Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

Zendschip
Gepost: 17 maart 2010 02:05 AM   [ Negeer ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  3
Geregistreerd  2010-03-16

Beste Veronica vrienden,

Het verwondert me hoe weinig Belgen,lees Vlamingen, hier op het forum aanwezig zijn, en dat terwijl de Norderney op Vlaamse
wateren ligt te dobberen en nog wel op een goed zichtbare locatie,nl het Kempisch dok in A’pen.
Toegegeven,dit is niet de meest bezochte plaats in Antwerpen,maar toch…
Ik ken de ligging van het schip nog niet zo heel lang,maar sedertdien probeer ik er regelmatig te passeren,als naar een soort
bedevaartsoord naar een relikwie die veel betekende in mijn jeugd. Telkens sta ik daar “moederziel alleen”! een beetje zielig.
En dat terwijl destijds ook gans Vlaanderen mee luisterde naar radio Veronica!
Misschien moeten we Vlaanderen weer wakker schudden en oproepen om ook eens langs te komen?
MDD
Willebroek,Vlaanderen

Profiel

Gepost: 17 maart 2010 10:03 AM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1235
Geregistreerd  2009-01-25

Welkom Marc!

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Dus laat die Vlamingen maar komen!

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 17 maart 2010 12:30 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  396
Geregistreerd  2009-01-27

Hoi Mark

Als zuiderbuur ben je gelukkig om in de omgeving van de NORDERNEY te kunnen vertoeven , wij hollanders zien met lede ogen hoe de dame daar in eenzaamheid ligt weg te kwijnen , toendertijd als onmisbaar onderdeel , nu letterlijk in de vergeethoek als onderdeel van een financiƩle strijd .

natuurlijk doet het ons als VERONICAfans pijn hoe de zaken zich nu afspelen , maar de machteloosheid stijgt ons evenzogoed naar onze lippen .

geduldig af wachten , net als wij , zal niet anders kunnen .

ik hoop dat je er wel een beetje op kan toezien dat ze niet nog meer verminkt gaat worden door de jeugd die haar historie niet kent .

Wij noorderlingen moeten hier achterblijven met pijn in het hart.

ondanks alles , van harte welkom tussen ons gelijkgestemde grin

Signature 

Het is niet zo dat we dingen niet durven omdat ze moeilijk zijn ,

Ze zijn moeilijk omdat we ze niet durven te doen

Profiel

Gepost: 17 maart 2010 07:10 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  66
Geregistreerd  2009-02-01

Hoi marc,hoeveel vlamingen zouden het weten dat de"norderney” in het kempisch dok ligt???.iedereen van onze leeftijd zal wel al van “veronica"gehoord hebben maar over de"norderney"dat is wat anders.Ik wacht ook af wat er gaat gebeuren,en ik kom ook regelmatig aan het kempisch dok voor een kijkje te nemen, groeten vanuit sint-niklaas (sinaai) vl.

Profiel

Gepost: 21 maart 2010 09:59 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  1
Geregistreerd  2010-03-18

Hallo,

Zondag 21 maart 2010 Stond ik daar aan het kempisch dok , mijn auot geparkeerd en liep richting het Veronica ship , de Norderney
Als je nadert zie je al gauw in wat voor slechte staat deze dame is.
Jammer, terug denkend aan de succes jaren van radio veronica toe ze nog vanaf de noordzee uitzonden.
Je begrijpt niet dat er niemand is die zijn schouders er onder wil steken om de Norderney te laten restaureren, zal zeker wel een geldkwestie zijn .
Toen heb ik nog vele foto,s gemaakt , dan komen al die herrineringen weer op je netvlies
Ik hoop dat De Norderney voor haar ondergang gespaard kan blijven

Paul uit het Zeeuwse hulst

Profiel

Gepost: 21 maart 2010 11:14 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  66
Geregistreerd  2009-02-01

centen paul en meer niet daar draait alles om,hoogste tijd dat er iets gebeurd,want dit kan niet blijven duren,zomaar voor niets liggeld blijven betalen,we mogen antwerpen nog dankbaar zijn dat de “norderney” nog steeds op haar vast plekje ligt.groeten

Profiel