Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

kun je voorstellen…..
Gepost: 31 januari 2009 10:51 AM   [ Negeer ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  45
Geregistreerd  2009-01-25

Scheepsmaatjes,

Ik ben geboren in 1962 in Den Haag. Thuis stond altijd de “Nordmende-buizenbak” op Radio Veronica. Op het strand zaten bij de badgasten de transitorradio’s in plastictassen, veelal zaterdag’s met de top40, en.. je zag ‘m liggen aan de horizon. Menigmaal met m’n vader naar de bovenste verdieping van z’n werk geweest, om nog beter over de zee te kunnen kijken. Vanaf 1968 had ik mijn eerste 9volt’s-transistorradiootje, vooral de songs met (studio)phasing staan me nog zo bij. ‘s Avonds met dat witte oordopje in het oor. Als m’n batterij leeg was, legde ik ‘m een paar uur in de zon, om ‘m nog even “op te piepen”, dan speelde de radio weer eventjes. Ik herinner me nog als de dag van gisteren dat ik met de grote transistorradio van m’n ouders, op weg naar het strand, door de duinen liep met: “Something in the air” van: “Thunderclap Newman”.

Ik verzamel: Radio Veronica uurtjes, tunes, jingles, hits en tips, ook de boeken die hierover geschreven zijn.
Met name de Norderney-192-tijd heeft m’n voorkeur.
Mijn iPod staat er “bol” van, wat een tijd!

Eric,
cheers!

Plaatjes
60.jpg
 Signature 

Eric,
cheers!

Profiel

Gepost: 12 februari 2009 03:22 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  372
Geregistreerd  2009-01-27

Hallo Eric

Leuk om een hagenees tegen het lijf te lopen , sprak de scheveninger .

maar ongeacht waar je geboortegrond zich ook bevind , hier zijn we allemaal gelijk in onze zucht naar naar het opsnuiven van de VERONICA sfeer .

Dus van harte welkom grin

MVG Dirk

Signature 

LOL  HUMOR is een drijfveer !! LOL

Profiel

Gepost: 12 februari 2009 05:40 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  45

Ha gozah,

Maah wij hebbuh die schuit vaak zien legguh als wu op het strang met heldah weah waruh!

Signature 

Eric,
cheers!

Profiel

Gepost: 12 februari 2009 06:04 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  502
Geregistreerd  2009-01-05
EricBakker - 12 februari 2009 05:40 PM

Ha gozah,

Maah wij hebbuh die schuit vaak zien legguh als wu op het strang met heldah weah waruh!

Als ik dit lees en ook eigenlijk een beetje “hoor” is het net of ik weer op de Ger Anna zit.

vlnr: Juul ( groene trui ) Ad Bouman ( filmcamera )  en Tom Collins

foto; © Lex Harding

Juul

Plaatjes
ger anna juul ad tom.jpg
 Signature 

“Kijk, we hebben maar één doel voor ogen: Veronica een station met een happy-sound voor iedereen…”

Rob Out 11 maart 1971

Profiel

Gepost: 12 februari 2009 07:54 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  45

Heb je vaak de techniek gedaan vanaf de Norderney?

Signature 

Eric,
cheers!

Profiel

Gepost: 12 februari 2009 08:17 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  372
Geregistreerd  2009-01-27
Juul - 12 februari 2009 06:04 PM
EricBakker - 12 februari 2009 05:40 PM

Ha gozah,

Als ik dit lees en ook eigenlijk een beetje “hoor” is het net of ik weer op de Ger Anna zit.

vlnr: Juul ( groene trui ) Ad Bouman ( filmcamera )  en Tom Collins

foto; © Lex Harding

Juul

Perfect ( mogen er zelfs meer zijn )  Bedankt grin

Signature 

LOL  HUMOR is een drijfveer !! LOL

Profiel

Gepost: 12 februari 2009 09:24 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  502
Geregistreerd  2009-01-05
EricBakker - 12 februari 2009 07:54 PM

Heb je vaak de techniek gedaan vanaf de Norderney?

Het kwam voor Eric. Meestal bij grote acties en bijna altijd in de zomer. Dan waaide het niet zo hard.
foto gemaakt tijdens “Veronica blijft” actie 1971.

Juul

Plaatjes
juul live a boord 71 a.jpg
 Signature 

“Kijk, we hebben maar één doel voor ogen: Veronica een station met een happy-sound voor iedereen…”

Rob Out 11 maart 1971

Profiel

Gepost: 26 januari 2010 08:47 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  40
Geregistreerd  2010-01-18

Beste Eric omdat ik pas sinds kort lid ben van dit forum kan ik je nu pas een vraag stellen Wat is jouw oudste uur van Veronica die je in bezit hebt en hoeveel uur bezit je totaal? Groeten van Maarten van der Lippe (ik heb wel iets uit 1961 namelijk de CD met de 2 halfuren die Ad Bouman had gemaakt van elk jaar t/m 1974 en een programma Paradepaardjes met Fred van Amstel uit november 1961)

Profiel

‹‹ henk      Paul ››