Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties op de CD box “A Tribute to the Pirate Stations”.
Als webmaster van http://www.unitgloria.nl was ik zeer benieuwd naar het nummer van Gloria ( Bitter Sweet )op cd 1, maar ik schrok van de kwaliteit hoe dit nummer bewerkt was ( hopelijk is dit NIET gedaan met het software pakket van Magix ).
Het lijkt wel of Robert Long in een emmer zit te zingen, jammer!!!
Had maar laten weten want in 2004 heb ik alles wat Unit Gloria ooit gemaakt heeft gedigitaliseerd met behulp van Software van o.a. Steinberg. De Bitter Sweet versie die ik heb is uitstekend voor om op een CD te zetten.
Luister op http://www.unitgloria.nl/Bitter.htm naar het verschil, zelf met een lage bit rate en mp3 ( i.v.m. de website ) kun je het verschil horen.
Best cd uit het pakket is met stip no:7 ABTT !!! Geweldige nummers staan hierop.
Op CD nummer 4 (BIG L) mis ik Nummer 20.
Nu weet ik natuurlijk niet of het een fautje is.
Verder een geweldige CD Box met nummers erbij die ik zelf echt niet kon.
Zelfs platen die nog niet eens de hit- en tiplijsten gehaald hebben.
Ook die verhaaltjes onder de nummers zijn interessant om te weten.
Dus ik ben dik tevreden voor een mooie prijs.
De DVD had ik al dus vondt ik zelf een beetje overbodig maar dat is mijn mening.
Groetjes René.
De nummers zijn (als ik het goed begrepen heb) door Ad juist zo bewerkt, dat ze niet te digitaal zijn.
Het moet een beetje de middengolf sound benaderen, dus het origineel. In ieder geval analoog.
Nou, mijns inziens is dat gelukt.
Veel fantastische muziek voor een leuk prijsje.
Ad heeft een geweldige job gedaan.
Ik geniet er zeer van.
Tja,, ‘t is maar net van welke kant je het benaderd, ik zou voor CD ook gaan voor de hoogst mogelijke kwaliteit.
Als je dan toch de analoge sound zo veel mogelijk wilt benaderen, had het beter op vynil uitgebracht kunnen worden.
Want zeg nou zelf, elk forem lid hier heeft toch mindstens één draaitafel in huis staan,, toch ??
gr.v.Mardi.
Want zeg nou zelf, elk forem lid hier heeft toch mindstens één draaitafel in huis staan,, toch ??
gr.v.Mardi.
Minstens!
Overigens blijf ik van mening dat goed geperst vinyl op een goede draaitafel beter klinkt dan een CD. Maar goed da’s een discussie die elders al 100.000 keer gevoerd is, laten we dat hier maar achterwege laten.
Ik heb de betreffende CD-box niet in m’n bezit en dus ook nog geen mening. Maar als de maker iets voor ogen had met aanpassingen in het geluid cq de mix, dan is dat zo. Het gaat vaak ook om het oproepen van het sfeertje.
Het kraak vrij maken en een beetje oppoetsen van een vinyl records kan heel goed.
Alleen moet je de juiste software gebruiken, maar meestal kijk men niet naar het resultaat maar eerst naar de prijs van de software. Kwaliteit kost geld, van goedkoop of zelfs gratis spul kun je niet veel verwachten.
Simpele software heeft soms moeite met diverse muziekklanken goed te kunnen verwerken waardoor het resultaat soms niet best is.
Cock, het wordt hoog tijd dat jouw cd box van Unit Gloria gewoon op de markt komt! Ik wil wel meer horen van deze goede Nederlandse band die veel meer is dan alleen the last seven days!
Cock, het wordt hoog tijd dat jouw cd box van Unit Gloria gewoon op de markt komt! Ik wil wel meer horen van deze goede Nederlandse band die veel meer is dan alleen the last seven days!
Zeker Jan, ook leverancier van vele mooie Veronica jingles.
o.a. We legge plat, If the sky looks gray to you, Sound of the nation…..
Ik ben al een hele tijd bezig de CD box uit te brengen.
Kristof , de partner van Robert Long is bezig met de rechten uit te zoeken, maar duurt wel erg lang.
Alles is klaar inclusief het boekje wat er bij hoort.
op http://www.unitgloria.nl/cdbox.htm kun je zien wat erop staat, bijna alles want ik heb via een fan laatst een extra nummer van Santa Fe gekregen, maar goed deze kan er zo bij.
Ik vind het al bijzonder dat Ad dit nummer op de cd box heeft opgenomen. Maar vroeger ging je naar optredens van Golden Earring, Brainbox, Shoes, Cuby, Bintangs, Focus etc. en niet naar Unit Gloria.
Daar dachten andere in die tijd wel anders over, zeker Unit Gloria nooit live gehoord.
Voor een indruk hoe de live optredens waren kun je naar de Lp Ultrajectum ( geproduceerd door Ad Bouman !!! ) luisteren,
Voor een impressie klik op deze link http://www.unitgloria.nl/ultrajectum.htm
Groetjes
Cock
P.S. Geweldig dat Unit Gloria nog regelmatig te horen is op Veronica 192