Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.
Annerob, ik zit niet te luisteren kom net van mijn werk.
In de Spits krant stond er ook een stuk over in, Bart van Leeuwen en Erik de Zwart.
Niet echt een tekst waarin ik iets in kan vinden wat echt slaat op de begin periode.
Volgens de Spits krant worden er veel bekende Veronica mensen uitgenodigd.
Daarvan zijn vele namen van naar 1974.
Tevens werden er 5 cd’s gelanceerd over de jaren 60 tot heden.
Hallo bedoelen jullie dat programma van Bart en De Zwart van woensdagavond? Zo ja, ik heb geluisterd van half 9 tot kwart voor 10. Ik vond het wel wat tegenvallen ik had absoluut geen platen uit de jaren 80 verwacht maar juist vooral uit de begintijd 1960-1974. Ook uitgebreide programmafragmenten en herinneringen aan acties. Groeten van Maarten van der Lippe
Wat hoorde ik even na afgelopen middernacht op Radio Veronica? De herhaling van 31 augustus 2004 van de top-5 allertijden van de Radio Veronica programma’s. Zelf heb ik tot rond half drie afgelopen nacht liggen te luisteren naar eerst “Wil Wil Wil” (live strand-aflevering), daarna “Countdown Café” en vervolgens nog naar “Het Laatste Uur” dat na rond tien minuten werd afgebroken door een interviewtje met o.a. Tineke. Ik heb toen mijn radio uitgedaan om te gaan slapen. Mijn vraag is nu uiteraard: wie heeft deze vijf uur nu of op 31 augustus 2004 opgenomen want op de poscast-website van Radio Veronica staat deze vijf uur niet. Alvast héél hartelijk bedankt hiervoor! Hartelijke Radio Veronica-groeten van Nico uit Gouda.
Ik heb het programma niet gehoord, dus ik kan er niet over oordelen.
Wat me wel tegenvalt is dat er op Veronica televisie helemaal geen aandacht geweest aan 50 jaar Veronica. Nou vind ik het huidige Veronica televisie helemaal een aanfluiting, maar ze hadden toch wel iets aan de verjaardag kunnen doen? Tenslotte was met name de tijd publieke omroeptijd een succesvolle periode voor de tv.
Helemaal niet zo gek.
Veronica (de naam) is verkwanseld aan SBS.
Die hebben helemaal niets met de geschiedenis van Veronica.
Ik kijk er trouwens nooit meer naar.
In de VOO periode was dat wel anders.
Ze (Veronica TV) hebben nog een tijdje leuke Science Fiction series uitgezonden. (Startrek, Stargate)
Sinds ze daar mee gestopt zijn en verlaagd naar het SBS6 nivo, wordt hier niet meer gekeken.
Totaal oninteressant. :(
Maar dat geldt toch ook voor Radio Veronica? Het is allemaal eigendom van De Telegraaf. Radio Veronica heeft nog de mazzel gehad dat ze een gouwe ouwe frequentie kregen toegewezen, anders was het ook een 13 in een dozijn-zender geworden naast Radio 538, Q-Music enz. Nu hebben ze nog een eigen identiteit, een beetje voortbordurend op de VOO-periode (80’s en 90’s).
Veronica TV is gewoon een flutzender geworden en volkomen overbodig. Daar zou iemand met een Veronicahart in moeten stappen.