Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

Herinnert U zich deze nog !!!
Gepost: 01 maart 2010 11:25 PM   [ Negeer ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  465
Geregistreerd  2009-07-30

Herinnert U zich deze nog !!!

Enig uitleg is hier wel nodig.
Het volgende, Dat vrije radio, begin jaren zeventig, nog al behoorlijk speelde onder de Nederlanse bevolking mag wel duidelijk zijn.
Zelfs zo, dat er een (jeugd) musical over geschreven is door Benny Vreden begin 1973.
Deze musical was dusdanig populear, dat deze half jaren tachtig herschreven is om het aan die tijd aan te passen.

In het verhaal heeft de regering het radiozenden vrij gegeven.
Het gaat hier om “RADIO FLIEREFLUITER” een comercieel radio station, die het moet hebben van sponsors en reklame.
Grote bekenden in dit verhaal zijn; o.a. De Hitstompers, Zachte Zarah, Kleine Jopie, plugger Karel Hitmaker,
dj Jack de Schijvenschieter en station eigenaren, Kaffie en Kieffer.
(hoe komt het nou dat ik hier aan Radio Noordzee moet denken?) smile

De reden om het hier te plaatsen is, dat deze musical er niet was geweest als vrije radio niet had bestaan.
Ook denk ik dat sommigen van de lezers die in deze musical mee gespeeld hebben
het misschien wel aardig vinden hier nog iets van terug te horen.

Vanaf 1971 doe ik voor veel scholen in de omgeving de zaalmix.
Het musical matereaal werd meestal aangeleverd door de desbetreffende school maar af en toe
leverde ik zelf het benodigde meteraal aan waaronder deze musical uit 1973, op LP met op kant A de voorbeeld verzie
en op kant B de instrumentale bergeleidings verzie.

En wat de zaalmix van musicals voor (lagere) scholen betreft, dat doe ik nog steeds, met het grootste plezier. grin
gr.v.Mardi.

Hier onder een mp3, de tune v/d musical.

Bestanden
radio flierefluiter.mp3  (Grootte: 419KB - Downloads: 667)
 Signature 

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.

Profiel

Gepost: 28 maart 2010 11:33 AM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  465

Gezien het grote aantal downloads van de tune Radio Flierefluiter,(staat hier zeker op NR 1 in de download TOP 100) cheese
als toegift smile het laatste stukje uit de slot tune.

het verhaal; Kaffie en Kiefer, die zelf een artiestencarriere achter de rug hebben, gaan bij de Hitstompers zingen
en wel met het lied “Waneer we de handen in elkander slaan” , gaat Radio Flierefluiter een nieuwe toekomst tegemoet.

gr.v.Mardi.

Bestanden
slottune flierefluiter.mp3  (Grootte: 818KB - Downloads: 438)
 Signature 

Profiel

Gepost: 27 maart 2011 05:35 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  1
Geregistreerd  2011-03-27

Hey,

Ik ben als regisseur betrokken bij een kindertoneelvereniging en wij zijn op zoek naar een leuke musical. Nu heb ik bij Benny Vreden de musical Radio Flierefluiter gezien maar ze kunnen ons de muziek niet sturen zodat we er alvast naar kunnen luisteren (we moeten toch weten of deze geschikt is voor onze jeugdige spelertjes).

Zou jij ons misschien kunnen helpen aan de muziek zodat we daar even naar kunnen luisteren?
Daarna kopen we uiteraard de officiƫle versie bij Benny Vreden.

Alvast heel hartelijk dank!

Profiel

Gepost: 27 maart 2011 06:15 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  465

Dat kan, moet het aleen even digitaliseren het staat namelijk op LP en heb geen flauw idee hoe groot dat bestand gaat worden.
Let wel, het is de oudste versie van de musical, daarna is het in de tachtiger jaren nog een keer herschreven.
als het om een impressie gaat moet je me dat even laten weten.

meal me maar even.

Signature 

Profiel

Gepost: 19 november 2011 02:23 AM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  1
Geregistreerd  2011-11-19
Silvester - 28 maart 2010 11:33 AM

Gezien het grote aantal downloads van de tune Radio Flierefluiter,(staat hier zeker op NR 1 in de download TOP 100) cheese
als toegift smile het laatste stukje uit de slot tune.

het verhaal; Kaffie en Kiefer, die zelf een artiestencarriere achter de rug hebben, gaan bij de Hitstompers zingen
en wel met het lied “Waneer we de handen in elkander slaan” , gaat Radio Flierefluiter een nieuwe toekomst tegemoet.

gr.v.Mardi.

Hahahahaha, onwijs leuk dit! Toen ik daarnet de titel “wanneer we de handen in elkander slaan” las, zat ik ongemerkt al te zingen   LOL  en na de download natuurlijk ff spieken he… en jaaaaa ik wist ‘em nog!  grin  Onze klas (5e lagere school) heeft deze musical gespeeld in 1974. Ik zat in het koor, en was ook een van de fans van Zachte Sara. Zat hier ook niet dat kwis-liedje in?

Kwis-t-wel
Kwis-t-niet
Kwist dat ik het wist enz

Wij hebben in die jaren meerdere Bennie Vreden musicals gespeeld; ik zou er heeeeel graag de originele muziek van willen hebben als dat mogelijk is!

Een onverwachte Kerst-Inn
De tovenaar van Alkmaar
Radio Flierefluiter
Het koffertje van meneer van Dalen (is die ook van Bennie Vreden?)

misschien nog eentje maar daar kan ik nu even niet opkomen. Ik weet nog best veel liedjes, soms is het erg zo’n geheugen tongue laugh

(en het schoot me ook te binnen dat na de begintune meteen de nieuwste hit van de Hitstompers gedraaid werd: Stomping here stomping there stomping everywhere raspberry)

Profiel