Welkom op het forum van de Stichting Norderney! Dit is de plek voor discussies, opmerkingen, vragen en antwoorden over Radio Veronica 1959-1974. Doe mee en meld je aan via de 'registreer' link hierboven of kies 'Inloggen' als je dat al had gedaan.

warm (mooi )weer
Gepost: 23 mei 2010 02:47 PM   [ Negeer ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  696
Geregistreerd  2009-01-05

Ja, en wat gebeurde er dan met dit weer a/b van de Norderney?

Juist ja, liggen op het dek.

Juul

foto:©Stichting Norderney

Plaatjes
aan dek1-003.jpg
 Signature 

“Kijk, we hebben maar één doel voor ogen: Veronica een station met een happy-sound voor iedereen…”

Rob Out 11 maart 1971

Profiel

Gepost: 23 mei 2010 04:54 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  78
Geregistreerd  2009-01-24

En ach als je niet warm werd van de zon dan wel van de zender.
Hoewel, 10 kW, zal wel meevallen, maar het was wel verstandig zover mogelijk van de verticale draden in het midden van het schip te zitten.

Signature 

Na de intrekking vd QR frequenties is het alleen maar SLECHTER geworden op de middengolf.

Profiel

Gepost: 23 mei 2010 08:13 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  465
Geregistreerd  2009-07-30
ruud - 23 mei 2010 04:54 PM

Hoewel, 10 kW, zal wel meevallen, maar het was wel verstandig zover mogelijk van de verticale draden in het midden van het schip te zitten.

Met een magnetron van 10kW kun je toch een aardig kippetje gaar krijgen lijkt me wink

Signature 

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.

Profiel

Gepost: 23 mei 2010 09:50 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  808
Geregistreerd  2009-03-31
Juul - 23 mei 2010 02:47 PM

Ja, en wat gebeurde er dan met dit weer a/b van de Norderney?

Juist ja, liggen op het dek.

Juul

foto:©Stichting Norderney

Leuk Juul!
Zo’n inkijkje op het dagelijks leven aan boord.

Signature 

R!CK wenst je een prettige dag!
wink
Muziek uit de jaren ‘60 en ‘70, toen muziek nog muziek was en als muziek in de oren klonk!
http://www.rivadi.nl is er weer! muziek/top 40 weetjes

Profiel

Gepost: 24 mei 2010 04:20 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  78
Geregistreerd  2009-01-24
Silvester - 23 mei 2010 08:13 PM
ruud - 23 mei 2010 04:54 PM

Met een magnetron van 10kW kun je toch een aardig kippetje gaar krijgen lijkt me wink

Een magnetron werkt op een veel hogere frequentie en dat werkt veel effectiever voor het warmstoken.
Ik dacht op enkele honderden MHz.
Die 1,6 Mhz van de Veronica zender zal weinig effect hebben gehad.
Maar toch is het verstandig niet te lang in de buurt van die dingen te verblijven.

Signature 

Na de intrekking vd QR frequenties is het alleen maar SLECHTER geworden op de middengolf.

Profiel

Gepost: 24 mei 2010 08:22 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
Oldie
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  465
Geregistreerd  2009-07-30

Heeft dan wel weinig met het mooie weer te maken, maar toch nog wat aanvullende info.
Een magnetron werkt op een freq. van 2,45 GHz, aanzienlijk hoger dus als de zendfreq. van VERONICA toen.
(zendammateurs plakten vroeger op hun magnetron een PTT stikkertje omdat die freqentie in een amateurband viel)
Toch was het volgens mij niet echt gezond om direct langdurig bloot te staan aan het hoge vermogen Van de NORDERNEY zendantenne.
Maar te lang in de zon is ook niet gezond… dus wat is erger….

FRAAI PLAATJE TROUWENS JUUL (weer eens wat nieuws) smile

Signature 

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.

Profiel

Gepost: 24 mei 2010 09:35 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
Stijger
RankRank
Totaal Aantal Posts  62
Geregistreerd  2009-01-23

Hoi Juul mooie foto maar je zet me op een verkeerd been ivb met het model van de norderney. Als ik de foto bekijk zit de lucht ventilator op een andere plaats dan op de tekening van de werf. Mijn vraag is heb je nog meer van zulke detailfoto`s van het dek die zijn zeer intresant voor de modelbouwer mischien kunnen we er een apparte hoek voor inrichten waar detail foto`s geplaatst kunnen worden er zijn inmiddels verschillende mensen een model aan het bouwen, vind ik trouwens heel leuk, hoe meer details hoe mooier het model dus ik hoop dat hier een hoop foto`s geplaatst worden, bij voorkeur door de bemanning gemaakt ook al denken jullie het is een foto van niks maar daar staan mischien wel details op die voor de model bouwer zeer intresant zijn ik ben zeer benieuwt wat deze vraag gaat op brengen ik hoop op een hoop bijzondere foto`s groetjes Henk.

Profiel

Gepost: 24 mei 2010 10:28 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
Gouwe Ouwe
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1235
Geregistreerd  2009-01-25

Wat een hondenbaan hadden die gasten aan boord zeg…  wink

Maar… deze foto zal wel na het sein “Schoon schip” genomen zijn, denk ik…

Groeten,
Rob

Signature 

Ze kunnen er van zeggen wat ze willen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen geluid!

Profiel

Gepost: 25 mei 2010 05:07 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
Binnenkomer
Rank
Totaal Aantal Posts  16
Geregistreerd  2010-05-25

vergeet de mindere dagen per jaar niet! storm wind regen enz…...

Profiel