Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

1 van de 7
1
de norderney het schip met nostalgische waarden
Gepost: 28 maart 2010 02:19 PM   [ Negeer ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  9
Geregistreerd  2010-02-24

waarom kunen ze geen inzammeling,s aktie houden om het schip weer terug tekopen en het weer als zendschip tegaan gebruiken
er is zo veel op de lijst van erfgoed als voor culturele en historische erfgoed waarom niet dit schip die een plek verdient in de boeken en geschiedenis dit erf goed mag niet weg we moeten er zuinig op zijn
ze was de trots van veronica en ligt nu maar voor jan met de korteachternaam in een haven en welke ja antwerpen waarom niet hier in nederland of leg haar neer op ijsselmeer of waddenzee of in de haven van scheveningen
je kan er zo weer een zendschip van maken desnood,s via internet en dan een paarkeer pejaar dan van af haar weer live uitzendingen doen
het is het enige schip nog in zijn soort dat bestaat
we kunnen met vrijwillegers een hoop en zou mooi zijn voor ieder die haar een hart onder de riem steken
vaar en denk aan mij zou wil luikinga altijd zeggen en met wind kracht tien ben ik nog tezien

Plaatjes
Afbeelding 120.jpg
Profiel

Gepost: 28 maart 2010 03:06 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  12
Geregistreerd  2009-02-06

(het is het enige schip nog in zijn soort dat bestaat)

vergeet de ross revange niet van caroline

Profiel

Gepost: 28 maart 2010 08:39 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1235
Geregistreerd  2009-01-25

Toch heb ik minder met de Ross… De reden is simpel: Ze kwam na ‘74 “in de vaart”.

De manier waarop er met haar omgegaan wordt, verdient wel respect! ‘t Zou mooi zijn als de Norderney zo’n zelfde lot beschoren zou zijn!

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 28 maart 2010 10:02 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  66
Geregistreerd  2009-02-01

Theo.Blijkbaar is de"norderney"niet meer welkom in nederland,hoeveel steden en gemeenten hebben dit voorstel afgedaan om het schip geen ligplaats meer te geven,altijd was er steeds iets,lawaai hinder of overlast van jongeren,neen zolang dat de “norderney” een fuifboot blijft zal ze niet welkom zijn in nederland.groeten

Profiel

Gepost: 29 maart 2010 08:46 AM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank

Dat denk ik ook niet.

Maar volgens mij zijn er ook weinig mensen meer die er brood in zien om haar als partyschip of discoboot te exploiteren.
De generatie welke nu naar dergelijke uitgaansgelegenheden gaat heeft niets meer met het Veronica van vroeger, en dus ook niets meer met het schip dat daarbij hoorde.

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 29 maart 2010 12:46 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  81
Geregistreerd  2009-01-26

Daarom moet deze Old Lady ook naar Scheveningen als museumschip,daar hoort ze ook thuis.

Signature 

Wat Is Het Leeg Op De Noordzee He…..
http://WWW.LIMBURG-EXPRES.NL

Profiel

Gepost: 29 maart 2010 12:58 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  9

ik weet wel wat je kan doen met het schip buit graads leggen en dan rook cafe van maken ben je gelijk van dat gezeur hier af en we maken er gelijk weer een radiostation van kijk 2 vliegen in 1 klap

Profiel

Gepost: 29 maart 2010 01:44 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Koempel - 29 maart 2010 12:46 PM

Daarom moet deze Old Lady ook naar Scheveningen als museumschip,daar hoort ze ook thuis.

Ze hoort thuis op de Noordzee….  wink

Signature 

Profiel

Gepost: 01 mei 2010 06:16 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  14
Geregistreerd  2010-05-01
djtheo - 29 maart 2010 12:58 PM

ik weet wel wat je kan doen met het schip buit graads leggen en dan rook cafe van maken ben je gelijk van dat gezeur hier af en we maken er gelijk weer een radiostation van kijk 2 vliegen in 1 klap

ik weet niet of ik goed zit met deze mededeling,maar is het zo dat het veronica schip ‘‘norderney’’ of niks meer van over is of dat het in de haven van antwerpen licht en dienst doet als bar cafĂ©?
het zou toch zonde zijn dat het helemaal verloren gaat hij zou ergens in een haven moeten liggen dat de mensen het kunnen bezichtigen bv.een soort museum en dan in de buurt van scheveningen.
groet hans eindhoven.

Signature 

“VRIENDEN"Zijn FAMILELEDEN die je zelf uitzoekt! wink

Profiel

Gepost: 02 mei 2010 12:23 PM   [ Negeer ]   [ # 9 ]
Stipnotering
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  179
alan verkaik - 28 maart 2010 03:06 PM

Ennnnn de “Olga Patricia” = “Laissez Faire” en nu dus de “Earl J Conrad Jr.” http://www.northernstar.no/chapter10.htm

Rob Veld

Profiel

Gepost: 02 mei 2010 12:54 PM   [ Negeer ]   [ # 10 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  81
Geregistreerd  2009-01-26
Rob Veld - 02 mei 2010 12:23 PM
alan verkaik - 28 maart 2010 03:06 PM

Ennnnn de “Olga Patricia” = “Laissez Faire” en nu dus de “Earl J Conrad Jr.” http://www.northernstar.no/chapter10.htm

Rob Veld

Is nu een vissersbootje in Virginia.

Plaatjes
Earl J Conrad jr Virginia.jpg
 Signature 

Wat Is Het Leeg Op De Noordzee He…..
http://WWW.LIMBURG-EXPRES.NL

Profiel

Gepost: 02 mei 2010 02:19 PM   [ Negeer ]   [ # 11 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  14
djtheo - 29 maart 2010 12:58 PM

ben het er volledig mee eens maar wat ik me afvraag waar is de norderney op dit moment de een zegt in antwerpen,en er zijn er die dwnken dat hij al helemaal gesloopt is maar dat kan toch niet waar zijn.

Signature 

“VRIENDEN"Zijn FAMILELEDEN die je zelf uitzoekt! ;-)

Profiel

Gepost: 02 mei 2010 06:36 PM   [ Negeer ]   [ # 12 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  9

ze ligt in antwerpen

Profiel

Gepost: 03 mei 2010 10:25 PM   [ Negeer ]   [ # 13 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  396
Geregistreerd  2009-01-27

zeker weten , ben er vandaag nog langs geweest

Signature 

Het is niet zo dat we dingen niet durven omdat ze moeilijk zijn ,

Ze zijn moeilijk omdat we ze niet durven te doen

Profiel

Gepost: 04 mei 2010 05:07 PM   [ Negeer ]   [ # 14 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  14
Koempel - 29 maart 2010 12:46 PM

dat vindt ik nou ook ze licht daat in antwerpen gewoon te verpietren en dat heeft ze niet verdiend
zuo toch zonde zijn dat er straks helemaal niks meer van over is,dit moet bewaard bliven voor de jeugd die het niet heeft meegemaakt en voor de oudere garde is het pure nostalgie.
wat zou die moeten kosten als je hem zou willen kopen.

Signature 

“VRIENDEN"Zijn FAMILELEDEN die je zelf uitzoekt! wink

Profiel

Gepost: 04 mei 2010 05:33 PM   [ Negeer ]   [ # 15 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  66
Geregistreerd  2009-02-01

Veel centen hans anders was ze al lang weg uit antwerpen,en dan nog wie gaat het onderhoud betalen?,waar gaat ze aanmeren? nederland heeft plaats zat om de"norderney” wel degelijk een rustig plaatsje te geven,maar blijkbaar is ze niet meer welkom.en ja in antwerpen licht ze daar te verloederen,maar daar mag het schip blijven liggen,raar allemaal,

Profiel

1 van de 7
1

‹‹ Sch 26      veronica ››