Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

1 van de 2
1
192 TV.
Gepost: 24 april 2010 09:31 PM   [ Negeer ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  315
Geregistreerd  2009-03-19

Hallo iedereen. Er bestaat nu ook 192 TV! Zie http://www.mediapages.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=990:nieuw-192-tv&catid=1:actueel&Itemid=81 Kijk-ze en luister-ze! Nico.

Profiel

Gepost: 24 april 2010 10:00 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  465
Geregistreerd  2009-07-30

NICO, we wisten dit al een week, maar fijn dat je ons er weer even aan herinnert. wink
gr.v.Mardi.

Signature 

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.

Profiel

Gepost: 25 april 2010 01:06 AM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  81
Geregistreerd  2009-01-26
Silvester - 24 april 2010 10:00 PM

NICO, we wisten dit al een week, maar fijn dat je ons er weer even aan herinnert. ;-)
gr.v.Mardi.

Hahahahaha,die Nico toch.

Signature 

Wat Is Het Leeg Op De Noordzee He…..
http://WWW.LIMBURG-EXPRES.NL

Profiel

Gepost: 27 april 2010 04:20 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  4
Geregistreerd  2010-03-14

Waar kan ik deze zender ontvangen ,heb schotel en upc

Profiel

Gepost: 27 april 2010 04:50 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  17
Geregistreerd  2009-01-24

sommig filmpjes geven een behoorlijk trillend beeld, ik ben na twee keer kijken afgehaakt.
Misschien wordt het beter.

Gr Cock

Profiel

Gepost: 27 april 2010 05:48 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
Stipnotering
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  129
Geregistreerd  2009-02-26

Ik heb zelf UPC en daar wordt het in de maand April op Nostalgie net uitgezonden.
Maar volgens mij moet je dan wel een HD recorder hebben.
En inderdaad zijn niet alle snelle beelden even perfect, maar daar zal ongetwijfeld nog aan gesleuteld worden.
Zelf vind ik het een leuke aanwinst

Signature 

Gr. Paul Solleveld

Profiel

Gepost: 29 april 2010 01:15 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  808
Geregistreerd  2009-03-31

KPN digitenne heeft nostalgienet vervangen door een tekenfilmzender.
Daar zijn er al twee van.

Ik keek graag naar Nostalgienet.
Is er misschien een aktie op te starten “Nostalgienet terug”?

Signature 

R!CK wenst je een prettige dag!
wink
Muziek uit de jaren ‘60 en ‘70, toen muziek nog muziek was en als muziek in de oren klonk!
http://www.rivadi.nl is er weer! muziek/top 40 weetjes

Profiel

Gepost: 29 april 2010 03:43 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  78

Ik heb gewoon Nostalgie Net kabel digitaal.
Maar om 24.00 wordt 192 TV wel aangkondigd (EPG) maar niet uitgezonden.

Heeft iemand daar nog een uitleg bij

Signature 

Na de intrekking vd QR frequenties is het alleen maar SLECHTER geworden op de middengolf.

Profiel

Gepost: 29 april 2010 04:13 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  25
Geregistreerd  2009-01-28

Ik heb gemaild naar nostalgienet.nl, en dit kreeg ik als antwoord:

Na uitzending van 192TV bleek dat het materiaal zoveel kwaliteit verloor bij het omzetten naar het uitzendformaat dat we zijn genoodzaakt de uitzending te stoppen. We zijn druk bezig om vanaf hopelijk komende week de uitzending te hervatten in acceptabele kwaliteit. Ik hoop dat u zo voldoende bent geinformeerd.

Profiel

Gepost: 29 april 2010 06:29 PM   [ Negeer ]   [ # 9 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  78

Goed werk Corr.

Maar waarom wordt het dan in de EPG niet gecorrigeerd, Nostalgie Net is daar heel slordig in, bijna altijd wordt er een ander programma uitgezonden dan in je EPG staat. (Ook andere zenders worden daar steeds slordiger in, allemaal mooie systemen maar je moet het bijhouden)

Ik ben nu echter bang dat
1) 192TV oorspronkelijk 4:3 materiaal naar 16:9 omzet
2) Nostalgie Net, dat alles in 4:3 uitzend, hiervan weer 4:3 maakt, waardoor je dus alleen maar het middelste stukje ziet, en dat dus opgeblazen wordt, waardoor er links, rechts eonder en boven randen afgesneden zijn en de kwaliteit erg slecht wordt. Het bronmateriaal is oook niet altijd even goed.

Dus beste 192 TV, gewoon niet meedoen met die 16:9 terreur breedbeeld onzin, maar gewoon eigenwijs in 4:3 (Zwart Wit) zenden.

Signature 

Na de intrekking vd QR frequenties is het alleen maar SLECHTER geworden op de middengolf.

Profiel

Gepost: 29 april 2010 09:09 PM   [ Negeer ]   [ # 10 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  275
Geregistreerd  2009-01-07
ruud - 29 april 2010 06:29 PM

Goed werk Corr.

Maar waarom wordt het dan in de EPG niet gecorrigeerd, Nostalgie Net is daar heel slordig in, bijna altijd wordt er een ander programma uitgezonden dan in je EPG staat. (Ook andere zenders worden daar steeds slordiger in, allemaal mooie systemen maar je moet het bijhouden)

Ik ben nu echter bang dat
1) 192TV oorspronkelijk 4:3 materiaal naar 16:9 omzet
2) Nostalgie Net, dat alles in 4:3 uitzend, hiervan weer 4:3 maakt, waardoor je dus alleen maar het middelste stukje ziet, en dat dus opgeblazen wordt, waardoor er links, rechts eonder en boven randen afgesneden zijn en de kwaliteit erg slecht wordt. Het bronmateriaal is oook niet altijd even goed.

Dus beste 192 TV, gewoon niet meedoen met die 16:9 terreur breedbeeld onzin, maar gewoon eigenwijs in 4:3 (Zwart Wit) zenden.

Nostalgienet moet eerst zelf maar eens de kwaliteit van hun uitzendingen verbeteren. Enorme niveauverschillen tussen programma items, bumpers en reclame. En bij “Mata Hari” presteren ze het om op het linker kanaal het live geluid op locatie en rechts het nagesynchroniseerde geluid met muziek te draaien.

Niels

Profiel

Gepost: 30 april 2010 01:38 PM   [ Negeer ]   [ # 11 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  465
Geregistreerd  2009-07-30

Met de huidige technische mogelijk heden, kun je tegenwoordig zelf bepalen hoe groot de puinhoop wordt die je er van wilt maken. LOL
Ik ga voor HD, in zwart wit.  wink

Eén, negen, twee, Tee Vee, nu in Ha Dee !!  (zou lekker kunnen klinken als jungle LOL)

Signature 

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.

Profiel

Gepost: 30 april 2010 02:28 PM   [ Negeer ]   [ # 12 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  78

Alleen als je kan toveren kan je van puinkwaliteit HD maken. Vergeet de verkooppraatjes.
(DE meeste mensen met een HD TV kijken gewoon naar analoge puinkwaliteit, en denken dat ze HD kijken)

Het klopt Niels dat NostalgieNet echt er een zootje van maakt. Ik heb in een gesprek hun er een keer opgewezen en verzocht op zn minst een Optimod aan te schaffen, die paar duizend Euro kan het probleem niet zijn. Ze hadden de tip natuurlijk al vaker gekregen….

Ook de geluidssporen kloppen vaak niet, soms worden hele items in doodse stilte uitgezonden!!!

Daarnaast ben ik niet zo blij met die suffige oude series, vooral omdat het lijkt alsof ze in VHS kwaliteit worden uitgezonden (zouden ze de VHS werkopien gebruiken??) maar goed dat is een kwestie van smaak.

Overigens ben ik van mening dat 192TV toch echt een eigen digitaal kanaal moet hebben, zowel op Ziggo als UPC (de rest volgt dan automatisch).
Het is een kwestie van praten met die kabelboeren en ze ervan overtuigen dat 192TV echt iets toevoegt - en dat doet het!! - aan het aanbod.
Zelfs als het in een extra abonnement pakket zit met de andere muziekzenders is het al interessant.
Probleem blijft dan de rechten die je zelf moet betalen, schijnt nogal op te lopen, maar het fijne weet ik er niet van.

Signature 

Profiel

Gepost: 04 mei 2010 10:15 AM   [ Negeer ]   [ # 13 ]
Stipnotering
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  129

Inmiddels is Nostalgie net in Apeldoorn van de kabel verdwenen (UPC)
Best wel jammer, er waren best leuke programma’s bij.
Nu zitten we met het zoveelste kinderzender opgezadeld.
Over de kwaliteit zouden ze inderdaad wat aan moeten doen, maar laten ze eerst maar zogen dat iedereen het kan ontvangen.
Dan komt de rest van zelf wel.

Signature 

Gr. Paul Solleveld

Profiel

Gepost: 04 mei 2010 05:50 PM   [ Negeer ]   [ # 14 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  78

Waarschijnlijk is het van een analoog etalagekanaal afgegaan maar kun je NostNet nog wel digitaal ontvangen via UPC???

Signature 

Profiel

Gepost: 06 mei 2010 12:20 PM   [ Negeer ]   [ # 15 ]
Stipnotering
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  129

Ruud, dat klopt.
Maar het ligt wel aan het soort pakket dat je bij UPC hebt.
Op dit moment zeg ik zelf dat ik nog even wacht op hoe het in de komende maanden zal ontwikkelen.
Zoals ik al aangaf, is de kwaliteit niet echt om naar huis te schrijven.
Daarnaast wacht ik even of 192 TV daadwerkelijk op de kabel komt, en wat het resultaat is van de nog te nemen verbeteringen of aanpassingen in de toekomst.

Signature 

Gr. Paul Solleveld

Profiel

1 van de 2
1