Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.
Eigenlijk best wel een brandende vraag.
Ik kom regelmatig een foto tegen van Juul in de boordstudio achter een afwijkende mengtafel.
Was dit een rezerve tafel of een uitprobeersel en wat was het???
Eigenlijk best wel een brandende vraag.
Ik kom regelmatig een foto tegen van Juul in de boordstudio achter een afwijkende mengtafel.
Was dit een rezerve tafel of een uitprobeersel en wat was het???
Of ben ik de enige die dit niet weet…..
zie plaatje.
Aan boord zijn meerdere mengtafels gebruikt.
Die in het museum is,uiteraard, de laatste versie.
Deze waar Juul achter zit is van 1969, zonder jinglemachines en draaitafels
maar met 2 extra M24 recorders. (zoek de 2de machine)
Inderdaad, listig weggewerkt (rechtsonder),
mag ik hier uit opmaken dat de jingles/reclame toen nog gewoon op (losse) tape stonden?
En wat die mengtafel betreft, was dat een (aangepaste) merk mengtafel?
Inderdaad, listig weggewerkt (rechtsonder),
mag ik hier uit opmaken dat de jingles/reclame toen nog gewoon op (losse) tape stonden?
En wat die mengtafel betreft, was dat een (aangepaste) merk mengtafel?
Zelfbouw mengtafel en de reclame stond op verzamelbandjes aan boord.
Of werd uit oude progrogrammabanden gehaald.
Maar die reclametapes waren natuurlijk alleen nodig bij “live” uitzenden… toch?
Een gerelateerde vraag:
De studio is meerdere malen verbouwd. Gebeurde dat ‘s nachts, of werd dat op een andere manier opgevangen?
Of was Veronica een dag uit de lucht?
Da’s een goeie vraag. Dat weet ik niet. Dat zou ik aan de collega’s Hans van Velzen of Jaap Borst moeten vragen.
Ik vermoed dat het in de nachturen werd gedaan terwijl we niet uitzonden.
Da’s een goeie vraag. Dat weet ik niet. Dat zou ik aan de collega’s Hans van Velzen of Jaap Borst moeten vragen.
Ik vermoed dat het in de nachturen werd gedaan terwijl we niet uitzonden.
Ok dan… ik krijg steeds meer respect voor de uitvoerenden…
Dan heb ik er nog één….
Ooit werd de tweede zender aan boord gebracht. Op foto’s is te zien dat dit overdag geschiedde en dat hij in midden in de boordstudio landde.
Dat moet dan haast tijdens het uitzenden geweest zijn…. ofwel binnen een uur geklaart zijn geweest!
Klopt dit?
Wanneer was dat trouwens? De Akai’s waren er al en de nieuwe mengtafel meende ik ook al waar te nemen…
Na ‘69 dus…. denk ik dan. Maar was dat ten tijde van de wiseling 192 - 538, of al eerder?
Je ziet op de latere foto’s van het schip ook meer uitlaatpijpen… wat dan weer het vermoeden doet staven dat er gelijktijdig generatoren bijgeplaatst werden…
Of draaf ik nu door en zie ik dingen die niets met elkaar van doen hebben??
Ok dan… ik krijg steeds meer respect voor de uitvoerenden…
Dan heb ik er nog één….
Ooit werd de tweede zender aan boord gebracht. Op foto’s is te zien dat dit overdag geschiedde en dat hij in midden in de boordstudio landde.
Dat moet dan haast tijdens het uitzenden geweest zijn…. ofwel binnen een uur geklaart zijn geweest!
Klopt dit?
Wanneer was dat trouwens? De Akai’s waren er al en de nieuwe mengtafel meende ik ook al waar te nemen…
Na ‘69 dus…. denk ik dan. Maar was dat ten tijde van de wiseling 192 - 538, of al eerder?
Je ziet op de latere foto’s van het schip ook meer uitlaatpijpen… wat dan weer het vermoeden doet staven dat er gelijktijdig generatoren bijgeplaatst werden…
Of draaf ik nu door en zie ik dingen die niets met elkaar van doen hebben??
Groeten,
Rob
Aanstaande zaterdag is boordtechnicus Ruud Doets ook van de partij.
Schroom niet om het hem te vragen.
Rob in een eerdere thread is al eens wat over het modulatie verschil tussen 538 en 192 gesproken, ook over de frequentie wissel is al eens gecommuniceerd betreffende de zenders. Daaruit mag op gemaakt worden dat de 2de zender er voor de frequentie wissel was.
Maar is hij geplaatst ivm de zenderwissel, of was hij er al eerder? En kwamen er gelijk met de zender ook generatoren bij?
Op de bekende Norderney poster zie je maar één uitlaat. Later werden dat er meer…
Zoek oude broadcast gear… wie o wie heeft nog wat in de kast liggen..
Ben een studio in elkaar aan het zetten en ben helemaal gek van oude spullen.. thanks kasp