Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

Zomaar een idee?  Een droom?
Gepost: 19 maart 2010 12:56 PM   [ Negeer ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  3
Geregistreerd  2010-03-16

Ik ben beroepshalve organisator van tal van events en destijds mede-oprichter van verschillende vrije radio’s(eind jaren 70) en meer dan 20 jaar DJ .Zo ga ik binnenkort op de trouwfeest van mij zoon weer “optreden” met muziek uit de jaren 60 en 70(op vinyl!). ik ga ook jaarlijks naar Golden Years in het sportpaleis,maar hoeveel van die 15.000 mensen daar zouden weten dat enkele km verder het Veronica schip ligt ???!!!! Volgens mij geen 20!
Zouden er mensen bereid zijn mee te werken aan een soort “Veronica-happening ” aan het Kempens dok bij het schip?
Volgens mij zou dat wel een succes kunnen worden mits medewerking van enkele vrijwilligers en uiteraard sponsors.
Hiermee heb ik een visje geworpen!  Graag reactie want ik zie dit wel zitten!
Of heeft dit reeds eerder plaats gevonden? Dat was dan (helaas) buiten mijn weten.

Profiel

Gepost: 19 maart 2010 02:09 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1235
Geregistreerd  2009-01-25

Het idee is goed.

Maar…. ik weet niet of het verstandig is.
Reden: Het schip is niet van “ons”... En haar met rust laten lijkt me het verstandingste om te doen. De aandacht op het schip vestigen, kan betekenen dat anderen ook belangstelling in haar krijgen.
Wat niet weet, wat niet deert, zeg maar.

Maar laat de anderen hun zegje ook maar ff doen…  wink

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 19 maart 2010 07:23 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  10
Geregistreerd  2009-01-24

Marc, weet niet of dit nu nog een goed idee is. Ken jij het schip nog van in de Veronica periode? Dat zag er wel helemaal anders uit dan zoals het er nu bij ligt. Een erg trieste indruk nu. Ben er ook enkele keren geweest op de Norderney in de beginperiode van A’pen maar toen ik ze de eerste keer zag gaf me dat al een raar gevoel…de ziel was weg…een triest zicht…denk ook niet dat de Norderney nog ergens een toekomst heeft. Deze periode is helaas al heel lang voorbij. En vooral nu, enkel de letters Veronica herinneren er nog aan..jammer maar helaas. Maar!!!! Gelukkig hebben we nog RockArt het nieuwe “zendschip” van Veronica zeg maar. Ik zou zeggen organiseer eens een trip naar ginder is veel meer te zien dan op de Norderney en je kan er ook bier krijgen hoor, zelfs Hoegaarden! Fantastisch dat we nog zo’n rijk erfgoed hebben aan zo’n prachtig radiostation.
Bij deze ook nog iedereen bedankt voor de gezellige zaterdagmiddag in RockArt. En Juul bedankt voor het mooie pakkende verhaal 1973, als ik dit lees dan beleef ik het weer als de dag van gisteren. Iedereen de groeten!

Profiel

Gepost: 19 maart 2010 09:34 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  66
Geregistreerd  2009-02-01

Het gaat hier wel om het pronkstuk van de zeezendertijd,een echte piraat moet houden van het schip,en het ziet er nu anders uit dan vroeger maar onze “norderney” laten vallen doe ik zeker NIET.groeten

Profiel

Gepost: 19 maart 2010 10:12 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  465
Geregistreerd  2009-07-30

Tja, het idee is in eerste instatie heel aardig, elk jaar op 31 augustus op bedevaart naar de NORDERNEY.
Je zou er een hele happening van kunnen maken.

In tweede instantie denk ik ook dat je geen slapende honden wakker moet maken, daar komt aleen maar narigheid van.

En hoe ze er nu uitziet is eigenlijk niet relevant, het is de NORDERNEY hoe dan ook.

Wel hoop ik dat het ooit een keer mogelijk zal worden.

gr.v.Mardi.

Signature 

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.

Profiel

‹‹ Zendschip      Sch 26 ››