Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

De NORDERNEY als luchtvaart baken ?
Gepost: 22 april 2010 09:22 AM   [ Negeer ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  465
Geregistreerd  2009-07-30

Ik heb mij ooit eens laten vertellen dat het zendschip NORDERNEY gebruikt werd als (militair) luchtvaart baken.
Is dat zo??

gr.v.Mardi.

Signature 

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.

Profiel

Gepost: 22 april 2010 10:34 AM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Stipnotering
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  129
Geregistreerd  2009-02-26

Ik heb dit gelezen, maar volgens mij wordt er ook aandacht aan geschonken op een dvd.
Dan moet ik dat effe uitzoeken.

Signature 

Gr. Paul Solleveld

Profiel

Gepost: 22 april 2010 06:40 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  4
Geregistreerd  2010-03-03

Dit klopt, werd door de marineluchtvaartdienst als radio baken gebruikt, wordt vermeld op de dvd “zeezenders in woelig water

Profiel

Gepost: 22 april 2010 07:39 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  62
Geregistreerd  2009-01-23

Hoi Mardi het komt uit zenders in woelig water daar word er over gesproken dat de marine luchtvaartdienst het radio compas er op af stemde wel makkelijk maar niet officieel en een leuk stukkie muziek aan boord groetjes henk.

Profiel

Gepost: 23 april 2010 10:27 AM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  345
Geregistreerd  2009-01-28

klopt en veronica heeft dat ook volgens mij af en toe in haar jingles gebruikt… een baken in zee was dus serieus…

Signature 

HUUBgoud

http://www.HUUBgoud.wordpress.com

Profiel

Gepost: 23 april 2010 11:23 AM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  465
Geregistreerd  2009-07-30

Toch eigenlijk best raar, aan de ene kant maakte de overheid dankbaar gebruik van zeezender VERONICA,
terwijl ze aan de andere kant nog niet met de kont aangekeken werd. RAAR TOCH ??

Signature 

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.

Profiel

Gepost: 23 april 2010 11:34 AM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  345
Geregistreerd  2009-01-28
Silvester - 23 april 2010 11:23 AM

Toch eigenlijk best raar, aan de ene kant maakte de overheid dankbaar gebruik van zeezender VERONICA,
terwijl ze aan de andere kant nog niet met de kont aangekeken werd. RAAR TOCH ??

klopt maar als ik het goed begrepen heb was het dus geen officieel baken om zo te zeggen maar vliegtuigen die aan vlogen op de kust gebruikte het zendschip als een visuele stip…

is zelfs nog een flimpje ooit gemaakt van enkele minuten waar dit ongeveer zo gezegd is.

Signature 

HUUBgoud

http://www.HUUBgoud.wordpress.com

Profiel