Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

2 van de 2
2
Toekomst Veronica zendschip Norderney
Gepost: 17 februari 2009 11:06 PM   [ Negeer ]   [ # 16 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1290
Geregistreerd  2009-01-25

Je moet wel beseffen dat er op de achtergrond misschien wel onderhandelingen gaande zijn….
Ga dan “vissen” bij de eigenaar, en je loopt de kans dat die weer een voet bij die onderhandelingen dwars zet.
Op dat moment hebben die ongetwijfeld goed bedoelde initiatieven uiteindelijk de deur dichtgegooid en dat zou toch zonde zijn.

Nogmaals: Wacht gewoon af.

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 19 februari 2009 06:25 PM   [ Negeer ]   [ # 17 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  349
Geregistreerd  2009-01-28

maar dat wachten duurt al zo lang. Zoveel plaatsen waar hij zou komen en uiteindelijk ligt ie nog steeds weg te roesten. En roest is zo zonde.

Signature 

HUUBgoud

http://www.HUUBgoud.wordpress.com

Profiel

Gepost: 19 februari 2009 07:09 PM   [ Negeer ]   [ # 18 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

De laatste keer dat ik er was, zat ze strak in de lak!
Ik heb ‘r wel eens roestiger gezien… mad

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 19 februari 2009 08:27 PM   [ Negeer ]   [ # 19 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  396
Geregistreerd  2009-01-27
Annerob - 19 februari 2009 07:09 PM

De laatste keer dat ik er was, zat ze strak in de lak!
Ik heb ‘r wel eens roestiger gezien… mad

Eigelijk hebben we al veel te lang moeten wachten , terwijl het schip daar alleen maar slechter wordt .

wachten tot dat het mischien te laat is , het zal niet de eerste keer zijn dat een schip in brand gestoken en tot zinken

wordt gebracht , alleen voor de verzekeringsgelden ......................... Maar nee .. laten we maar afwachten .

dat is echt hollands   long face

ik herken dat ( helaas ) downer

Signature 

Het is niet zo dat we dingen niet durven omdat ze moeilijk zijn ,

Ze zijn moeilijk omdat we ze niet durven te doen

Profiel

Gepost: 19 februari 2009 09:36 PM   [ Negeer ]   [ # 20 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  24
Geregistreerd  2009-01-23

Het valt me op dat Juul, Niels en Ad nog niet in dit topic gereageerd hebben . Zouden zij iets weten wat wij nog niet weten?

Signature 

wat is het stil op de middengolf

Profiel

Gepost: 19 februari 2009 09:42 PM   [ Negeer ]   [ # 21 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
gert - 19 februari 2009 09:36 PM

Het valt me op dat Juul, Niels en Ad nog niet in dit topic gereageerd hebben . Zouden zij iets weten wat wij nog niet weten?

Ik wilde het niet zo bij naam noemen, maar idd.
En dat is ook mijn reden om te vragen om afwachten. Ik heb nl dezelfde soort gevoelens bij de “kwestie”.... wink

Signature 

Profiel

Gepost: 19 februari 2009 10:08 PM   [ Negeer ]   [ # 22 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  396

die mogelijkheid zou inderdaad kunnen bestaan , vond hun stilzwijgen ook opvallend worden , W.Z.B.

smile

( K’voel wel een Three Bell’s aankomen , Bij annerob )  grin

Signature 

Profiel

Gepost: 01 maart 2009 12:18 AM   [ Negeer ]   [ # 23 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  63

Hoi jongens ik denk dat Erik de zwart en de stichting Norderney precies weten wie de eigenaar is van de Norderney maar er zal een ding moeten gebeuren zakken die prijs tot iets boven de schroot waarde dan komt het goed afwachten dus groet Henk.

Profiel

Gepost: 01 maart 2009 01:13 PM   [ Negeer ]   [ # 24 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  396

bedankt henk

dan is er gelukkig iets gaande , en gezien de recessie met het dalen der schrootprijzen , gaan we juist daarom mischien een kans maken .

Laten we het hopen , maar we zijn er nog niet rolleyes

MVG Dirk

Signature 

Profiel

Gepost: 01 maart 2009 01:59 PM   [ Negeer ]   [ # 25 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  24

Het is algemeen bekend wie de huidige eigenaar is en als ik zo links en rechts op het internet lees over de lotgevallen van het schip dan zie ik het somber in . De huidige eigenaar heeft het schip nu al jaren en waarschijnlijk heeft hij er weinig tot geen winst mee gemaakt , ik denk eerder een verlies . Hij zal toch proberen er toch nog iets van te maken bij verkoop . Slopen is geen optie, het schip brengt nu weinig op . Ook weet hij donders goed wat voor een emotionele waarde het schip heeft en dat degene die het schip ooit zal kopen waarschijnlijk toch “iets” met het schip heeft en zal hij het onderste uit de kan willen halen . En al zouden Erik de Zwart en anderen genoeg geld bijelkaar krijgen, dan moet het schip nog helemaal opgeknapt worden, een ligplaats nodig hebben enz. En een multimilionair die effe wat geld uit zijn zak haalt omdat ie zo’n grote fan van Veronica was / is zal er niet zijn maar zo iemand heb je eigenlijk nodig.
Als museum zal het schip denk ik nooit rendabel worden , als zendschip voor een commercieel radiostation misschien wel . Radio Waddenzee heeft ook een zendschip dus het kan wel!

Signature 

wat is het stil op de middengolf

Profiel

Gepost: 01 maart 2009 10:15 PM   [ Negeer ]   [ # 26 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

De Jenni Baynton, het schip van radio Waddenzee, is ook te huur als conferentieruimte e.d.
Het wordt dus niet alleen door commercieele radio drijvend gehouden.

Maar ik ben met je eens dat explotatie als museum op zich, weinig kans op succes zal geven.
Maar deel uitmaken van een collectie is wat anders. Met af en toe een uitje naar zee, mét uitzendingen vanuit het schip, dat tegen betaling bezocht kan worden, kun je de kosten wat drukken.

Maar goed… we speculeren dus weer lekker verder…  wink

Signature 

Profiel

Gepost: 02 maart 2009 11:42 AM   [ Negeer ]   [ # 27 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  396

Hoop doet leven Rob !  wink

Signature 

Profiel

2 van de 2