te brengen. Gericht aan de DJ’s.
Bij belangstelling voor de scans, hoor ik het wel…)
Maar hier zijn ze… de 202 en de 216, waarvan ook de indexkaart ( een kennis heeft deze tape, helaas zonder Veronica opnamen, voor zover ik weet. Wel met een paar brieven van Dureco om wat carnavals nummers en enkele singles op “Pink Elephant” aan de man te brengen. Gericht aan de DJ’s.
Intresante gegevens op de indexkaart(rechts)..die jongens aan boord wonden er geen doekjes om.
De nummers hadden eigenlijk geen betekenis. Het handschrift is dat van Karel v.d. Woerd (de chef techniek). Ik heb ook nooit een papier gezien waarin de nummers werden bijgehouden. Misschien was het zo dat Karel kon zien als er wat met een band aan de hand was ( slijtage enz. ) Karel kon zien hoe lang ‘ie in omloop was.
Maar ik zal Karel een afbeelding sturen en het hem vragen.
De nummers hadden eigenlijk geen betekenis. Het handschrift is dat van Karel v.d. Woerd (de chef techniek). Ik heb ook nooit een papier gezien waarin de nummers werden bijgehouden. Misschien was het zo dat Karel kon zien als er wat met een band aan de hand was ( slijtage enz. ) Karel kon zien hoe lang ‘ie in omloop was.
Maar ik zal Karel een afbeelding sturen en het hem vragen.
Juul
Karel is op een gegeven moment wel wat bij gaan houden, vertelde hij mij afgelopen augustus, omdat er soms meer banden
weg raakten dan er terug kwamen.
Gelukkig maar, anders was er niet zoveel bewaard gebleven.
Juul heeft ook een mooi voorbeeld van post via een band van boord.
Gisteren kreeg ik mail van onze Karel van der Woerd over m’n vraag hoe het nu zat met de bandnummering. Niels zat goed. Kijk maar wat Karel mailde: [color=red]Ik denk, na heel lang nagedacht te hebben dat in de laatste periode ik steeds meer banden te kort kwam Waren zij afgekeurd, of zomaar verdwenen? Waren er collega’s die hun eigen programma’s wilden behouden of misschien de talrijke fans die in en uit liepen? Een nieuwe serie aangekocht en ik zal ze wel genummerd hebben om te zien of er gaten in zouden vallen Het etiket draagt mijn handschrift. Ik denk niet dat het iets opgeleverd heeft, terugkijkend op de ongeorganiseerde laatste periode.
Ik heb wel eens tegen Ad gezegd: Het feit dat er nog zoveel overgebleven is ,is te danken aan het achter overdrukken van ....door…....
Ikzelf heb, je gelooft het niet 1 singeltje in een origineel geel veronica-hoesje, met stempel “not for sale"van the crystals-da doo ron ron. Waarom en hoe??
Ach weet je, het is misschien maar beter zo! Nu hebben er toch nog veel mensen iets aan.”