Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

2 van de 2
2
Poll
Ik kom ook naar Rockart
Ja, tuurlijk! 7
Nee, helaas... 9
Misschien... 5
Totaal Aantal Stemmen: 21
Je moet een lid zijn en ingelogd zijn om te kunnen stemmen
13 maart, wie gaan er naar Rockart?
Gepost: 13 maart 2010 10:53 PM   [ Negeer ]   [ # 16 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  808
Geregistreerd  2009-03-31

Je was te druk met foto’s maken, dus ik liet je jouw gang maar gaan.

Mooie reportage is het zeker geworden Vincent!  Bedankt!

Signature 

R!CK wenst je een prettige dag!
wink
Muziek uit de jaren ‘60 en ‘70, toen muziek nog muziek was en als muziek in de oren klonk!
http://www.rivadi.nl is er weer! muziek/top 40 weetjes

Profiel

Gepost: 13 maart 2010 11:05 PM   [ Negeer ]   [ # 17 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  264
Geregistreerd  2009-01-23

Mooie reportage is het zeker geworden Vincent!  Bedankt!

Misschien kunnen er op veschillende foto’s bijgezet worden wie er op staan??
want ik ken alleen Ad, Juul,Annerob en nu ook R!CK van gezicht.
Groetjes,Rene

Profiel

Gepost: 14 maart 2010 12:44 AM   [ Negeer ]   [ # 18 ]
Administrator
RankRank
Totaal Aantal Posts  61
Geregistreerd  2008-01-27

Was vandaag aan het badkamerklussen en heb hierbij genoten van de uitzendingen vanuit Rock Art. Tijdens het schuren luisterde ik naar naar een Adremme Ad. Vervolgens ging de uitzending verder met de immer geoliede Top 40-machine Erik de Zwart. Hierna Bert van der Laan en daarna de altijd prettige presentatie van Rob van Wezel.
Tussendoor nog even naar de bouwmarkt voor een tube acrylaatkit zwart, maar wel met Veronica 192 op de iPhone. Allemaal zonder kleerscheuren/haperingen van kunnen genieten. Beetje als vroeger maar dan op de digitale radio van nu, die behalve radio ook bijvoorbeeld een ral-kleurenwaaier aan boord heeft.
Vincent en Rien, wat een mooie foto’s. De foto’s van Rien tonen wat serieuze gezichten, geheel anders dan de radiobeleving die ik had van het evenement in Hoek van Holland. Maar fraai uitbelicht en nabewerkt (hoe?) (flitser met bouncekapje?).
De foto op http://foto.schriel.nl/openbaar/main.php?g2_itemId=22535 ... leuk. Die Revox heb ik ook staan (iemand nog aluminium spoelen?).

Als iemand mij de mp3-files van de live-uitzendingen zou kunnen bezorgen/sharen, kan ik hiermee ASAP een podcast-feed klaarmaken.

Geslaagde dag. Nogmaals ...> genoten!
Graag vaker.

Per

Signature 

And the beat goes on.

Profiel

Gepost: 14 maart 2010 04:29 AM   [ Negeer ]   [ # 19 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  36
Geregistreerd  2009-07-21

I’ve captured all except the first 17 minutes of the Goud van Oud show.

I will PM you the links.

Alan

Profiel

Gepost: 14 maart 2010 10:19 AM   [ Negeer ]   [ # 20 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  84
Per - 14 maart 2010 12:44 AM

De foto’s van Rien tonen wat serieuze gezichten, geheel anders dan de radiobeleving die ik had van het evenement in Hoek van Holland. Maar fraai uitbelicht en nabewerkt (hoe?) (flitser met bouncekapje?).
Per

@Per : Bedankt voor het compliment ! Ik had wel mijn bouncekapje bij me maar dat werkte niet. Alle foto’s zijn indirect geflitst tegen het plafond. Met verticale foto’s draai ik dan de flitser 90 graden. Verder had ik veel problemen met het licht dat af en toe fel door het dakraam scheen. Ik heb de flitser 1 tot 2 stappen terug geschroefd en af en toe de belichting ook 1 tot 2 stoppen terug. Elke keer naar de diagrammen op het scherm gekeken en naar overbelichte plekken. Verder alles in RAW geschoten en bewerkt met Adobe Photoshop Elements (goedkoop en net zo goed als de grote dure CS) Met de RAW converter vervolgens belichting wat terug gedrukt, overbelichte plekken zoals het haar van Juul gecorrigeerd en tenslotte met local contrast de boel wat van de achtergrond los geweekt. Daarna de foto geladen en uiteindelijk het plaatje licht verscherpt met Fred Miranda’s software. De gebruikte apparatuur : een oude Canon 5D met grip, Sigma 24-60 2.8 lens en Canon 430 EXII flitser. Alles geschoten op 800 ISO, behalve de laatste foto’s van Erik de Zwart. De batterijen van de flitser (2700 mAh) waren leeg en ik had geen zin om mijn reserve set te halen. Ik heb toen op 1600 ISO geschoten. Vervolgens om 14:30 naar huis gegaan omdat ik helemaal kapot was. Een beetje zware week gehad op mijn werk ...... Beetje technisch verhaal allemaal, maar het beantwoord alle vragen hoop ik. Als er mensen zijn die de grote bestanden willen hebben dan hoor ik dat wel. Iedereen mag ze gebruiken mits ik gemeld wordt als fotograaf.

Oh ja, grappig was wel dat op de foto’s vanaf de presentatieplek ik een paar keer mezelf haarscherp op de foto zag. Dat is een nadeel van het flitsen. Ik heb mezelf zoveel mogelijk weg geknipt (kerel met blauwe trui en rode kraag en rode strepen op de zij)

Profiel

Gepost: 14 maart 2010 12:24 PM   [ Negeer ]   [ # 21 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1235
Geregistreerd  2009-01-25

Het was een geweldig leuke dag!

Ik heb ook de nodige plaatjes én wat film geschoten. Ik zal kijken of ik vandaag een selectie kan maken en e.e.a. omline kan krijgen.

Veel mensen heb ik gesproken: Niels, Hans, Juul, Ruud en een paar woorden met Ad en Erik.
Natuurlijk Rick en z’n maat. Rick was naar mij op zoek en schakelde Juul in..  grin

Dit was voor mij de eerste live uitzending van de stichting welke ik bijgewoond heb. Prachtig om Ad, Juul, maar zeer zeker ook Niels, aan het werk te zien in de studio’s! Respect mannen! Dit is voor mij het échte radiomaken!

Iedereen enorm bedankt!

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 14 maart 2010 11:52 PM   [ Negeer ]   [ # 22 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  84
Annerob - 14 maart 2010 12:24 PM

Rick was naar mij op zoek en schakelde Juul in..  grin

Zullen we afspreken dat voortaan iedereen zijn naam en forumnaam op een badge draagt ? Of zal ik op de freesbank voor iedereen plaatjes maken ? Moeten we alleen een leuk ontwerp maken. Perry misschien ? Ik kwam er achter dat die slechts enkele kilometers van mij verwijderd is LOL

Profiel

Gepost: 15 maart 2010 02:02 AM   [ Negeer ]   [ # 23 ]
Administrator
RankRank
Totaal Aantal Posts  61
Geregistreerd  2008-01-27

Bedankt Rien voor je uitgebreide toelichting bij de gebruikte fotografiemethode. Het is aan het resultaat af te lezen.

De Podcast-feed (met de 6 uren van De Nationale Zaterdagmiddaggebeurtenis) staat online voor een tijdje.  Met dank aan Alan Milewczyk en Niels Zack!

http://norderney.nl/podcast/Norderney_Podcast.xml

Signature 

And the beat goes on.

Profiel

Gepost: 15 maart 2010 06:19 PM   [ Negeer ]   [ # 24 ]
Stipnotering
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  129
Geregistreerd  2009-02-26

Ik was niet in staat om naar HvH te komen, gelukkig heb ik het kunnen volgen via de radio.
De vele foto’s die zijn gemaakt zijn prachtig, en maken alles dan toch compleet.
Daarom is een woord van dank aan iedereen die dit mogenlijk hebben gemaakt zeker op z’n plaats.

Signature 

Gr. Paul Solleveld

Profiel

Gepost: 16 maart 2010 05:47 PM   [ Negeer ]   [ # 25 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  315
Geregistreerd  2009-03-19
Per - 15 maart 2010 02:02 AM

Bedankt Rien voor je uitgebreide toelichting bij de gebruikte fotografiemethode. Het is aan het resultaat af te lezen.

De Podcast-feed (met de 6 uren van De Nationale Zaterdagmiddaggebeurtenis) staat online voor een tijdje.  Met dank aan Alan Milewczyk en Niels Zack!

http://norderney.nl/podcast/Norderney_Podcast.xml

Hallo Per. Heb je ook het uur van 11 tot 12 uur? Dan is alles compleet wat er uitgezonden werd op de 1332, 1395 en de 1584 kHz AM! Alvast héél hartelijke bedankt hiervoor! Hartelijke Radio Veronica-groeten van Nico uit Gouda.

Profiel

2 van de 2
2