Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.
Wat er met de Norderney is gebeurt, na 31 augustus 1974, is wel bekend… -snik-
Maar wat is er met de tender, de “Ger-Anna” gebeurd? Ze zal nog wel een jaartje regelmatig naar de Norderney gevaren zijn, omdat die immers nog op zee bleef liggen, maar daarna? “leeft” het schuitje nog?
En de bemanning van de Norderney, hoe is het die verder vergaan? Is daar nog contact mee, voor zover dat natuurlijk nog mogelijk is?
De Ger-Anna is helaas gesloopt. De meeste ‘jongens’ van boord zien we op onze reunie’s, of weten we te bereiken.
Gesloopt… ik was er al bang voor. Jammer!
Wel fijn dat er nog steeds contact is met de bemanning van de Norderney. Er is over die mannen helaas erg weinig op het web te vinden, maar ook die mensen hebben Veronica natuurlijk mede mogelijk gemaakt.
De Ger Anna is na de Veronica periode nog wel enige tijd in het bezit geweest van oud-hoofdtechnicus José van Groningen. Dit herinner ik me tenminste uit een rubriekje dat rond 1977 in het Veronicablad stond over medewerkers van destijds. Hoe lang José het in zijn bezit heeft gehad weet ik helaas niet.
Een schip is terug te zoeken in het scheepsregister wat beheerd wordt door het kadaster. Ik heb daar geen toegang maar wel vond ik het volgende op het internet :
Avontuur SCH 96
motorkotter
opdrachtgever L.A. Dijkhuizen, Scheveningen
16,000 x 5,000 x 2,100 m.
hoofdmotor Kromhout 80 PK
1937 - KW 77 Twee Gebroeders - rederij M. v.d. Plas Wzn.
1939 - verlengd en hermeten19,070 x 5,020 x 2,040 m.
1946 - nieuwe motor Kromhout 100 PK
1955 - Rederij D. v.d. Plas
1958 - nieuwe motor Industrie 110 PK
1961 - SCH 77 Maria - Rederij J.Hofland
07-09-1961 - Ger-Anna -
Eigenaar D. Verwey, Hilversum, M.B. (Transportvaartuig) 45 GT / 16 NT
Inschrijving scheepsregister ‘s-Gravenhage 1766
Dit is dus de geschiedenis van de Ger Anna ! Jammer dat het verhaal niet verder gaat.
Dirk,
we hebben vele foto’s van de Ger Anna. Maar we kunnen ze nu eenmaal niet allemaal plaatsen. Maar vooruit, deze dan.
de Ger Anna de hoge zee trotserend.
Als ik een dergelijke foto zie, heb ik weer diep respect voor de opvarenden van zo’n schuitje!
Ik ben zelf ooit één keer de Waddenzee overgestoken in een onderhoudsscheepje van 13 meter lang en bij windkracht 8…. Dat was geen lolletje!
Mooi plaatje, Juul. Die Ruud had iets met zware zee….
Dirk,
we hebben vele foto’s van de Ger Anna. Maar we kunnen ze nu eenmaal niet allemaal plaatsen. Maar vooruit, deze dan.
Dirk,
Bedankt Rene voor de link , heb inmiddels de betreffende foto’s gevonden ,
ik heb inmiddels begrepen dat er nog veel meer op dat gebied is wat foto’s betreft, dus ga ik maar geduldig in de wachtkamer
De Ger-Anna is helaas gesloopt. De meeste ‘jongens’ van boord zien we op onze reunie’s, of weten we te bereiken.
Gesloopt… ik was er al bang voor. Jammer!
Wel fijn dat er nog steeds contact is met de bemanning van de Norderney. Er is over die mannen helaas erg weinig op het web te vinden, maar ook die mensen hebben Veronica natuurlijk mede mogelijk gemaakt.
Hoi Annerob
deze vraag heb niets met het bovenstaande te maken, ofgedeeltelijk wel , maar in je signatuur staat ” lang leve analoog ”
maar wie zeg dat ana loog ? of had je toch stiekum willen zeggen , “lang leve de ger anna !!. ( zo van de koning is dood ,